ایسنا نوشت:

دولت عراق پايان مهلت اعطا شده به 1200 عضو باقي‌مانده از اعضاي گروهك تروريستي منافقين براي حضور در اردوگاه اشرف را اعلام كرد.
فالح الفياض، مشاور امنيت ملي عراق بعد از كنفرانس بين‌المللي بررسي وضعيت گروهك تروريستي منافقين كه روز گذشته با حضور سفيران كشورهاي آمريكا، اتحاديه اروپا، استراليا، كانادا، روسيه، چين، ژاپن به همراه كميسارياي عالي امور پناهندگان (UNHCR )، هيات(UNAMI) و ادارات سياسي آن، هيات صليب سرخ در عراق و نماينده اتحاديه عرب در بغداد برگزار شد، در كنفرانس مطبوعاتي بيان كرد: سال‌ها است كه گروهك تروريستي منافقين با به تاخير انداختن اجراي توافقنامه‌ انتقال اعضاي خود از پادگان اشرف، موجبات ناراحتي مردم را پديد آورده است. اين گروهك بايد طي چند روز آينده منتقل شود در غير اين صورت دولت عراق خود وارد عمل خواهد شد.
به گفته وي دولت عراق چند روز پيش به نماينده دبيركل سازمان ملل در عراق اعلام كرد كه زمان نهايي را براي بستن اردوگاه اشرف و انتقال داوطلبانه افراد در نظر گرفته است و (با ادامه حضور اعضاي گروهك در اشرف) مخالفت خواهد كرد. اين مهلت به پايان رسيده است و در صورت موفق نبودن طرح ارائه شده از سوي هيات دولت و نماينده سازمان ملل در عراق، دولت در اجراي سازوكاري كه آن را مناسب مي‌داند، آزاد است.
مشاور امنيت ملي عراق گفت: انتقال ساكنان اشرف از اشرف به ليبرتي اولين گام براي كوچاندن داوطلبانه اين افراد به كشورشان ايران و يا كشور ديگر است.
در همين حال مارتين كوپلر، نماينده سازمان ملل در عراق، دولت عراق را به استفاده نكردن از خشونت عليه اعضاي باقي‌مانده اين گروهك در اردوگاه اشرف در ديالي تشويق كرد. سازمان ملل بر اساس يادداشت تفاهمي كه در دسامبر 2011 در خصوص ساكنان اشرف با دولت عراق امضاء كرده است، عمل مي‌كند.
به گفته وي در حال حاضر تعداد 2000 تن از اعضاي اين گروهك در كمپ ليبرتي به سر مي‌برند و تعداد 1200 تن از آنها در اشرف باقي ماندند. نماينده سازمان ملل گفت: طي اين نشست (سفراي كشورهاي اروپايي در بغداد) چهار پيام به دولت عراق منتقل شده است كه شامل ضرورت احترام به حق حاكميت عراق از سوي همگان، استفاده نكردن دولت عراق از خشونت عليه ساكنان اشرف تحت هر شرايطي و برخورد سخاوتمندانه با خواسته‌هاي آنها و اينكه سازمان ملل از خواسته‌هاي ساكنان اشرف حمايت خواهد كرد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 232285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =