به خاطر می آورید روزهایی را که سرگرم شدن با بازیهای رایانهای معادل بیکاری و بیکار بودن به حساب می آمد؟ روزهایی که اگر شخصی با رایانهاش بازی می کرد، این مفهوم تداعی می شد که «کار با رایانه را بلد نیست و به همین دلیل فقط بازی می کند» یا اینکه چون کار ندارد، بازی می کند؟
آن روزها خیلی زود گذشت و صنعت بازیهای رایانه ای خیلی زود جایگاه خودش را در دنیا مشخص کرد. به طوریکه این روزها صاحبان صنعت و تولید به عنوان یکی از فضاهای تاثیر گذار ، فضای بازیهای رایانه ای را انتخاب کرده اند. صنعت گیمینگ حدود 40 سال پیش با متحرک سازی 2 خط آغاز شد و امروزه یکی از حساسترین و پردرآمدترین صنایع جهان محسوب میشود. ابزاری بسیار قدرتمند که جنبههای مختلفی فراتر از تفریحی اعم از اجتماعی، هنری و حتی سیاسی را پوشش میدهد.
در ایران نیز بیش از 15 میلیون ایرانی که رنج سنی آنان بین 15 الی 35 سال است، به طور حرفه ای و خاص به عنوان مخاطبان جمعیت گیمینگ فعالند. از این رو قرار است برای دومین سال متوالی جشنواره رقابت های بازی های رایانهای ماتریکس در تهران برگزار شود. این رقابتها در تاریخ 18 تا 23 شهریورماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد. ناگفته نماند که در این رقابتها قهرمانان جهان نیز در تهران حضور به هم خواهند رساند.
2121
نظر شما