رییس اتحادیه کشوری قنادان و شیرینی فروشان اعتقاد دارد اینکه کسی چربی و قندش بالا است و دکتر برای آن تجویز کند که زولبیا و بامیه خوب نیست قضیه اش فرق دارد اما اینکه بگوییم زولبیا و بامیه اصلا خوب نیست واقعا بی انصافی است.

 

محمد نصرتی، رییس اتحادیه کشوری قنادان و شیرینی فروشان که صبح روز دوشنبه در کافه خبر حضور پیدا کرده بود در رابطه با قیمت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان گفت: «  قیمت زولبیا بامیه درجه یک 4500 تومان و قیمت درجه دو این محصول 4000 تومان است. » 

نصرتی افزود: « قنادی ها و شیرینی فروشی ها با کیفیت بالا زولبیا و بامیه را به همین قیمت می فروشند. تمام قنادی های تهران زولبیا و بامیه درجه یک را کیلیویی 4500 تومان می فروشند. » 

او به اینکته اشاره کرد که برخی شهروندان شاید در رابطه با زولبیا و بامیه سفارش هایی داشته باشند که با قیمت بیشتری تمام شود: «  ممکن است شهروندی خودش نوعی از زولبیا و بامیه را سفارش دهد که قاعدتا قیمت آن متفاوت است. در مجموع قیمت زولبا بامیه درجه یک 4500 تومان است. ممکن است برای قنادی ها این رقم سود نکند اما با این قیمت به فروش می رسانند. » 

رییس اتحادیه کشوری قنادان و شیرینی فروشان  اعتقاد دارد تولید زولبیا و بامیه هزینه تولید زیادی دارد: « کسانی که زولبیا و بامیه تولید می کنند دستمزد های بالایی دارند. 4 میلیون تومان برای یک ماه می گیرند. بنابراین این محصول چیزی نیست که خیلی ارزان تمام شود. »  
نصرتی در رابطه با برخی اظهار نظر هایی که طی روزهای گذشته در رابطه با مصرف نکردن زولبیا و بامیه مطرح شده است نیز یه این شکل توضیح داد: « در رابطه با خود این محصول باید بگویم بسیار محصول خوب و مغذی است. برخی متخصص های تغذیه اظهار نظر کرده اند که نباید از این محصول استفاده کرد اما من باید بگویم ترکیبات زولبیا و بامیه شامل تخم مرغ، نشاسته، ماست، زعفران و شکر است. بررسی این ترکیب ها نشان می دهد که محصول بدی نمی تواند باشد. از سوی دیگر اداره بهداشت از تمام قنادی ها نمونه برداری می کند و اگر کوچک ترین اشکالی باشد برخورد می کند. اینکه کسی چربی و قندش بالا است و دکتر برای آن تجویز کند که زولبیا و بامیه خوب نیست قضیه اش فرق دارد اما اینکه بگوییم زولبیا و بامیه اصلا خوب نیست واقعا بی انصافی است. اکثر کشور های همسایه و عربی شکل های دیگر زولبیا و بامیه را تولید می کند و نباید ذهن مردم را مشوش کرد. همانطور که اشاره کردم بسیار مواد اولیه خوبی دارد. » 

3939 
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 230213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    33 4
    اگر اشتباه نكنم قيمت هر كيلو زولبيا باميا پارسال حدود ٢٥٠٠ تا ٣٠٠٠ تومان بود.
    • متولد ماه مهر IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
      7 1
      یعنی چی داداش؟ نمیخوای بگی که نرخ تورم برای زولبیا و بامیه نسبت به ماه رمضان قبل 50 درصده؟
  • متولد ماه مهر IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    46 5
    باز خداروشکر که قیمت زولبیا و بامیه مثل مرغ نشده!! و گرنه اونهم برای انسان مفید نبود!!
  • کارشناس تغذیه IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    34 3
    جمله آخر که مواد اولیه خوب دارد را توضیح بدهید-آیا چیزی غیر از شکر -روغن دارد؟ روغنهایی که اگر بی انصافی نباشه تو بیشتر قنادیها بی کیفیت ترین نوع روغن هستن
  • بدون نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    46 5
    از مرغ و گوشت و زولبیا و ... همه مضر است و کم بخورید چند وقت دیگر خواهیم شنید میوه هم مضر است. البته مضر تر از همه مدیریت ناکارامد است!!!
  • برنا IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    33 11
    من واقعاً متأسفم که باید رئیس این اتحادیه بگه که زولبیا و بامیه مفیده...بله مفیده...ولی از اونور 100 برابر مضره....با درصد قند بالا که باعث بروز انواع بیماریها و در رأس اون دیابت میشه...آقای رئیس بزار هرکی کار خودشو بکنه.....
    • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
      13 3
      به نظر من هر چیز زیاد خوردنش بده.برای آدمی که 17 ساعت روزه داره و چیزی نخورده به نظرت مواد قندی ایراد داره در افطار؟خوردن یه عدد بامیه یا زولوبیا چقدر قند اضافی برای روزه داره؟چقدر بیشتر از چای شیرین صبح؟تازه باید در نظر بگیرید که خوردن بامیه در شرایط عادی نیست در کنار خوردن 10 رقم غذای دیگه در روز.روزه دار اونو در شرایطی میخوره که ساعتها گرسنگی کشیده.من که با چند لقمه نون و پنیر و سبزی تنها افطار میکنم از نظرم خنده داره که بگن یک بامیه نخور ضرر داره .پس چی بخوریم؟ ابن سینا اگر اشتباه نکنم گفته بود علف هم یک سبزی هست و جو هم از غلات .! هر چیز به اندازه
  • بدون نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    18 2
    1 كيلو زولبيا باميه بي‌كيفيت= نيم كيلو مرغ بازم بي‌كيفيت حالا حالا زولبيا مي‌صرفه يا مرغ؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    14 11
    اصلا هم مفید نیست ، خیلی هم مضره ... من که اصلا نمی خورم ....
  • بدون نام US ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    19 4
    خیلی مغذی هست! اصولا چیز مغذی هم مگر در ایران تولید میشه؟
  • بدون نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    21 6
    زولبیا بامیه همه جا کیلویی 6000 تومان است. خبر ندارید خبردارشوید حضرت اقا.
  • بدون نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    22 6
    اگه زولبیا بامیه 4500 تومانی دیدید ما را هم خبر کنید. فقط حرف و حرف و حرف. خجالت هم خوب چیزی است. همه جا کیلویی 6000 تومان است. خودتان هم می دانید
    • مریم IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
      5 2
      ما دیروز تو رامسر خریدیم 7000 تومن
    • mehdi IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
      5 0
      راست میگی من قم نیم کیلو خریدم 3000تومان!
  • بدون نام EU ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    9 6
    آخه زولبیا و بامیه نظر دادن داره خوب سرکاریم
  • بدون نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    12 1
    جالبه !!!!!!!!!!!!!!!یک قناد محترم نظریه کارشناسان تغذیه را قبول نداره آ!!!!!!!!!!خه برادر روغن و شکر کجاش مغزیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • احسان IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    1 0
    من که امروز از یکی از قنادی های معروف تهرانپارس (گل گله) زولبیا و بامیه بسیار با کیفیت خریدم و قیمتش دقیقا کیلویی 4500 تومان بود. البته در طرفهای خاص و با تزئین ویژه هم بود که کیلویی 6000 بود اما در جعبه معمولی همان 4500 بود
  • بدون نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    2 0
    زولبیا و بامیه در خیابان دیباجی کیلویی 8000 تومان است صرفا جهت اطلاع