با پیدا شدن 12 جسد از اجساد جانباختگان زلزله اخیر استان آذربایجان شرقی، آمار قربانیان این حادثه به 318 کشته و 5000 مصدوم رسید.

به گزارش خبرآنلاین، گروه های زنده یاب جستجو و نجات در آوار هلال احمر 12 جسد از اجساد جانباختگان زلزله اخیر استان آذربایجان شرقی را در پنج روستای تخریب شده شهرستان های ورزقانٰ، هریس و اهر کشف کردند.(اینجا بخوانید)

 

برخورد جدی دستگاه قضایی با مخلان امنیت در مناطق زلزله زده 
معاون اداری مالی قوه قضائیه در سفر به شهرستان اهر و بازدید از مناطق زلزله زده از برخورد جدی دستگاه قضایی با متخلفان و مخلان امنیت در مناطق آسیب دیده خبر داد. به گزارش مهر، نوروز کوهزادی امروز پنجشنبه در خصوص آمار مصدومین و جان باختگان گفت: آمار معتبر دستگاه قضایی همان آماری است که پزشک قانونی داده است. وی در خصوص خرابی و تخریب ساختمان های دادگستری اهر نیز گفت: دراین سفر برآوردهای لازم صورت گرفته و با دستور آیت الله لاریجانی ضمن تأمین اعتبار برای نوسازی و مرمت این ساختمان ها در کمترین زمان ممکن عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

کوهزادی گفت: با وجود غیر قابل سکونت بودن ساختمان دادگستری و دادسرای اهر، با نصب چادر در محوطه ساختمان تخریب شده به ارائه خدمات قضایی برای ارباب رجوع مشغول هستند و در صورت گزارش، برای برخی افراد متخلف از سوی فرمانداران و مقامات مسئول با آنان برخورد می شود. وی یکی از سیاستهای اصلی دستگاه قضایی را حبس زدایی اعلام کرد و افزود: پیشگیری از جرم یکی از مسائلی است که نیازمند همکاری عمومی دراین زمینه با همراهی و همکاری دستگاه های مسئول است.

نماینده اعزامی رئیس قوه قضائیه همچنین از کمک جنسی دستگاه قضایی به زلزله زدگان خبر داد و افزود: این اجناس بین زلزله زدگان منطقه ارسباران توزیع شده است. دراین دیدار رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان دستگاه قضایی وی را همراهی می کردند.

 

فهرست برخی اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان منتشر شد

سازمان بهزیستی کشور طی اطلاعیه ای از عموم مردم و خیران تقاضا کرد جهت تامین برخی اقلام مورد نیاز هموطنان آسیب دیده در زلزله آذربایجان شرقی مشارکت های خود را به این سازمان ارسال کنند.
به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: علاقمندان جهت تسریع در امر تامین امنیت و آسایش خانواده های زلزله زده می توانند جهت تامین بخشی از هزینه های خرید و نصب و تجهیز کانتینرهای ویژه اقامت و نیز خرید برخی لوازم کمک توانبخشی اقدام نمایند:
اقلام مورد نیاز زلزله زدگان عبارتند از: ویلچر، تشک مواج، واکر، عصای آرنجی، توالت فرنگی سیار، کمربند گردنی و طبیف صندلی حمام و تخت طبی.
علاقمندان می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 90190 جام بانک ملت واریز و در صورت تمایل به اهدای وسائل می توانند با نشانی الکترونیکی pr@behzisti.ir و یا سامانه پیامکی 30000123 مکاتبه نمایند تا در اسرع وقت نسبت به انتقال اقلام به منطقه اقدام مقتضی صورت پذیرد.


فراخوان ویژه داوطلبان کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی
همچنین دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در خصوص کمک به هموطنان زلزله زده اقدام به اعزام روانشناسان و مشاوران داوطلب می کند.
دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی در ادامه خدمات فوری خود در خصوص کمک به هموطنان زلزله زده در آذربایجان شرقی، همزمان با اعزام تیم های تخصصی روانشناسی - مددکاری و همچنین ارسال وسائل کمک توانبخشی مورد نیاز، اقدام به اعزام روانشناسان و مشاوران داوطلب با شرایط ذیل می کند:
کارشناس یا کارشناس ارشد روانشناسی، مشاوره و یا مددکاری اجتماعی، ترجیحاً مسلط به زبان آذری، سابقه همکاری با سازمان بهزیستی، توانایی فیزیکی حضور و فعالیت در شرایط سخت و حضور به مدت مورد نیاز در مناطق آسیب دیده.
علاقمندان هرچه سریعتر برای کمک به تکمیل فرایند کاهش آسیب های پس از بحران ایجاد شده می تواند با نشانی الکترونیکیpr@behzisti.ir و یا سامانه پیامکی 30000123 مکاتبه و ضمن اعلام مشخصات عمومی و راه های تماس، مهارت های خود را نیز به اختصار شرح دهند.

 

برپایی بیمارستان صحرایی آذربایجان غربی در ورزقان

بیمارستان صحرایی آر. دی. اچ (RDH) آذربایجان غربی برای افزایش ظرفیت پاسخگویی به آسیب دیدگان زلزله در ورزقان برپا شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای علیخانی- مدیرکل بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر کشور- امروز گفت: واحدهای بی. اچ. سی. یو ( خدمات سلامت در بحران واحد مراقبت های بهداشتی اولیه ) زنجان و اردبیل نیز در آذربایجان شرقی مستقر شده‌اند.

 

رییس جامعه معلولان خواستار شد: پرداخت دیه 2 برابری به افراد معلول شده در زلزله اخیر

رییس جامعه معلولان ایران، پرداخت دیه به معلولان ناشی از زلزله آذربایجان شرقی از محل صندوق بیت‌المال را از سوی دولت خوستار شد. علی همت محمود‌نژاد به ایسنا گفت: با توجه به وقوع زلزله در ماه مبارک رمضان و پیش از افطار، خواستار پرداخت دیه 2 برابری به افراد معلول شده در زلزله آذربایجان شرقی هستیم. وی افزود: وکلای عضو انجمن دفاع از حقوق معلولان برای پیگیری‌ حقوق معلولان ناشی از زلزله اعلام آمادگی کردند. 

رییس جامعه معلولان ایران در ادامه خواهان تشکیل کارگروهی ویژه برای رسیدگی به مناطق زلزله‌زده، شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتن این معلولان به صورت خارج از نوبت شد. محمودنژاد در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه بیشترین آسیب‌های زلزله اخیر در مناطق محروم اتفاق افتاده و با توجه به مضاعف بودن مشکلات معلولان در مناطق محروم، خواهان تشکیل کارگروه ویژه جانبازان، ایثارگران و معلولان توسط وزارت کشور و نهادهای امدادرسان در منطقه هستیم. لازم به ذکر است این انجمن برای ارسال 20 دستگاه ویلچر برای معلولان مناطق زلزله‌زده اعلام آمادگی کرد. 

 

کمک یک میلیارد ریالی باشگاه تراکتورسازی تبریز به زلزله زدگان

باشگاه تراکتورسازی تبریز و بازیکنان تیم فوتبال این باشگاه یک میلیارد ریال به زلزله زدگان شهرستان های ورزقان، هریس و اهر کمک کردند. به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیرعامل این باشگاه که امروزدر مناطق زلزله زده حضور یافته بود، گفت: این کمکها که به صورت نقدی و غیر نقدی است از هفته آینده راهی این مناطق می شود.

محمد حسین جعفری افزود: تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز همچنین سه شنبه هفته آینده با تیم هنرمندان دیدار خیرخواهانه ای برگزار می کند و عواید این بازی از محل بلیت فروشی به زلزله زدگان اختصاص می یابد. این بازی ساعت 18 سی ویکم شهریور در ورزشگاه یادگار امام ره تبریز برگزار می شود.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 236632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان US ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    5 7
    خوب تراکتور یا تراختور...سقف قرداد یک بازیکن فوتبالت رو هم رعایت نکردی واسه کمک به مردمی که به عشقت ساعتها تو ورزشگاه میشستند....تو هم رد شدی تو این امتحان ..فقط 100 تا!!!
  • جلیل IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    1 0
    100 میلیون 10 درصد قرار داد یه بازیکن درجه چندمی هم نمیشه جون انسانها وداغدار زلزله زده به اندازه چند تا فوتبالیست ارزش نداره؟