استودیو برادران وارنر در حرکتی غیرمنتظره تاریخ اکران فیلم «گتسبی بزرگ» به کارگردانی باز لورمان را از 25 دسامبر به تابستان 2013 تغییر داد.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم سه‌بعدی بر مبنای رمان معروف اف. اسکات فیتزجرالد ساخته شده و لئوناردو دی‌کاپریو، توبی مگوایر، کری مالیگان، ایسلا فیشر، جوئل ادگرتن و الیزابت دبیکی در آن بازی می‌کنند.
 

از «گتسبی بزرگ» به عنوان یکی از رقبای مطرح برادران وارنر در فصل جوایز سینمایی 2012 یاد می‌شد.
 

البته این استودیو همچنان چند رقیب بالقوه در فصل جوایز دارد: «آرگو» به کارگردانی و با بازی بن افلک (12 اکتبر)، «اطلس ابرها» ساخته توم تیکور، اندی و لانا واچوفسکی با بازی تام هنکس (26 اکتبر) و «هابیت: یک سفر غیرمنتظره» ساخته پیتر جکسون (14 دسامبر) که فیلم آخر تولید استودیوهای نیولاین، مترو گلدوین مه‌یر و برادران وارنر است.
 

تغییر تاریخ اکران یک فیلم مطرح برای استودیوهای هالیوودی نوعی تابو است، اما این اواخر استودیوها به دلایل مختلف این کار را انجام می‌دهند.
 

«گتسبی بزرگ» داستانی درباره دوران پرتلاطم دهه 1920 است. این کتاب اولین بار سال 1925 منتشر شد.
 

ماجراهای «گتسبی بزرگ» در نیویورک و لانگ آیلند و در دورانی روی می‌دهد که فیتزجرالد آن را عصر جاز می‌نامید.

داستان درباره مردی جوان به نام نیک کاراوی (مگوایر) است که سال 1922 از ایالات مرکزی آمریکا به لانگ آیلند می‌آید و آنجا مجذوب سبک زندگی همسایه خود می‌شود که مردی مرموز به نام جی گتسبی (دی‌کاپریو) است.


«گتسبی بزرگ» در قالب یک نمایش در برادوی روی پرده رفته و تاکنون مضمون چند فیلم سینمایی بوده، از جمله فیلمی در سال 1974 به کارگردانی جک کلیتن که بر مبنای فیلمنامه‌ای از فرانسیس فورد کوپولا ساخته شد و رابرت ردفورد و میا فارو در آن بازی کردند.
 

لورمان در فیلم 127 میلیون دلاری «گتسبی بزرگ» حدود 10 سال پس از «رومئو+ژولیت» دوباره با دی‌کاپریو همکار شده است.

این فیلمساز که در استرالیا به دنیا آمده سال 2001 فیلم «مولن روژ» را بازی نیکول کیدمن ساخت که در هشت رشته نامزد اسکار شد و در دو بخش بهترین طراحی هنری و بهترین طراحی لباس جایزه برد.

«استرالیا» فیلم قبلی لورمان با بازی کیدمن و هیو جکمن، نه نظر مثبت منتقدان را جلب کرد و نه در گیشه‌ها طبق پیش‌بینی‌ها عمل کرد.
 

دی‌کاپریو در «جانگو آزاد شده» کوئنتین تارانتینو هم بازی کرده که این فیلم کریسمس امسال اکران می‌شود.
 

هالیوود ریپورتر / 6 اوت / ترجمه: علی افتخاری
 

5858 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =