۰ نفر
۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲

واحدمرکزی خبر:

به گزارش خبرگزاری نهرین، مشاور نخست وزیر عراق تهدید کرد در صورتی که ثابت شود برخی از شرکت های منطقه کردستان عراق با شرکت های هواپیمایی صهیونیستی توافقنامه امضا کرده اند تدابیر و تصمیمات قانونی علیه کردستان اتخاذ خواهد شد. مریم الریس گفت:‌« بغداد هرگونه توافق با شرکت های هواپیمایی را بدون اطلاع دولت مرکزی رد می کند زیرا فرود هواپیماها در هر کجای از خاک عراق باید منحصرا با آگاهی دولت در بغداد باشد». به گزارش خبرگزاری نهرین از بغداد، الریس در سخنان امروزش ادامه داد:‌« در شرایطی که شواهد نشان می دهد کردستان بدون آگاهی دولت مرکزی عراق با شرکت های اسرائیلی توافقاتی انجام داده است اما حکومت محلی کردستان این خبر را رد می کند و از دولت مرکزی می خواهد این ادعا را ثابت کند ولی اگر دولت بتواند صحت این خبر را اثبات نماید مجازات هایی را علیه کردستان اعمال خواهد کرد». در برخی از گزارش های خبری آمده است منطقه کردستان عراق با شرکت اسرائیلی (العال) توافقنامه ای امضا کرد که به موجب آن هواپیماهای غیر نظامی و باری این شرکت در مسیر خاور دور می توانند در فرودگاه بین المللی اربیل فرود بیایند. در این توافقنامه به این نکته نیز اشاره شد که تولیدات کشاورزی کردستان با هواپیماهای شرکت العال قابل حمل به نقاط مختلف جهان است.
4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 231025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    3 18
    فقط شرکت های هواپیمایی؟ پس این همه شرکت ریز و درشت که در کردستان عراق بساط پهن کرده اند و به بهانه ی مختلف اقدام به خرید خاک سرزمین مادری مان می کنند چه؟
  • بدون نام IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    3 23
    کردها شریک استراتژیک آمریکا و غرب هستند مطمئنا معادلات در ماههای آینده تغییر خواهند کرد باید بسیار مواظب بود
    • بدون نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
      21 1
      شما چند جا رو میتونی نام ببری که شریک استراتژیک آمریکا و غرب نباشند؟همه به فکر منافع خودشونند برادر من
  • بدون نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    2 14
    به نظر من دوستی با اسراییل سرانجامی نخواهد داشت شاید در کوتاه مدت به نفع سردمداران کردستان عراق باشه اما روزی میرسه که بفهمند همه اینا یه بازی سیاسی برای پیشبرد اهداف صهیونیست ها بوده و اون روز با سنگ بر زانو خواهند زد