رئیس مجلس با بیان اینکه برخی کشورهای منطقه در تحولات سوریه دچار توهم شده‌اند، تاکید کرد: به آنها توصیه می​کنم با ملت‌های منطقه در جهت برگرداندن آرامش در سوریه همراهی کنند.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در نشست فعالان سیاسی و اجتماعی استان قم که شب گذشته برگزار شد، با تاکید بر اهمیت سرنوشت مردم سوریه در آینده منطقه، گفت: سرنوشت مردم سوریه با آینده همه ملت‌های منطقه عجین شده و آن را نباید فقط مختص این کشور مسلمان تلقی کنیم.
اهم صحبت‌های رییس مجلس را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید:
- پس از جنگ 33 روزه لبنان رژیم صهیونیستی به انزوا رفت که غربی‌ها و در رأس آنها آمریکا برای اینکه این رژیم جعلی را از انزوا خارج کنند تحرکاتی را در سوریه انجام دادند تا بتوانند افکار عمومی منطقه را به این کشور معطوف کنند.
- جمهوری اسلامی ایران خواهان ثبات و آرامش بیشتر در کشور سوریه است و این مسئله را با جدیت پیگیری خواهد کرد.
- در حال حاضر کشور هم از لحاظ مسائل بین المللی و تحریم ها و هم از نظر اقتصادی در شرایط حساسی قرار دارد که باید تمامی مسئولان در تصمیم گیری‌هایشان به این موضوع توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشند.
- دشمن در سال‌های اخیر همواره تحریم‌هایی را علیه کشورمان اعمال کرده اما با توجه به آسیب پذیر بودن اقتصاد تحریم‌های جدید را بر روی مسائل اقتصادی و معیشتی مردم متمرکز کرده که با درایت و همکاری تمامی نهادها ملت ایران از این تحریم‌ها سربلند بیرون خواهد آمد.
- دشمنان همواره از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون با اعمال تحریم قصد جلوگیری از پیشرفت ملت ایران را داشته‌اند اما همیشه با رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب آنها در رسیدن به اهداف شوم‌شان ناکام مانده‌اند.
- ساز و کارهایی فراهم شده تا در پیشبرد طرح‌های عمرانی استان قم از ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی به نحو احسن استفاده شود.

/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    14 0
    البته به بیان صریح با سرنوشت ایران و حزب الله لبنان عجین شده است
  • ایریا DE ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    2 9
    سفیانی هرگز خدا را نپرستیده و بسیار مکار است او دشمن شماره یک شیعیان است و فاجعه حره را زنده خواهد کرد امروز اگر ایران اجازه دهد که او طرح شوم ایران هراسی خود را به کرسی برساند کارش در اینده بسیار سخت خواهد بود ایران باید کاملا از حمایت اسد یا دشمنی با ارتش ازاد تبرئه کند ولی هرگز نباید اجازه دهد که حکومت قانون در سوریه سرنگون شود زیرا خواسته سفیانی ایجاد هرج مرج و بی قانونی است تا به شکل کامل طرح شوم خود را پیاده کند امروز زمان ازمون خطا نیست نباید در این مدت سه ماه اشتباه کنیم این بازی کودکانه کل خاورمیانه را به اتش خواهد کشید
  • بدون نام GB ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    5 1
    برداشت درستی نیست.