تهدیدهای تو خالی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، مدتی است که مکررا تکرار می​شود.

به گزارش خبرآنلاين، اين موضوع در سوالات خبرنگاران در حاشيه رژه روز 31 شهريور از مقامات نظامي پرسيده شد و پاسخ​هاي کوبنده​اي ارائه گرديد.
سردار سید حسن فیروزآبادی رئیس کل ستاد نیروهای مسلح در اين باره گفت:  بدانید جواب دیپلماسی، دیپلماسی است و جواب جنگ، جنگ است. امروز نیروهای مسلح به تجهیزات به روز دفاعی دست یافته اند و هیچ کشوری این جرات را به خود نمی دهد که به ایران حمله کند. امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هم در اين باره اظهار داشت: هیچ کشوری جرات ندارد به ایران حمله کند.
سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه شاید مدیریت شروع درگیری میان اسرائیل و ایران با رژیم غاصب صهیونیستی باشد اما مدیریت ادامه جنگ، سطح برخورد و نقطه انتهایی جنگ را ایران تعیین می‌کند در این صورت چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند. مطمئن باشید برخورد اولیه ما خارج از انتظار این رژیم است و آنها تصوری از واکنش ما نخواهند داشت.
گفتني است سردار فيروزآبادي در حاشيه اين مراسم با بيان اينکه تحولاتی جدی در ساختار نیروهای مسلح در طراحی، تاکتیکها و سلاح‌ها به وجود آمده که همه نیروهای مسلح به موازات هم پیشرفت‌های جدی داشته باشند؛ اظهار داشت: به همین منظور ما گزارش‌های سه ماهه از وضعیت هر نیرو را تهیه کرده‌ و در اختیار مقام معظم رهبری قرار می‌دهیم که همگی حاوی پیشرفت‌های نیروهای مسلح است.
سردار حاجی زاده نيز با بيان اينکه شناخت ما از برنامه‌ها و سیستم تهاجمی و دفاعی غربی‌ها برای ما مفید است، در خصوص سامانه موشکی رعد که برای اولین بار در رژه امروز به نمایش درآمد، گفت: ما سال‌ها است که در تهیه سلاح‌های تهاجمی تحریم هستیم اما در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در سلاح‌های تدافعی و پدافندی داشتیم و همکاری‌های مشترک جهاد خودکفایی سپاه و ارتش پیشرفت‌های چشمگیری را در این خصوص رقم زده است. وی با بیان اینکه برد موشک‌های رعد 50 کیلومتر و ارتفاع آن 70 هزار پا است گفت:‌ این موشک‌ها مخصوص مقابله با هواپیماهای آمریکایی تهیه شده است.
در ادامه سوالات مشترک از اين مقامات نظامي و پاسخ​هاي آنها را به نقل از فارس و مهر بخوانيد:
ارزيابي از مانور آمریکا و 25 کشور در منطقه
فیروزآبادي:
این مانور فقط به خاطر آن برگزار می شود که این نیروها و کشورها نشاط خود را در منطقه نشان دهند اما بدانید که برگزاری این مانور برای ما تهدیدی ایجاد نمی کند. زبان ایران زبان اسلام ، قرآن و حکمت است از این رو آمریکایی ها نمی توانند زبان ما را درک کنند کما اینکه در این 31 سال نتوانستند زبان جمهوری اسلامی ایران را بفهمند.
سياري: ما از این مانور هیچ نگرانی نداریم و تمامی تحرکات و اقدامات دشمن را به خوبی رصد می کنیم. ما به خوبی قادریم امنیت منطقه خود را حفظ کنیم و حتی حاضریم امنیت هند را درباره تجاوز دزدان دریایی تامین کنیم.
حاجي​زاده: این رزمایش هیچگونه تهدیدی برای ما نیست و هیچ کشوری نمی‌تواند اقدام موثری بر علیه ایران داشته باشد. اگر روزی بیاید که تنگه هرمز برای ما منافعی نداشته باشد و آنها بخواهند ما را از این منافع محروم کنند ما نیز آنها را محروم خواهیم ساخت. البته‌ در شرایط فعلی مشکلی وجود ندارد و همه کشورها از تنگه هرمز استفاده می‌کنند. امنیت تنگه هرمز را جمهوری اسلامی ایران تامین می‌کند نه کشوری دیگری.
شايعه حضور نظامي ايران در سوريه
فیروزآبادی: نیروهای مسلح در هیچ کشوری حضور ندارند اگر هم بخواهد حضوری باشد آن حضور بر اساس مقررات بین المللی صورت می گیرد.
/2929
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 244834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • روح اله IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
    درود بر سرداران رشید ایران که غرور ملی ما را افزایش دادند و به کشوری می تازند که ابرقدرتهای جهان در برابر آنان می لرزند.
    • شهید زنده IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
      ما ایرانیم اگر از موشک های ما نمی ترسید از مردم ما گریزان با شید
  • علی IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
    خسته نباشید پهلوانان.
  • علی رضا صادقزاده IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
    44 45
    باسلام.امیدوارم خداوند به همه ی عزیزان در جهاد خودکفایی ادوات دفاعی سپاه وارتس جمهوری اسلامی توفیقی روز افزون عنایت فرماید .اجرتان با امام مهدی عجل الله تعالی فرجه- واعدو لهم مااستطعتم من قوه
  • بهزاد IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
    65 60
    اسرائيل مطمئن باشد اگر شروع كننده جنگ باشد اولين كشوري خواهد بود كه از كره زمين محو خواهد شد.
  • rhsld IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
    50 51
    درودبرهمه سپاهيان اسلام
    • بدون نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
      13 19
      ما بر سپاهیان متجاوز از هر دینی که باشن لعنت میفرستیم.
  • علی هراتی IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
    56 53
    تا سپاه و ارتش قهرمان داریم هیج وقت این غلط را اسرائلیها نمیکنند با جنگ اسرائیل مرگ آنها فرا میرسد
  • بدون نام IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    27 29
    کسانیکه به این کامنتهای زیبا منفی می دهند مشخصه از قدرت ارتش و سپاه و بسیج و در یک کلام از قدرت ملت شریف و شهید ایران در هراس هستند
  • بدون نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    25 24
    درود بر امير سياري و نيروي دريايي ارتش که پرچم و نام ايران و پيام صلح و دوستي مان را بروي آبهاي جهاني برافراشته و پديدار ميکنيد.خداوند به شما عزت داده و دشمنانتان را نابود گرداند.
  • mohammad-s IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    9 21
    با سلام.به نظره من،نه اسرائیل نه آمریکا و نه کشوره ثالثی نمیتونه به ایران حمله کنه.چند دلیل وجود داره.ایران قدرت بزرگی در منطقه است.مردم ما ملی گرا و رهبر گرا هستند.وسعت کشوره ما زیاده.قومیتهای مختلف در چنین مواقعی یکدست و یکرنگ میشوند.در جنگ ثابت شده که تمامه مردم با جون و دل حامی و مدافع کشور هستند و دلایل دیگه که باعث میشه امثال من دشمنه بیگانه ها بشیم و نگذاریم به وطنمون تعرض بشه.
  • بدون نام US ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    29 4
    من از جنگ و جنگ طلبی متنفرم حالا از هر نوعی که باشه!
  • محمد EU ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    10 15
    باسلام بنابه فرمایش رهبرمان آمریکاهیج غلطی نمی تواندبکوندوماهم با مشت گره کرده وباتمام وجودالام می کنیم که خونی که در رگ ماست هدیه به رهبرماست.لبیک یاحسین(ع)
  • بدون نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    4 7
    باعنایت پروردگار،دوران حکمرانی وخونریزی خونخواران جهان افول کرده وقدرت پوشالی آنها خشکیده است .دشمنان ملعون اسلام بدانندوعده های قرآن حق است وایران حاکم بلا منازع جهان درآینده خواهد بود.انشاءالله