۰ نفر
۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۰

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رسول جعفریان در یادداشت تازه خود به نقد سخرانی حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای قرائتی در جمع کتابداران پرداخته است.

این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین ضمن انتقاد از نوع سخنان آقای قرائتی در این سخنرانی معتقد است برای پیشرفت تنها مطالعه قرآن کافی نیست و می گوید:«در مطالبی که آقای قرائتی در میان کتابداران بیان کرده، چنان شأن علم و عالم و دانش با استدلالهای سست و بی پایه کوچک شده که آدمی با مرور بر آن می تواند به عمق فاجعه‌ای که در تمدن اسلامی برای عقب ماندگی ما رخ داده پی ببرد.  یکی از دشواری‌های ما در این تمدن اسلامی، و یکی از اصلی ترین علل عقب ماندگی ما همین تعریف نادرست از علم است که سبب شده ما مسلمانان دانش و دانایی را جز در حوزه متون دینی کنار گذاشته، به بهانه خواندن قرآن و با استناد به برخی از استدلالهای بظاهر دینی اما در باطن ضد علم، علوم طبیعی و ریاضی را خوار کنیم.»
وی در ادامه به بخشی از سخنان ایشان استناد کرده و می نویسد: «عجیب است که حضرت قرائتی در همین سخنرانی مدعی می شوند که همین قرآن را تا بحال کسی درست نفهمیده است و فقط عده اندکی که لابد خود ایشان هم از آنهاست آن را خوب درک کرده است. عبارت ایشان چنین است: من قصد دارم درباره مهمترین کتاب یعنی قرآن صحبت کنم. به جرأت می‌توانم بگویم که کسی تاکنون قرآن را نفهمیده است به جز اهل بیت و افراد بسیار اندکی.»

لطفا برای خواندن متن کامل این یادداشت اینجا کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 230309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد جواد IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    9 11
    عجیب است اظهارات ایشان توهین آمیز و از روی حب و بغض. شاید به خاطر این است که حاج اقا قرائتی درباره تاریخ بد گفته اند وایشان تاریخ خوانده اند. من برای ایشان بیشتر متاسفم تا حاج اقا قرائتی. امام علی هم در نهج البلاغه میگویند در قران همه چیز هست
    • محمد IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
      5 2
      برادر عزیز درست است در قرآن همه چیز هست.ولی آیا منظور از همه چیز آیا فلسفه فیزیک شیمی و... است؟ آیا قرآن آمده که فیزیک یاد مابدهد. خود رسول خدا میفرمود که علم را بجویید حتی اگر در چین باشد؟ آیا آن زمان قرآن در چین بود؟اصلا قرآن کامل نازل شده بود؟
  • F.M IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    4 1
    به نام خدا درست است که قرآن نیامده که فیزیک یاد مابدهد اما بسیاری از مباحث علمی که تا بحال کشف شده (وباتوجه به این کتاب برای همه اعصار و دوره ها است) و کشف خواهد شد در آیه های قرآن وتفاسیر اهل بیت از آیه های قرآن به صراحت بیان شده پس قطعا می توان با تکیه بر آنها به تحقیق در مورد علوم مختلف پرداخت وفکر نمی کنم که منظور آقای قرائتی جز این بوده باشد ونباید از آن برداشت نادرستی شود ومن الله توفیق