زمانی‌که برای تحویل یک کار با رایانه عجله دارید، پیام‌های اطلاع رسانی که از گوشه تصویر بالا می‌پرند بسیار آزاردهنده‌اند. اکنون محققان راهی یافته‌اند که بدون از دست دادن این پیام‌ها، می‌تواند شما را از شر این مشکل خلاص کند.

محمود حاج‌زمان: برای آنهایی که همیشه کارهایشان را به تاخیر می‌اندازند، صفحات باز شونده دریافت ای‌میل (Pop-Up) و پیام‌های فوری اخطار حواس‌پرتی‌های خوشایندی محسوب می‌شوند. اما وقتی در میانه ضرب‌العجل تحویل کار باشید، این پیام‌ها خیلی آزاردهنده هستند. کامپیوتر هوشمندی که تا زمانی که تشخیص نداده سرتان زیاد شلوغ نیست، جلوی اطلاع‌رسانی‌ها را می‌گیرد؛ می‌تواند راه‌حل خوبی برای این مشکل باشد.
به گزارش نیوساینتیست، تاکاهیسا تانی و سیجی یامادا از دانشگاه تحصیلات تکمیلی مطالعات پیشرفته هایاما در ژاپن، سیستمی را طراحی کرده‌اند که فشار وارد بر صفحه‌کلید را زیر نظر می‌‌گیرد. آنها با تعبیه بالشتک حسگر فشار زیر صفحه کلید دریافتند با تشخیص تغییر فشاری که کاربران موقع تایپ کردن وارد می‌کنند، می‌توان تعیین کرد که کاربر تا چه حد فعال است. اگر سر کاربران بیش از حد شلوغ باشد، در آن صورت جلوی همه اطلاع‌رسانی‌ها گرفته می‌شود.
این سیستم در میان داوطلبانی که از آنها خواسته شده بود یک کار تایپ را انجام دهند، مورد آزمایش قرار گرفت. به هنگام تایپ کردن، هر بار که صفحه اطلاع‌رسانی جدیدی باز می‌شد، داوطلب می‌توانست آن را قبول یا رد کند. بعد از یک دوره آموزشی کوتاه، سیستم قادر بود با دقت بالای هشتاد درصد زمان مناسب قطع کردن کار را تشخیص دهد. این دستاورد در کنفرانس Ro-Man که از 19 تا 23 شهریور در پاریس برگزار شد، به علاقمندان معرفی شد. محققان به دنبال این هستند که سیستم خود را برای کاربردهای دیگر نظیر مطالعه نیز توسعه دهند. به عنوان مثال، بالشتک حسگری که روی میز کار قرار می‌گیرد می‌تواند با سنجش تغییر فشار آرنج‌ها، یا فواصل زمانی که لیوان چای از روی میز برداشته می‌شود، سطح فعالیت کاربر را حدس بزند.

53275

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =