دریادار سیاری از اطلاع دقیق ایران از محل نیروهای آمریکایی در اطراف ایران خبرداد. در همین حال سردار جزایری گفت: توانمندی ایران اجازه هر گونه اقدام نظامی را از دشمنان سلب کرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حضور ناوگان دریایی آمریکا در آب‌های اطراف ایران گفت: ما از تعداد و محل دقیق شناورهای سطحی، هواپیماها، زیردریایی‌ها و ناوهای مین‌روب آمریکا در منطقه معطلیم. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش شب گذشته به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور در برنامه تلویزیونی «دیروز امروز فردا» به بررسی مقاطع مختلف جنگ تحمیلی و وضعیت امروز نیروهای مسلح پرداخت.
سیاری در این گفت‌وگو با اشاره به اقدامات نیروی دریایی ارتش در ایام دفاع مقدس خصوصا حضور تکاوران دریایی ارتش در اولین روزهای جنگ تحمیلی برای دفاع از خرمشهر که خود نیز در آن حاضر بود، گفت: از قبل از انقلاب تا بعد از جنگ، نیروی دریایی ارتش نهایتا در فواصل 40 تا 50 کیلومتری آب‌های کشور یعنی در آب‌های سرزمینی حضور و فعالیت داشت اما امروز به واسطه تشکیل نیروی دریایی راهبردی ناوگان ما می‌تواند در اقیانوس‌ها و آب‌های آزاد که به آب‌های آبی معروف است، حضور داشته باشد.
اهم سخنان فرمانده نیروی دریایی در ادامه به نقل از فارس می‌آید:
·         ما به مرزهای آبی هیچ کس ورود نمی‌کنیم اما حق حضور در همه آب‌های آزاد را برای خود قائل هستیم.‌ اینکه نیروی دریایی ما در طول سال‌های اخیر 200 هزار مایل دریایی یعنی معادل تقریبا 13 برابر قطر زمین فقط در آب‌های آزاد دریانوردی داشته است، یک امر مهم است که نشان می‌دهد نیروی دریایی از لحاظ تجهیزات و آموزش در بهترین وضعیت قرار دارد.
·         نیروی دریایی توانمندی این را دارد که پرچم جمهوری اسلامی را در مناطق مختلف دنیا از قطب شمال تا قطب جنوب به اهتزاز درآورد و با هماهنگی‌هایی که با سازمان اقیانوس شناسی داشته‌ایم به دنبال برنامه‌ریزی برای حضور در نزدیکی‌های قطب جنوب هستیم.
·         هم ما و هم نیروی دریایی سپاه آماده حفاظت از آب‌های سرزمینی کشورمان هستیم. از ابتدای انقلاب ما به هیچ احدی اجازه ندادیم که یک سانتی‌متر وارد آب‌های ایران شود.‌البته ممکن است گاهی بر اثر اشتباه این اتفاق بیفتد اما بلافاصله به آنها اخطار داده و آنها نیز به این اخطار توجه کامل می‌کنند چرا که آب‌های آزاد قانون خود را دارد و ما همه چیز را تحت کنترل داریم.
·         شناورهای ما دائما در حال گشت‌زنی بر روی آب و زیر آب هستند و تکمیل‌کننده آن نیز گشت‌های هوایی ماست که همه روزه با انجام پروازهای مختلف مسیرهای عبوری در آب‌های اطراف کشورمان را رصد می‌کنند و البته گاهی هم پیش آمده که تذکری هم به دیگران داده باشند.
·         ما امروز تمام فعالیت‌های دشمنان در این مناطق را تحت نظر داریم و از تعداد و محل دقیق شناورهای سطحی، هواپیماها، زیردریایی‌ها و ناوهای مین‌روب آمریکا در منطقه مطلعیم.
از سوی دیگر معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص ریشه های عملیات روانی آمریکا و رژیم صهیونیستی پیرامون اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی در شرایط امروز توانمندی برخورد سخت با ایران را ندارند و آنچه در این زمینه توسط مقامات سیاسی و یا رسانه ها مطرح می شود صرفا در چارچوب عملیات روانی است.
به گزارش مهر، سید مسعود جزایری رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور در مورد اهداف عملیات روانی دشمن گفت: دشمن به دنبال آن است که در داخل لایه های مدیریتی و آحاد مختلف مردم را تحت تاثیر قرار دهد و با سلب آرامش از آنها، در اتخاذ تصمیمات اثرگذاری سوء بگذارد، در بعد خارج از کشور نیز آمریکایی ها و صهیونیزم جهانی تلاش می کنند خود را در محور تصمیم سازی ها القا کنند و کشورهای دوست را نسبت به تهران متزلزل سازند و کشورهای همراه با خود را همچنان در سر خط نگه دارند.
این مقام ارشد نیروهای مسلح تاکید کرد: حمله به ایران هیاهوی بزرگ ترسوها است، توانمندی های جمهوری اسلامی ایران اجازه هر گونه اقدام نظامی را از دشمنان سلب کرده است و لذا آنچه پیرامون تهاجم نظامی مطرح می کنند بیشتر آمال و آرزوهای دست نیافتنی دشمنان محسوب می شود.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 245005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    5 16
    ظهور خیلی نزدیک است...
  • بدون نام IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    16 6
    چنگ طلبی برای کی نفع داره ؟ برای مردم که کشته میشن یا کسائی که و منایع هنگفت و بی حساب و کتاب دستشونه
    • مهدی IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
      4 14
      چی میگی برادر من جنگ طلبی چیه؟ دشمنی صیهونیست با جهان اسلام یک دشمنی دیرنه یه . هر جور بخوای حساب کنی باید بین جهان اسلام و صیهونیست یک جنگ رخ بده . حتی اگه ما هم نخوایم اونا بیکار نمیشینن. حرف شما کاملا بی معنی و بی اساسه. شما از اون دسته آدم هایی هستین که بلافاصله بعد از شروع جنگ در سوراخهایشان پنهان میشن. پس لطفا در مورد این گونه مسائل اظهار نظر نکنین.