ایسنا نوشت :

هواپيماي شخصي فوق سبك جاويرو كه چهار روز از سقوط آن مي‌گذرد هنوز پيدا نشده است يك كارشناس ايمني سازمان هواپيمايي كشوري شرايط نامساعد جدي را دليل سانحه مي‌داند.
يك كارشناس ايمني‌ پرواز سازمان هواپيمايي كشوري در بيان دليل وقوع سانحه براي جاويرو با دو سرنشين گفت: زمان پرواز اين هواپيماي فوق سبك با شرايط خاص جوي مواجه بوديم در اين شرايط برج كنترل پرواز شرايط هوا را براي هواپيماها اعلام مي‌كند تصميم به پرواز برعهده خود خلبان و صاحب هواپيما است و برج كنترل تنها هواپيما را راهنمايي مي‌كند.
وي افزود: تنها هواپيماهاي بزرگ مسافربري نيز پرواز را از صاحبان شركت‌هاي هواپيمايي دريافت مي‌كنند. فرودگاه‌ در چنين شرايط جوي كه پريدن ريسك است اما مي‌تواند موفق باشد تنها وضعيت هوا و توصيه‌هاي لازم را اعلام مي‌كند.
اين كارشناس ايمني پرواز همچنين اظهار كرد: جاويرو هواپيمايي فوق سبك است كه در ارتفاع پايين پرواز مي‌كند و اگر ارتفاع خود را از حد استاندارد كمتر كند از صفحه رادار خارج مي‌شود. به همين دليل برج كنترل پرواز نتوانسته است مسير حركت آن را پيگيري كند.
وي يادآور شد: نزديك به يك سال پيش يك هواپيما سبك كه از نظر اندازه بزرگ‌تر از هواپيماهاي فوق سبك است سانحه سقوط به وجود آمد و بعد از دو روز گشتن توسط امدادگران در نهايت توسط تيم كوهنوردي پيدا شد.
وي با بيان اين‌كه به دليل كوچك بودن هواپيماهاي سبك و فوق سبك پيدا كردن آن‌ها پس از سانحه سقوط به ويژه در بين درختان و ارتفاعات سخت است، اظهار كرد: به دليل كوچك بودن هواپيماهاي فوق سبك جاويرو و نيز شرايط جوي هنوز امدادگران موفق به يافتن آن نشده‌اند البته اين آخرين گزاشي است كه اعلام شده است.
وي در پايان خاطرنشان كرد: فرمانداري و حلال احمر كار جست‌وجو و نجات را انجام داده‌اند و آن‌ها نيز تلاش خود را به كار مي‌بندند.
اما همسر دادگر صاحب هواپيما نظر ديگري دارد، او به ايسنا گفت: دو هواپيماي فوق‌سبك همزمان از فرودگاه آزادي پرواز كرده‌اند يكي بي هيچ مشكلي به مقصد رسيده و آن ديگري سقوط كرده است.
وي افزود: اگر شرايط بد جوي دليل سقوط است پس چطور براي هواپيماي دوم اتفاق نيفتاده است.
خانم دادگر معتقد است: اين حرف‌ها باعث نمي شود در پيدا كردن هواپيما و پي بردن سرنوشت دو سرنشين آن كوتاهي كرد.
وي همچنين اظهار كرد: همسرم هشت سال است كه خلبان هواپيماهاي سبك است و با شرايط آشناست.
4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 229880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    87 1
    دعا میکنم خداکمکشون کنه هرچه زدتر بتونن پیداشون کنن و زنده باشن
  • ایرانی IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    22 44
    چقد دلیل مسخره ای آورده این خانم؛ چون اون یکی هواپیما به سلامت از آب و هوای بد گذشته، این یکی هم نباید سقوط میکرده؟؟
  • یاسر IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    42 6
    هلال احمر اینجوریه نه حلال احمر
  • بدون نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    17 2
    شرایط نا مساعتد جدی؟ چه جور شرایطیه اونوقت؟
  • بدون نام IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    49 4
    مگه کسی هم توی ایران هواپیما داره
  • بدون نام IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    33 4
    چنده این هواپیماها؟؟؟ هوس کردم یکی بخرم.با حاله.فک نمیکردم تو ایران اجازه داشتن هواپیمای شخصی داشته باشیم
  • هومن IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    23 5
    اولاً اميدوارم كه زودتر اين موضوع روشن بشه و سرنشينان سالم باشن دوماً متاسفم براي كساني كه حتي وقتي پاي مرگ و زندگي درميان هست نه تنها همدري نميكنن بلكه تو كامنتهاشون لودگي هم ميكنن سوماً روي سخنم با اون دوستي هست كه غلط نوشتاري از مطلب گرفته(شرايط نامساعد جدي) شما خودت دوخط نوشتي توش غلط نوشتاري داري اونوقت از كس ديگه ايراد ميگيري.
    • بدون نام IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
      0 5
      آق معلم
    • یاسر IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
      2 1
      هومن جان دقت کن ببین کی شرایط نامساعد جدی رو نوشته بعد کامنت بذار.من از هلال احمر و طرز نوشتنش ایراد گرفتم.
    • هومن IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      0 0
      آقا ياسر مگه من شما رو خطاب قرار داده بودم كه شما به خودتون گرفتين منظور من شخصي بود كه نوشته شرایط نا مساعتد جدی؟ چه جور شرایطیه اونوقت؟ اتفاقاً من به كامنت شما مثبت دادم چون شديداً با غلط املايي مخالفم ولي غلط نوشتاري اجتناب ناپذيره و ممكن هست كه پيش بياد در پايان مجدداً آرزو ميكنم كه خانوادهاي اين عزيزان زودتر از نگراني در بيان.
  • خسرو US ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    3 3
    به خانم محترم بگویید که دو هواپیما نمیتوانند به طور همزمان در یک ارتفاع و در یک مسیر باشند. این موضوع را تمام خلبانان میدانند.
  • بدون نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
    0 0
    از همه شما ها که هیچی نمیدونید و فقط دارید حرف میزنید متاسم دعا کنید هم سالم باشن هم این دولت نیروهاشو بیشتر و بیشتر کنه
  • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    0 0
    شانس آوردیم این خبر را شنیدیم میخواستیم بریم دوره خلبانی سبک را در فرودگاه آزادی طی کنیم الان میبینم عاقبت من و امثال من سقوط و عدم کمک رسانی به موقعد و بعد از آن هم مرگ است