«گتسبی بزرگ» و «جانگو آزاد شده» با بازی لئوناردو دی‌کاپریو کریسمس سال آینده روی پرده سینماها می‌رود.

به گزارش خبرآنلاین، استودیوهای برادران وارنر و ویلیج رودشو «گتسبی بزرگ» به کارگردانی باز لورمان را 25 دسامبر 2012 اکران خواهند کرد.

شرکت واینستین نیز در همین روز «جانگو آزاد شده» کوئنتین تارانتینو را روانه سینماها می‌کند. لئوناردو دی‌کاپریو در هر دو فیلم بازی می‌کند.
 
از سوی دیگر برادران وارنر «هابیت: یک سفر غیرمنتظره» پیتر جکسون را 14 دسامبر اکران خواهد کرد.

توبی مگوایر، کری مالیگان، ایسلا فیشر، جوئل ادگرتن و الیزابت دبیکی دیگر بازیگران «گتسبی بزرگ» هستند که ماه ژوئیه در استرالیا کلید خورد.

«گتسبی بزرگ» بر مبنای رمان معروف اف. اسکات فیتزجرالد (1940- 1896) ساخته می‌شود که داستانی درباره دوران پرتلاطم دهه 1920 است. این کتاب اولین بار سال 1925 منتشر شد.

ماجراهای «گتسبی بزرگ» در نیویورک و لانگ آیلند و در دورانی روی می‌دهد که فیتزجرالد آن را عصر جاز می‌نامید
.

داستان درباره مردی جوان به نام نیک کاراوی (مگوایر) است که سال 1922 از ایالات مرکزی آمریکا به لانگ آیلند می‌آید و آنجا مجذوب سبک زندگی همسایه خود می‌شود که مردی مرموز به نام جی گتسبی (دی‌کاپریو) است
.
«گتسبی بزرگ» در قالب یک نمایش در برادوی روی پرده رفته و تاکنون مضمون چند فیلم سینمایی بوده، از جمله فیلمی در سال 1974 به کارگردانی جک کلیتن که بر مبنای فیلمنامه‌ای از فرانسیس فورد کوپولا ساخته شد و رابرت ردفورد و میا فارو در آن بازی کردند.
لورمان 49 ساله که در استرالیا به دنیا آمده سال 2001 فیلم «مولن روژ» را بازی نیکول کیدمن ساخت که در هشت رشته نامزد اسکار شد و در دو بخش بهترین طراحی هنری و بهترین طراحی لباس جایزه برد.

«رومئو+ژولیت» و «استرالیا» از دیگر ساخته‌های اوست.

ورایتی / 14 اکتبر / ترجمه: علی افتخاری
5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =