مهر نوشت:

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه ارتقای سطح کیفی بازی‌های رایانه‌ای با ترویج فرهنگ اسلامی در کشور باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد، گفت: 46 میلیون نفر در ایران با بازیهای رایانه ای آشنا هستند. 
بهروز مینایی با بیان اینکه در کشورهای غربی کاربران ساعات بسیاری را به بازی های رایانه ای اختصاص می دهند، اظهار داشت: کاربران آمریکایی روزانه 215 میلیون ساعت را صرف بازیهای مختلف رایانه ای می کنند و سه و هشت دهم کنسول برای هر کاربر وجود دارد.

وی ادامه داد: 36 میلیون نفر از 82 میلیون نفر جمعیت کشور آلمان را کاربران بازیهای رایانه ای به خود اختصاص می دهند و 66 درصد این افراد بین گروه سنی 10 تا 65 سال هستند که هزینه ای بالغ بر 4 میلیارد و 600 میلیون یورو و 47میلیون ساعت را صرف بازیهای رایانه ای می کنند که آمار قابل توجهی است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای همچنین به کاربران بازی های رایانه ای در کشور فرانسه اشاره کرد و گفت: حدود 24 میلیون کاربر از جمعیت 66 میلیونی فرانسه کاربران بازی های رایانه ای هستند که 42درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

مینایی با تاکید براینکه در ایران با جمعیت 75میلیونی، حدود 46 میلیون نفر بین 7 تا 40 درصد با صنعت گیم آشنا و حدود 54 درصد از این جمعیت از کاربران بازی های رایانه ای هستند ، افزود: از بیش از 20 میلیون گیمری که در کشور وجود دارد 60 درصد پسران و 40 درصد دختران یعنی 12 میلیون پسر و 8 میلیون دختر هستند که از این تعداد 36 درصد روزانه 155 ساعت صرف بازی رایانه ای می کنند و به طور متوسط حدود 2 ساعت در روز به بازی رایانه ای اختصاص می یابد.

این مقام مسئول در بنیاد ملی بازی های رایانه ای به مشکلات پیش رو در بومی سازی بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: نبود قانون کپی رایت در کشور و ورود بازی های خارجی با کیفیت بالا و قیمت پایین در بازار، بازی سازان ایرانی را مجبور کرده تا تولیدات خود را با قیمت پایین 2 تا 5 هزار تومان در اختیار مخاطب قرار دهند.

مینایی با بیان اینکه بنیاد ملی بازیهای رایانه ای وظیفه نظارت و محتواسنجی بازیهای رایانه ای خارجی را بر عهده دارد، افزود: آگاهی بخشی به خانواده ها در زمینه بازی های رایانه ای و متناسب سازی تولیدات ارائه شده مطابق با گروههای سنی از دیگر وظایف این بنیاد به شمار می رود.

این مقام مسئول در بنیاد ملی بازیهای رایانه ای به آسیبهای بازیهای خارجی اشاره کرد و گفت: خانواده در زمینه محورهای آسیب رسانی بازیهای رایانه ای خارجی از قبیل استفاده از محورهای جنسی، ترویج فرهنگ مصرف مواد مخدر ، خشونت و خونریزی آگاهی سازی می شوند.

وی افزود: محور مهمی که در رده بندی سنی در دیگر کشور ها مورد توجه قرار نگرفته است، ایجاد نا امیدی بخصوص در بازی هایی که همراه با ترس، افسردگی و خونریزی و همچنین تغییر هنجار های اجتماعی و حتی مذهبی در بازی های خارجی است.

مینایی به محورهای اسلام ستیزی در بازی های رایانه ای خارجی که توسط عوامل صهیونیستی طراحی شده است و به شکل گسترده در کشورهای اسلامی در اختیار کاربران گیم قرار داده شده است، اشاره کرد و گفت: صهیونیستها از تولیدکنندگان مطرح در صنعت گیم دنیا هستند و مدیریت اصلی شرکتهای تولید کننده بازیهای رایانه ای را بر عهده دارند که هدف اصلی آنها توهین به اسلام و مسلمانان است و محور مهم در این زمینه گروه سنی بوده که این تولیدکنندگان مورد حمله قرار داده اند.

وی ادامه داد: آنها بازی های رایانه ای ساخته اند تا گروه سنی کودکان 2 تا 4 سال از آن استفاده کنند که برای مقابله با آنها باید سطح کیفی محصولات ایرانی را با توجه به گروه سنی تولید مخاطبان مورد توجه قرار دهیم.
 
5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 240080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    3 0
    تعجبم از این است که امار بازی کنندگان و سهم پسر و دختر بودن چگونه محاسبه میشود؟ از کجا میدانید من با بازی اشنایی دارم و اینکه پسر یا دخترم؟ احتمال زیاد این امار هم از نوع امارهای کدخدامنشانه است. زیرا کسی که بازی میکند جایی ثبت نمیشود و از اینرو اماری در کار نیست. اگر بزرگواری راهنمایی کند این نوع امارها چگونه محاسبه میشود خیلی تشکر میکنم.
  • ساناز IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
    0 0
    من هم نمیدونم این آمار از کجا میاد..که مثلا استفاده کنندگان بازیهای ایرانی از چه جنسیتی هستند..!ولی در کل من دنبال یه ارزیابی از بازی های ایرانیم.این مقاله هم میتونه کمک کنه..