آمارها نشان می دهد که در چند سال اخیر خشونت ها و نزاع های خیابانی افزایش یافته است.

درحالی آمارها از افزایش وقوع نزاع و جرایم خشن در جامعه حکایت دارد که کارشناسان معتقدند افزایش  بیکاری ،تورم و فقر از جمله عوامل مهم در رشد جرایم و نزاع طی سال‌های اخیر در کشور بوده است.در همین حال برخی عوامل دیگری را در رشد جرایم خشن و نزاعهای خیابانی مهم می دانند .
قرار است موضوع نزاعهای خیابانی و رشد آسیب های اجتماعی با حضور جعفر بای رئیس اداره اجتماعی حوزه پیشگیری و وقوع جرم قوه قضاییه در کافه خبر برگزار شود.شما هم می توانید سوالات خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 226530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاس IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    68 3
    فقر فرهنگی یکی از دلایل هستش. فشار اقتصادی هم دلیل دیگه هستش. تاثیرات شیشه روی مغز جوانان دسته گل هم نمیشه نادیده گرفت/
  • بدون نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    43 2
    خوب وقتی طرف خلاف می کنه می بینه هیچ کاری باهاش ندارن 2 شبه آزاد میشه چرا جرم و جنایت بیشتر نشه. تا خون این مردمو جوش نیارن به فکر ارتقاء امنیت جامعه که نمی افتن. این مردم بودن که تا حالا کنترل می کردن همین قضیه یزد یه موردش مسئولین تو خوابن و تو دعواهای سیاسی غرق شدن و به فکر مردم دیگه نیستن. این انقدرم نیروی انتظامی داره جمشون می کنه و ترس از پلیسه که هنوز عام و همه گیر نشده وگرنه از قوه قضایه باکی ندارن چون می دونن فوقش میرن زندان یکم استراحت می کنن
  • حامد IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    55 0
    به نظر من یک علتش شاید این باشه که هر کسی میخواد خودش حق خودش رو بگیره،و شاید هم عدم اعتمای به مراجع ذی ربط
  • محسن IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    39 0
    با سلام ..یارو وقتی جیبش پر پول باشه به توش پسته و فندق میزاره نه تیغ قاطر کش..البته بلا نسبت متوفی ها
  • على IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    75 0
    مردم عادى هم تو خيابون دارن همديگر رو زنده زنده ميخورن ، مخصوصا هنگام رانندگى ... خدا نكنه پشت ترافيك يك ثانيه دير راه بيفتى و يا ناخواسته به سمت يه ماشين ديگه منحرف شوى ... خونت پاى خودته ، خواهر و مادرت كه جاى خود دارند ...
    • بدون نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      9 4
      ای گفتی..واقعیت جامعه امروز ایرانی همینه...و برای هزارمین بار میگم که حداقل در حیطه بی فرهنگی در رانندگی علت ان مهاجرت بی رویه از روستاها به شهره..طرف به امید زندگی بهتر راه میفته میاد شهر میبینه کار گیرش نمیاد یه 6-5 تا از گاو و گوسفنداشو تو روستا میفروشه میده یه پراید قسطی میخره تا هم جلو هم ولایتیاش کلاس بذاره که من رفتم شهر وضعم خوب شده و ماشین سوار میشم و هم باهاش مسافرکشی کنه خرج خودش رو در بیاره...فرهنگ رانندگی هم که صد البته نداره(چون اصلا تو روستا یاد نگرفته)و وقتی تو خیابونها رانندگی میکنه فکر میکنه همونطور که تو روستای خودشون بقیه رو با صدای بلند و لحن خاص روستایی صدا میزده اینجا هم باید با بقیه مردم همونجور ارتباط برقرار کنه!!این میشه که وضعیت رانندگی توی خیابونهای شهر اینجوریه!
  • بدون نام US ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    60 1
    تکذیب میکنم! یک شهروند محله رئیس جمهور.
  • حکم IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    30 0
    چیزیکه عیان است چه حاجت به بیان است ...
  • امین عرب DE ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    1 72
    لطفاً نظرات کارشناسانه تون رو برای خودتون نگه دارید ، چون همچین ناهنجاری هایی معلول یک علت نیست ، بلکه عوامل مختلفی باعث این ناهنجاری ها می شود. اگر هم دوستان شما در شبکه های اجتماعی و وبلاگهاشون از چیز مزخرفی به نام حقوق بشر صحبت نکنن و احکام اسلامی به صورت کامل در جامعه اجرا بشه ، تمام این مشکلات حل خواهد شد. لطفاً منتشر کنید تا اصل آزادی بیان را به جا آورده باشید...
    • بدون نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      52 1
      برو بابا ....
    • بدون نام DE ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      33 0
      واقعن!
    • بدون نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      12 0
      بي خيال بابا.
  • محمد IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    29 3
    برخورد ضعيف قوه قضائيه- طرف با اينكه دستبند خورده باز هم داره چاقو مي كشه
    • بدون نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      20 0
      تو برخورد ضعیف قوه قضائیه که باهات موافقم ولی این طرف که میبینی دستبند دستشه و به قول تو داره چاقو میکشه مشغول بازسازی صحنه جرم در حضور مقام قضائیه نه چاقوکشی برای مقام قضائی!!
  • بدون نام IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    30 0
    آقایون کلاهشونو بذارن بالاتر
  • محمد EU ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    45 2
    بیکاری بیکاری بیکاری ..........نبودن تفریح سالم و درست حسابی و گرانی گرانی گرانی که مردم از دست خودشون هم به تنگ اومدن مسیولان خوب کارامد مشگل گشا(مش گل گشا نه مشکل گشا)
  • بدون نام IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    23 0
    راحت بودن تهیه مواد مخدر-آلودگی هوا و نقش سرب که در مراجع رسمی نقش ان در تاثیر در سیستم اعصاب مرکزی و خون کودکان و کندذهنی و افزایش تنش روانی تائید گردیده-نقش بیشتری دارند.
    • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      3 0
      علاوه بر اينها نقش آلاينده هايي مثل اوزن و گاز سمي منوكسيدكربن را نيز بايد اضافه نمود.
  • بدون نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    16 2
    بنظر بنده یکی از دلایلش که خیلی هم مهم است عدم برخورد مناسب با متخلفین این بحث است.
    • وحید IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      1 0
      واسه شما هنوز تجربه نشده که فقط شیوه برخورد کارسار نیست و باید فرهنگسازی بشه و از عواملش پیشکیری بشه
  • ناشناس IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    26 1
    افزایش بیکاری ، عدم ثبات قیمتها در بازار و تورمی که درنتیجه سیاستهای غلط دولت و نظام انجام میشود باعث تشنج و انتحار خیلی از مردم ضعیف شده است.
  • کرج IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    36 2
    نزاع خیابانی یکی از عواملش بیکاری جوانها و بعد خر کاری هایی که انجام داده اند و به نتیجه ای در زندگی نرسیده اند و عمر خود را خراب کردند بی سوادی اموزش پرورشی که هنوز نمیدونه داره چیکار میکنه اینها باعث نزا میشه شما هم اگر تو مدرسه هیچی از زندگی یاد نگیری خیابون چیز دیگه یادت میده...
  • بدون نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    27 0
    بیکاری،خانواده،فشارهای مربوط به نابرابری های اجتماعی ، فاصله زیاد طبقاتی و وعده های پوچ مسولین در ارتباط با مسائل روزمره زندگی که با نگاه به آن چیزی که میگویند با آن چیزی که اتفاق می افتد زمین تا آسمان تفاوت دارد!!!!
  • رسول IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    31 0
    به نظر من فیلم ها و سریال های تلویزیونی بی تاثیر نستن. صدا و سیما اینقدر که به فکر سانسور مسائل جنسی هست به فکر سانسور خشونت نیست در حالیکه تاثیر خشونت بیشتر از مسائل جنسی هست. حتی در سریال های ایرانی هم خشونت خیلی زیاد هست. برای مثال یادمه که با بچه 4 سالم میشستیم سریال مختار میدیدیم یه دفعه طرف میزد سر اون یکی رو قطع میکرد. آیا این صحنه ها برای بچه 4 ساله مناسبه؟ اگر نیست چرا هشدار سنی بالای سریال نمیگزارن که آدم بدونه برای چه سنی مناسبه؟
    • حسین IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      6 1
      احسنت..! مخصوصا اون تبلیغ تلویزیونی که میخواد روغن ترمز رو تبلیغ کنه و یارو داره تو مسیر خودش میره که یهو یه ماشین میاد جلوش و فورا ترمز میگیره و ماشین متوقف میشه و بعدش راننده"""با عصبانیت در رو باز میکنه که بره راننده مقابل رو بزنه"" ولی زیر پاش لیز بوده و میخوره زمین و اینجا میخوان نشون بدن که چقذر روغن ترمزش خوب وبده که ماشین رو تو اون جاده لیز متوقف کرده! این خودش یعنی تبلیغ اینکه هروقت خواستیم تصادف کنیم بعدش باید دعوا کنیم!!!
    • بدون نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      3 0
      دوست عزیز طرف بیکاره که میشینه سریال های آبکی صدا و سیما رو نگاه میکنه. اگه کار داشت و شاغل بود که دیگه فرصت دیدن سریال رو نداره
    • رسول IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
      1 1
      آهان راست میگی یادم رفته بود بچه 4 سالمو بفرستم سر کار که سریال نگاه نکنه!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام DE ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    33 0
    عدم احترام مردم به هم عدم رعایت حق همدیگر ترویج خشونت ازطریق دیدن آن درخیابان . گرانی عدم داشتن تفریح سالم یکی ازبزرگترین مشکلات ایران است.نه برای پیرتفریح است نه جوان ونه نوجوان ونه میانسال. اینها هم که خودش یک عالمه دلیل دیگرداره خانه ازپای بست ویران است وحالا حالا هم درست شدنی نیست یاد اون روزهایی بخیرکه مردم با لبخند ودل خوش واحترام به هم تو خیابانها هم قدم میزدندالان .الان همه میخوان همدیگررا پاره پاره کنند
  • بدون نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    3 0
    خانه از پای بست ویران است گرانی فقر بیکاری داره بیداد می کنه
  • داريوش IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    5 0
    سلام: بحث خوبي را درنظرگرفته اي واين راازاظهارنظرهايي كه صورت گرفته است بخوبي ميتوان مشاهد كرد واين نماينگر خواست مردم درحل اينگونه معضلات درجامعه است . ولي متاسفانه تاكنون ازسوي مسئولين محترم حركت منسجم وبرنامه ريزي شده اي كه به مردم معرفي شود وآمارهاي اقدامات را درسطح كشور بيان كند ديده نشده است البته نميتوان منكر اقداماتي كه دراين مورد صورت گرفته شد ولي اقدامات پراكنده بوده وتمامي دستگاهها ونهادهاي مسئول دراين باب هماهنگ ومنسجم عمل نكرده اند . وبنظر ميرسد تاكنون نتوانسته اند نتيجه مطوب را بگيرند. دوست عزيزي كه نوشته احكام اسلامي را درجامعه اجرا كنند جامعه خوب خواهد شد بهتراست كمي توجه كنند بسياري از جنايات ودرگيريهايي كه درجامعه اتفاق ميافتد طرفهاي درگير متاسفانه جوانان زير30سال ماهستند .
  • وحید IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    2 1
    افزایش بیکاری ،تورم و فقر
  • فرزاد CH ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    5 0
    مسئله کلیدی آموزش فرهنگ به افراد است. عده زیادی در سالیان اخیر و به دلایل متعدد صاحب پول زیادی شده اند و به شهرهای بزرگ کوچ کرده اند. بنز و بی ام و و لکسوس سوار میشوند و سعی میکنند ظاهر خود را عوض کنند. اما در باطن مشکلات عدیده ای در مورد فرهنگ دارند. روش دیگری به جز نزاع برای حل مشکلات خود بلد نیستند. قدرت استدلال و تفکر ندارند و نمیدانند در شرایط بحرانی عصبی چه راه حل های دیگری وجود دارد. یک نفر آیا میتواند مثالی از تلاش نهادهای مدنی در آموزش فرهنگ به افراد بیاورد؟ دیده اید که آدم ها چقدر بدون ادب و احترام با هم حرق میزنند؟ قدیمتر ها اگر آموزش فرهنگ هم نبود یک سری ارزش های خانوادگی وجود داشت اما الان وقتی پدر و مادری خودشان نمیدانند چگونه میتواتند به فرزندشان فرهنگ و زندگی یاد بدهند؟
  • مقیمی IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    9 1
    تربیت ضعیف در خانه، بی توجهی والدین ، ضعف شخصیت ، عقده های کودکی ، عدم آموزش مناسب در جامعه و مدرسه ، فقر مالی و فرهنگی ، فساد موجود ، عدم داشتن اوقات فراغت ، کمبود فضای شاد ، بی پولی ، بیکاری ، کمبود ایمان و آموزه های مذهبی ، عدم امکان ازدواج به وقت مناسب ، آستانه تحمل پائین ، و دهها مورد دیگه که کم و بیش باعث میشه انسان گاهی اوقات کنترلش را از دست بده و کاری کنه که بعدش جز پشیمانی سودی نداره .
  • بدون نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    6 1
    وقتي يه نفر يه جرمي انجام ميده وتا مياد رسيدگي بشه يه سال طول ميكشه معلومه دو باره انجام ميده،وقتي يه نفر از كسي شكايت ميكنه ولي بخاطر تهديد بدبخت بايد بره شكايتش رو پس بگيره همينه وقتي فرزند سرهنگ چاقو ميكشه وميگيرنش وصبح ازاد هست نبايد جامعه بهتر از اين بشه