۰ نفر
۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۴

دکتر رسول جعفریان در مطلب تازه خود تحت عنوان « دجال بصره کیست؟» به معرفی کتاب «دجال البصره» پرداخته است.

رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی در یادداشت خود آورده که کتاب «دجال البصره»، اثر استاد شیخ علی کورانی است و در قم منتشر شده است. این کتاب درباره ظهور چندین مهدی دروغین در ده سال گذشته در عراق است و استاد کورانی آنچه در مطبوعات و خبرگزاری ها درباره ماجراهای ظهور مهدی های دروغین بوده را گردآوری کرده است.
این استاد دانشگاه در بخشی از یادداشت خود نوشته است: " ظهور چندین مهدی دروغین در ده سال گذشته در عراق، یکی از مهم‌ ترین بحرانهای مذهبی این کشور بوده و هست اما در ایران انعکاس درستی نداشته است. طرح بحث امام زمان (ع) باعث شد که نه فقط جیش المهدی شکل بگیرد بلکه دهها گروهک کوچک و بزرگ به اسم مهدی شکل بگیرد. یکی خود را امام ربانی نامید. یکی فرزند مهدی، یکی قاضی السماء و جند السماء، یکی جیش الرعب و دیگری نواده امام زمان و الی آخر. عصر ظهور نزدیک نزدیک شده بود.
فقط یک ماجرای دهشتناک آن حمله سپاه جند السماء به نجف به قصد کشتن مراجع و تصرف این شهر بود که در محرم سال 2007 سبب کشته شدن نزدیک به 270 نفر و دستگیری بیش از 400 نفر شد. رئیس آنها که عبد الزهره کرعاوی معروف بود که در مزرعه پدری در سیزده کلیومتری نجف لشکرگاه درست کرده بود. گفتند هدفش حمله به نجف ، کشتن مراجع و تصرف این شهر بود. (به یاد ماجرای مولی علی پسر محمد بن فلاح مشعشعی در پنج قرن قبل که ادعای مهدویت و مولا علی بودن کرد و می خواست نجف را تخریب کند). حتی ادعای فرزندی علی بن ابی طالب هم کرده بود و گویا گفته بود یا شایع کرده بودند که اسپرم او سیزده قرن در رحم مادرش بوده تا متولد شده است.»
برای مطالعه متن کامل این یادداشت، لطفا اینجا را کلیک کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 238958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =