سخنگوی قوه قضائیه در جمع خبرنگاران از جریمه نقدی ۵ هزار میلیارد تومانی برای ۸ نفر از متهمان پرونده بزرگ فساد مالی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین،حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری گفت: داد‌نامه این پرونده با شاکیان، متهمان و وکلای آنها ابلاغ شد و با توجه به تاریخ آخرین حکمی که ابلاغ شد 20 روز فرصت اعتراض به آراء صادره تا 10 مهر به پایان می‌رسد.
وی با بیان اینکه اگر متهمان به احکام اعتراض نکنند احکام قطعی می‌شود و در صورت اعتراض به دیوان عالی کشور ارجاع می‌شود، گفت: دربررسی مجدد داد‌نامه صادره این پرونده متوجه شدم برای 8 نفر از متهمان علاوه بر حبس و رد مال حدود 5 هزار میلیارد تومان جریمه نقدی در نظر گرفته شده است.
سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: تلاش‌هایی هم برای استیفای حق کسانی که در این زمینه ذی‌حق بوده و مدعی طلب بودند صورت گرفت و بعد از قطعیت احکام و حتی در صورت امتناع محکومان از پرداخت مطالبات واحد اجرای احکام مستقیما وارد عمل می‌شود و از اموال شناسایی شده متهمان طلب‌ها را پرداخت می‌کند.


توهین‌کنندگان به پیامبر اعظم تحت تعقیب قضایی قرار گیرند
وی تاکید کرد: دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی نسبت به توهین کنندگان به پیامبر اعظم واکنش داده و این اقدام را تحت تعقیب قضایی قرار دهند.
وی اشاره به انتشار فیلم موهن به ساحت پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: خدا را به سپاسگزاریم که دشمنان اسلام را احمق آفرید.کاری که در جریان این فیلم آمریکایی صهیونیستی در راستای توهین به پیامبر رحمت صورت گرفت احمقانه بود و احمقانه‌تر از آن این بود که عده‌ای به نام آزادی بیان بخواهند از انجام وظیفه خود شانه خالی کنند.
محسنی‌اژه‌ای گفت: این اقدام بیش از یک میلیارد مسلمان و قلب هر آزاده‌ای را آزرده‌خاطر کرد و از جنبه‌های مختلف قوانین بین‌المللی قابل تعبیر است.
دادستان کل کشور با بیان اینکه امیداریم همه دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی نسبت به این عمل زشت که متأسفانه در حال تکرار است. تعقیب قضایی را در دستور کار قرار دهند خاطر نشان کرد: ستاد حقوق بشر قوه قضائیه هم در حال پیگیری این موضوع است.

 

اجرای حکم اعدام 5 قاچاقچی به دلیل نگهداری ۳۶۰ کیلو شیشه

سخنگوی قوه قضائیه گفت: 5 نفر از قاچاقچیان شیشه طی روزهای گذشته اعدام شدند.

 وی با بیان اینکه قوه قضائیه نسبت به برخورد جدی با مفسدان اقتصادی، اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر کوتاهی نخواهد کرد، گفت: در همین زمینه شاهد بودیم که طی روزهای اخیر افرادی به مجازات رسیده و حتی فردی که در تاریخ 16 تیر امسال جنایت فجیعی را در شاهرود رقم زده بود پرونده وی با فوریت مورد رسیدگی قرار گرفت و حکم این فرد در تاریخ 20 شهریور اجرا شد.

دادستان کل کشور با اشاره به اجرای حکم اعدام به فرد دیگر در تهران گفت: قاچاقچیان مواد مخدر هم که مخصوصا در زمینه ماده مخدر شیشه فعالیت می‌کنند بدانند که نباید به فضاسازی مدعیان دروغین حقوق بشر دلخوش باشند.

سخنگوی قوه قضائیه خاطر نشان کرد: در تاریخ 18 شهریور‌ حکم اعدام برخی از این قاچاقچیان در تهران اجرا شد که به خاطر قطعیت حکم می‌توانیم اسامی آنها را به همراه اتهاماتشان ذکر کنیم. ناصر جلیلی به اتهام حمل و نگهداری 150 کیلو 60 گرم شیشه، بهزاد نبوی به اتهام حمل و نگهداری 152 کیلوگرم و حسین تقیان به اتهام مشارکت در نگهداری و حمل بیش از 40 کیلوگرم شیشه به اعدام محکوم شده‌اند که هر سه نفر سابقه‌دار بودند.

وی ادامه داد: کاظم اصفهانی به اتهام مشارکت با حسین تقیان و سجاد صادق‌زاده به اتهام حمل و نگهداری حدود 20 کیلوگرم شیشه به اعدام محکوم شدند. البته این میزان مواد مخدر مربوط به زمان دستگیری این افراد بوده است.

محسنی‌‌اژه‌‌ای در ادامه با اشاره به بنیاد حرفه‌آموزی زندانیان گفت: مسئولیت این بنیاد حرفه‌آموزی به زندانیان و رسیدگی به خانواده‌های نیازمند آنهاست و با توجه به تغییرات صورت گرفته در این بنیاد امیدواریم در آینده نتایج خوبی به دست بیاید.

دادستان کل کشور گفت: در یک سال گذشته حدود 700 هزار مدد‌جو در زندان‌های کشور در طرح حرفه‌آموزی شرکت کرده‌اند و در حال حاضر 40 هزار نفر از آنها در زندان‌ها شاغل هستند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: به مسئولان این بنیاد گفتند این میزان اشتغال کم است و باید بیشتر شود. با شوخی از آنها پرسیدند آیا آمار شما هم این گونه است که یک ساعت فعالیت در هفته را اشتغال بدانید.

23247
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =