سایت بی بی سی فارسی نوشت:

مقامات وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری به سازمان مجاهدین خلق هشدار دادند که صبر دولت عراق برای تخلیه اردوگاه اشرف رو به پایان است. تنها دو هفته تا پایان مهلت دولت عراق برای تخلیه این اردوگاه باقی مانده است.
دولت عراق اعلام کرده خواهان بسته شدن اردوگاه اشرف تا 20 ژوییه است اما هنوز نزدیک به 1300 نفر در اشرف ساکنند و سازمان مجاهدین خلق انتقال این عده را به برآورده شدن شروطش توسط دولت عراق منوط کرده است.
دنیل بنجامین هماهنگ کننده مقابله با تروریسم در وزارت خارجه آمریکا گفت اگر رهبران سازمان مجاهدین خلق (منافقین) گمان می کنند با وقت کشی می توانند در این میان پیروز شوند شیوه ای خطرناک و غیرمسئولانه را برگزیده اند. وی گفت تخلیه اشرف در تصمیم گیری وزارت خانه اش درخصوص حذف یا ابقاء سازمان مجاهدین خلق در فهرست آمریکا از گروه های تروریستی نقش مهمی دارد.
بنجامین با برشمردن فهرستی بلند از حملات سازمان مجاهدین خلق( منافقین) به اهداف و منافع آمریکایی گفت که با در نظر گرفتن چنین سابقه ای، سازمان مجاهدین خلق می تواند از طریق همکاری کامل با تلاش های سازمان ملل در عراق به آشکارا نشان دهد که با گذشته خشونت بارش فاصله گرفته است. وی افزود این فرصتی برای سازمان مجاهدین است که نشان بدهد متحول شده و فورا برای تخلیه افراد باقیمانده در اردوگاه اشرف اقدام کند.
29216
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 226113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =