غرفه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و حضور فعالان عرصه گیم ایران با استقبال بالای بازدیدکنندگان در نمایشگاه گیمزکام 2012 آلمان روبرو شد.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، گستردگی و تنوع محصولات ارائه شده در غرفه این بنیاد توجه ویژه افراد بازدید کننده و نمایندگان شرکت های حاضر بخصوص شرکت های مطرح آمریکایی، انگلیسی و ژاپنی را به خود جلب کرده است.
وسعت غرفه بنیاد ملی بازی های رایانه ای در نمایشگاه امسال که دو برابر سال گذشته بود و طراحی متفاوت آن که برگرفته از هویت ایرانی و اسلامی است و کیفیت بازی های ایرانی ارائه شده در نمایشگاه گیمزکام 2012 آلمان واکنش های جالبی را در خصوص تحریم اقتصادی ایران و بی اثر بودن آن بر روند فعالیت های صنعتی، تجاری و فناوری  ایرانی در پی داشته است.
این موضوع در صفحات شخصی افراد مشهور صنعت گیم که از بخش تجاری نمایشگاه و غرفه ایران بازدید کرده اند به چشم می خورد.
حضور مستمر و چهار دوره ای بنیاد ملی بازی های رایانه ای در نمایشگاه گیمز کام آلمان با افزایش کمی و کیفی در نحوه حضور و محصولات ارائه شده توأم بوده ، سبب شده که اکثر شرکت های حاضر و بازدید کنندگان غرفه جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یکی از شرکت کنندگان همیشگی و مطرح این نمایشگاه بپذیرند و همچنین شرکت های مطرح و بزرگ در صنعت گیم  با احترام فراوان از ایران، بازی های ایرانی و سهمی که کشورمان از بازار جهانی طلب می کند، یاد کنند.
حضور مستمر بنیاد ملی بازی های رایانه ای، پوشش خبری از این حضور دائمی که با احترام از آن در خبرها و تبلیغات داخلی آلمان یاد می شود باعث شده دانشجویان و افراد متخصص ایرانی بازدید کننده با خوشحالی و غرور خاصی نسبت به حضور کشورمان در این نمایشگاه واکنش نشان دهند.
کارشناسان و نمایندگان ایرانی حاضر در نمایشگاه 2012 آلمان تاکنون جلسات متعددی را با بیش از 150 شرکت حاضر از کشورهای مختلف دنیا برگزار کردند.

 

بازی رایانه ای« آدم نما » مجوز ساخت دریافت کرد
شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای یک بازی جدید با موضوع علمی_تخیلی پروانه ساخت صادر کرد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این شورا پس از بررسی طرح ساخت بازی رایانه ای « آدم نما » به نویسندگی میلاد میثمی ، برای استودیو بازی سازی سپید طراحان پارسیان طراح این بازی، مجوز تولید صادر کرد.
این بازی به سبک اکشن – ادونچر بوده و دارای دوربین های اول و سوم شخص می باشد .
داستان بازی مربوط به یک شرکت چند ملیتی  تولید ربات های" آدم نما " در ایران 20 سال آینده است . در این شرکت دانشمندان در حال تولید ربات های آدم نما با هوش مصنوعی قوی بوده که بر اثر یک اتفاق یکی از ربات ها از کنترل خارج شده و کنترل شرکت را در دست می گیرد . بازیکن در نقش مامور امنیتی شرکت با کمک یک دانشمند ایرانی باید بدون صدمه زدن به دستاورد های تحقیقاتی ، اوضاع را به روال سابق برگرداند .
بازی در 5 مرحله با یک داستان منسجم و دقیق دنبال می شود .
از ویژگی های این بازی می توان به تنوع بالای محیط های بازی اشاره کرد. به نحوی که هر مرحله از بازی در یک محیط جدید و جذاب بازی خواهد شد .
بر اساس اعلام شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی های رایانه ای، پروانه ساخت صرفا یک مجوز اولیه برای تولید بازی است و تأیید توانایی متقاضی در تولید محصول نیست. بنابراین پس از تولید، اخذ پروانه مالکیت و مجوز انتشار الزامی است.
متقاضیان دریافت پروانه تولید « بازی های رایانه ای » می توانند به وب سایت معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نشانی www.ebazi.org مراجعه و نسبت به دریافت و تکمیل فرم های مربوطه اقدام کنند.
 

 

دومین نمایشگاه استانی بازی های رایانه ای در مشهد آغاز به کار می کند
دومین نمایشگاه استانی بازی های رایانه ای با حضور مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای  در شهر مشهد آغاز به کار می کند.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیادملی بازی های رایانه ای، جذابیت موضوع در عرصه گیم، علاقه مندی جوانان مشهدی به بازی های رایانه ای،نمایش جدیدترین و به روزترین تولیدات بازی های رایانه ای در کشور ،ایجاد فضای سرگرمی و نشاط با بهره گیری از بازی های رایانه ای را می توان از ویژگی های دومین نمایشگاه استانی بازی‌های رایانه‌ای عنوان کرد.
این رویداد فرهنگی با هدف ، ترویج نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای ESRA ، نمایش توانمندی های متخصصان و هنرمندان ایرانی ، توسعه همکاری‌های بازی سازهای استانی در زمینه صنعت بازی‌های رایانه‌ای و ارتقاء سطح دانش فنی و تامین امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تولید در کشور،برپا می شود.
دومین نمایشگاه استانی بازی‌های رایانه‌ای درقالب بخش های تولیدات، مسابقات، خانواده، بازی و سرگرمی ،کارگاه های تخصصی و فناوری ها برپا می شود.
تولیدات ایرانی، تولیدات خارجی، انیمیشن و بخش فناوری ها شامل شرکت های نرم افزاری،شرکتهای سخت افزاری، تجهیزات فنی تولید و موبایل است.
معرفی  نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ایESRA، ترویج فرهنگ استفاده صحیح از بازی‌های رایانه ای، آشنایی خانواده‌ها با بازی‌های رایانه‌ای، تبیین نقش بازی‌های رایانه‌ای در آموزش و... در بخش خانواده مورد بررسی و توجه قرار خواهند گرفت.
بازی های شبکه ای، بازی های کنسولی، فن‌آوری‌های جدید بازی های الکترونیکی، بازی های کابینی، دنیای بدون بازی های رایانه ای و... قسمت های مختلف بخش بازی و سرگرمی را تشکیل می دهند.

برگزاری کارگاه‌های روزانه، نمایش آخرین فن‌آوری‌های مرتبط با صنعت بازی در بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از برنامه ها ی در نظر گرفته شده در بخش کارگاه های تخصصی است.

برگزاری مسابقات بازی های مختلف ایرانی و خارجی، برگزاری مسابقه انتخابی از میان بازدیدکنندگان واختصاص هدایا از طرف شرکت‌های تولیدکننده سخت‌افزارهای رایانه ای در بخش های رقابتی از برنامه های نمایشگاه استانی بازی های رایانه ای مشهد به شمار می رود.

دومین نمایشگاه استانی بازی های رایانه ای  در فضایی بالغ بر 3هزار متر مربع برپا می‌شود.

دومین نمایشگاه استانی بازی های رایانه ای 1 الی 4 شهریور ماه از ساعت 10 صبح الی 21 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد برپامی شود.
 /5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 237583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام RU ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    9 0
    والا چی بگم....