فارس نوشت:

فرج‌الله سلحشور کارگردان سینما درباره خبر مهاجرتش از ایران، گفت: «در زمانی که کارگردان و هنرپیشه‌هایی که در ساخت آثار ضد اخلاقی و اشاعه برهنگی فعالیت داشتند، قصد دارند در ایران فیلم بسازند و مسئولین کشور و مدیران فرهنگی ما به جد ایستادند و از آدمی که تا امروز در ترویج فساد در سینمای دنیا و هالیوود نقش داشته است حمایت می‌کنند، از سوی دیگر هم تولید پروژه چند میلیاردی به عهده وی می‌گذارند، دیگر جایی برای من و امثال من باقی نمی‌ماند.»
 
با عملکرد مدیران سینمایی ما باید از کشور کوچ کنیم
وی در ادامه گفت: «این افراد سال‌ها در آمریکا رفتند و کارت اقامت گرفتند و تمامی فیلم‌هایی که در خارج از مرزها در تولید و تهیه و ساخت آن نقش داشتند بلا استثنا ضد اخلاقی و بد‌آموزی داشته است، با این اوصاف حتما امثال بنده باید برویم. ما که نه ‌بلد هستیم و نه حاضریم فیلم ضداخلاقی بسازیم. طبیعی است که امثال ما در این مملکت جایی نداریم، بهتر است برویم تا با خیال راحت مسئولین بازیگرانی که از ایران رفتند را به کشور بازگردانند. به قول معاونت سینمایی این‌ها اقتضائات آمریکاست و اشکالی ندارد. از اقتضائات آمریکا این است که فیلم ضد اخلاقی و برهنگی بسازد، آن هم با توجیهات معاونت سینمایی اشکالی ندارد و مرتکب خطایی نشده است. با این توجیهات ایرانی‌هایی که در خارج از کشور می‌روند و عریانی و برهنگی را تبلیغ می‌کنند و یا در این آثار شرکت می‌کنند، اشکالی ندارد. پس باید به کشور بازگردند. طبیعی است که اگر این افراد به کشور بازگردند دیگر جایی برای ما باقی نمی‌ماند و ما بهتر از ایران کوچ کنیم.»
 
وی درباره اولویت ساخت فیلم «لاله» گفت: «من با خانم لاله صدیق که در مسابقات شرکت کرده و برنده شده است، حرفی ندارم اما مهم این است که لاله و لاله‌ها خلق شدند برای این کار؟ زن مسلمان شیعه، زنی که در مکتب فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) تربیت شده آیا کارش انسان‌سازی و تربیت انسان است یا خیر؟ به قول حضرت امام (ره) زنانی که از دامن‌شان مرد به معراج برود و عامل تحکیم خانواده باشند، عشق را در جامعه پراکنده کنند، مدیریت خانواده را برعهده بگیرند؛ آیا این هدف یک زنی است که ‌در مکتب تشیع پرورش یافته است یا راننده‌، بوکسور، قهرمان اتومبیلرانی و...»
 
با عملکرد مدیران فرهنگی باید در سینما اعتقادات را کنار بگذاریم
 کارگردان «یوسف پیامبر» در ادامه گفت: «با عملکرد مدیران فرهنگی گویا ما باید در سینما اعتقادات را کنار بگذاریم. در حال حاضر عملکرد معاونت سینمایی، تهیه‌کننده، کارگردان، بازیگر و سرمایه‌گذاری که در ساخت چنین فیلمی نقش دارند، اهدافی را دنبال می‌کنند که غرب و آمریکا برای ما رقم زده است. غرب، زن ما را به سمت و سوی خروج از خانه و حضور بی‌رویه در خارج از خانه و دور شدن از هدف اصلی‌اش هدایت می‌کند. با ساختن قهرمانان پوشالی شخصیت زن مسلمان را به سمت انحراف می‌کشانند.»
 
زن ایده‌ال مسلمان با ساخت فیلم «لاله» به انحراف کشیده می‌شود
وی در ادامه تاکید کرد: «با شناختی که از آمریکا داریم، کاری که در حال حاضر ساخت آن مسئله مسئولین کشور شده است، زن ایده‌ال مسلمان را به انحراف می‌کشاند. کارگردانی که سی سال در هالیوود قدم و قلم زده‌ و تلاش کرده یک زیان است و زیان بدتر این که با معرفی این قهرمان رالی به عنوان زن ایده‌آل و الگو مردم را به انحراف می‌کشانند.»
 
سلحشور در خاتمه افزود: «متاسفانه همین عملکرد در تلویزیون هم دنبال می‌شود. به جای این که خانواده‌ای را نشان دهند که فرزندان عالم دینی و مجاهد تربیت کردند و همسران جانبازی که سی سال به جانباز خدمت کردند، مدام زن نمونه را گاودار یا اتوبوسران و... نشان می‌دهند که شایسته نیست.»
 
58246
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    فقط ميشه براى اين آقا تاسف خورد !
  • بدون نام IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    69 10
    آقا فرج برادر من کوتاه بیا. کوتاه بیا عزیزم.
  • سیاوش بزرگمهر IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    آقای فرج الله سلحشور مردم فیلم هایی منطبق با واقعیات جامعه دوست دارند نه اونی که شما دوست دارید بهتر است تمام فیلم نامه نویسان و کارگردانان قبل از شروع هر پروژه از آقای فرج الله سلحشور اعلام نظر کنند آقای سلحشور همین الان سینمای ما داره به زوال میره وای به روزگاری که شما و امثالهم راه رو بر سینماگران ببندید
  • بی نشان IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    با سلام بنده هم تا حدود زیادی با آقای سلحشور موافقم. هنر سینما به اندازه کافی در خارج از کشور در خدمت مکاتب غیر دینی و ضد دینی هست. سینمای ما هم دلیلی ندارد که به خیل عظیم آن ها بپیوندیم. باور کنیم ما هم می توانیم با کمی تلاش و از خود گذشتگی یک جریان جدید در عرصه هنر ایجاد کنیم چه سینما باشد چه دیگر شاخه های هنر. البته باید همگام با سینمای مطرح غربی ما هم کیفیت کارهایمان را بالا ببریم تا بتوانیم نسل جدید را هر چه بیشتر به دین اسلام و اصالتهای خودمان ترقیب کنیم. باید پول خرج کرد با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمی شه. کاری که یک فیلم خوب برای ترویج دین می کند هزارتا موعظه گر هم نمی تواند انجام دهد نمونش همین فیلم حضرت یوسف علیه سلام می باشد.
  • بدون نام IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    آقای سلحشور من خیلی اهل سینما نیستم اما صمیمانه و از صمیم قلب خوشحال میشم که شما دیگه تو این سینما نباشی . شما که این قدر ادعا دارید تا حالا این جمله به گوشتون خورده: در مسلمانی چون در دل به کسی گمان بد بردی ، در جماعت به قضاوت منشین! اصلا کی گفته شما صلاحیت نقد کردن دیگران در این سطح رو دارید؟
  • سلمان IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    22 4
    اشكال اين كه زني راننده، بوكسور يا گاودار باشد چيست؟ ايا مطابق اموزه هاي اسلام چنينن كارهاي بوسيله زنان حرام است؟
  • ناهید IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    10 38
    با سلام بالاخره یک نفر مانند اقای سلحشور پیدا شد که حرف حق بزند بابا شتر بازی که دولا دولا نمی شود اگر اسلام را قبول داریم باید از خیلی چیزها بگذریم مثل دادن خمس و زکات که وقتی می گوییم اگر ندهیم نمی توانیم در پولمان تصرف کنیم و اکثرا مخالفت می کنند و احکام زیادی که شنیدنش برای برخی مشکل است می خواهم بگویم ایمان اوردن فقط به زبان واینکه دهه محرم را سیاه پوش باشیم و عزاداری کنیم ان هم به نحوی که خودمان می خواهیم نیست . به گرسنگی کشیدن ماه رمضان نیست باید دید فلسفه این احکام چیست . رفتن زنان پارو زدن قایق و تکواندو یک زن مسلمان را الگو نمی کند چرا قبول نمی کنیم اقای سلحشور درست می گوید یک نگاه به خیابانهایمان بیندازیم می بینیم که هیچ نشانی از اسلام نیست.
  • بدون نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    13 37
    درود بر آقای سلحشور که حرف بخش متدین جامعه را می زنند
  • سامان IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    20 1
    من مخالف ساخت این اثر نیستم اما نکته این جاست که چرا باید هفت میلیارد!! پول مردم رو به ساخت چنین اثری بدن( عددی بی سابقه در کمک های تولیدات سینمایی) که نه معلومه بتونه چهره درستی از یه زن قهرمان ایرانی نشون بده و نه معلومه بتونه خوش ساخت از آب در بیاد. در ضمن این همه کارگردان خوش فکر در داخل کشور، چرا باید به کسی این بودجه هنگفت رو بدیم که فیلم های درجه دو و سه هالییودی می سازه! بعدش هم ما این همه زن قهرمان تو مملکتمون داریم( قهرمان کتاب دا یکی از اونهاست) چرا باید درباره کسی فیلم بسازیم که خارج از ایران زندگی می کنه و در ضمن یک بار هم دوپینگی اعلام شده!!!
    • *- IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
      5 3
      کاملا با شما موافقم!
  • حسین IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    6 13
    سلحشورحرف حق رامیزند.