لاشه هواپیمای ناپدید شده در استان گیلان همراه با اجساد دو سرنشین آن بعد از 30 روز تجسس کشف شد.

حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر از کشف اجساد دو سرنشین هواپیمای ناپدید شده در استان گیلان خبر داد و  درباره جزئیات این حادثه به مهر گفت: 29 تیر ماه امسال یک فروند هواپیمای آموزشی با دو سرنشین بر فراز آسمان رودسر استان گیلان ناپدید شد که پس از اطلاع موضوع به هلال احمر 74 نفر از امدادگران در قالب هفت تیم، جستجو در منطقه را برای یافتن هواپیما و سرنشینان آن آغاز کردند.

پنج شنبه 29 تیرماه 91، یک هواپیمای شخصی با دو سرنشین در مسیر تهران - رامسر از رادار خارج شد. هواپیمای شخصی مدل جاایروء از فرودگاه آزادی اشتهارد نزدیک کرج به مقصد رامسر بلند شد، اما در ادامه مسیر از رادار خارج شد.

به گفته درخشان، پس از 30 روز تجسس سرانجام عصر دیروز لاشه هواپیما در ارتفاعات چابکسر کشف شد: اجساد دو سرنشین هواپیما نیز در بالای درختی در همان منطقه پیدا و از سوی امدادگران به پائین منتقل شد.

مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: علت این حادثه از سوی کارشناسان در حال بررسی است.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 237081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهیل IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    14 2
    بعد از 30 روز ؟! مگه همون موقعی که از رادار محو میشه مختصاتش رو ندارن ؟ یه چیزی تو مایه های gps مگه نداره ؟ که بشه هواپیما رو ردیابی کرد بابا دیگه الان ماشینها هم مجهز به GPS هستن. عجب 30 روز !
  • پویا IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    2 2
    یکی از سرنشین های این هواپیما از بستگان مابود.از همین جا به خانوادش تسلیت میگم
  • علي IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    1 0
    با عرض تسليت. هوابيما در منطقه كرزان كشه منطقه سرولات توسط افراد بومي. نه جوبان به صورت تصادفي يافت شد. حتي اجساد به وسيله افراد بومي از محل سقوط. در ارتفاعات به جاده اسفالت منتقل شدبا همراهي هلال احمر. يكي از اجساد در نزديكي هوابيما و ديكري در زير درختي در نزديكي هوابيما قرار كرفته بود
  • علي IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    2 0
    من خودم جز جستجو كنندكان هوابيما بودم
  • مصطفی IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    3 0
    بابا من خودم بچه چابکسر-سرولاتم. کی گفته با تلاش هلال احمر؟ اینا فقط یه ماشین ورداشتن اومدن تا انتهای آسفالت وایسادن، یکی دو نفر هم که اصلا نمیتونستن راه برن با مردم همراه شدن و رفتن بالا که به اصطلاح اجساد رو بیارن. موقع برگشت هم نای تکون خوردن نداشتن و تمام عضلات پاشون گرفته بود که ما در اصطلاح محلی خودمون به کسی که اینجوری بشه میگیم جرند بزه.معمولا کسی اینجوری میشه که اصلا پیاده روی نکرده باشه. فکرشو بکنید اگه یه موقع زلزله ،سیل، آتش سوزی یا یه اتفاق دیگه بیفته چه کسایی باید بیان و مارو نجات بدن. خدا به دادمون برسه با این نیروهای به اصطلاح آموزش دیده. راستی اسم اون منطقه هم گرزان کشه نه کرزان کش.