وزیر کشور می گوید: طبق قانون برگزاری انتخابات بر عهده دولت است.

 به گزارش خبرآنلاین، مصطفی محمد نجار در حاشیه جلسه هیات دولت ،اجرای انتخابات را بر اساس قانون برعهده قوه مجریه خواند و برخی اظهار نظرها در روزهای اخیر را «غیرقانونی» دانست.
 موضوع برگزاری انتخابات توسط نهادی را قوه ای موضوعی است که نخستین بار طرح ان در مجمع تشخیص مصلحت نظام موجی از اظهار نظر های مثبت در میان چهره های سیاسی و مخالفت از سوی دولتمردان را موجب شد.
 در نهایت مجمع تشخیص مصلحت نظام این موضوع را از دستور کار خود خارج کرد، اما مساله نحوه برگزاری انتخابات با نزدیک شدن به انتخابات تابستان 92 بار دیگر به میان مباحث سیاسی کشیده شده است؛ ولی وزیر کشور با اظهار نظر جدیدش نشان داده که مخالف جدی این طرح است.
نجار در حاشیه جلسه هیات دولت تاکید کرده است: اگر قرار باشد انتخابات را کسی یا جایی غیر از قوه مجریه انجام دهد «تداخل قوا پیش می آید.»
وی گفت: وزارت کشور همه وظایف خود را در خصوص انتخابات عمل کرده است و در انتخابات ریاست جمهوری نیز هماهنگی های بسیار خوبی با شورای نگهبان داریم.
وزیر کشور در پاسخ به سؤالی در خصوص تغییر استانداران گفت: در این باره هیچ بحثی نداریم و استاندار همدان به زودی منصوب می شود.
محمدنجار در پاسخ به سؤالی دیگر ، جدا شدن شهرری را از تهران اقدامی قانونی و مطابق خواسته مردم دانست و گفت: این تصمیم که هدیه رئیس جمهور در سفر استانی به شهرستان ری است به نفع مردم خواهد بود و اگر اجرا شود خدمت رسانی بیشتر خواهد شد.
 

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 230665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =