نسل نواندیش دو کتاب تازه در حوزه روانشناسی و ارتباط میان همسران منتشر کرده که بدون شک برای زوج​های جوان و یا آنها که در زندگی کمی مشکلات ارتباطی دارند، مفید است.

به گزارش خبرآنلاین، «چرا زنان حرف می زنند و مردان فرار می کنند» نوشته «پاتریشیا لاو - استون استوسنی» با ترجمه مریم فتاح زاده و با قیمت 8400 تومان منتشر شد. بیشتر زوج ها در برقراری ارتباط کمی دچار نوعی مشکل هستند، نوعی مشکل ساختاری که به جنس زن و مرد بر می گردد؛ زن ها عاشق سخن گفتن و شنیده شدن هستند و مردها نیز از این رفتار فراری اند و اهل سکوت. همین خصلت ذاتی باعث می شود اختلافاتی بین زوج ها بروز یابد که اغلب بر اساس سوء تفاهم است و با کمی رفتار ملایم قابل حل است.

 

بد نیست بدانید به اعتقاد دکتر جان گری چهار دلیل عمده سکوت کردن مردها بدین شرح است:
۱- مرد احتیاج دارد که به مسأله خود بیندیشد و راه حلی منطقی برای آن بیابد.
۲- وقتی برای سؤال یا مسأله ای جواب حاضر ندارد هیچگاه این موضوع را اعلام نمی کند و به غار تنهایی خود می رود تا جواب را پیدا کند.
۳- او ناراحت شده و زیر فشار قرار دارد. در این مواقع او آرامشی می خواهد تا دوباره بر شرایط خود مسلط شود.او نمی خواهد حرص بزند یا عملی انجام دهد که دوباره پشیمان شود.
۴- مرد نیاز دارد که خود را بیابد.


چرا زنها حرف می زنند؟
۴ دلیل برای حرف زدن زنان:
۱- برای مخابره یا دریافت پیام.
۲- برای بررسی و کشف اینکه چه باید بگویند.(زنان با صدای بلند فکر می کنند)
۳- برای رهایی یافتن از ناراحتی.(برخلاف مردها که سکوت می کنند تا به آرامش برسند و ناراحتی خود را فراموش کنند)
۴- برای ایجاد صمیمیت.» 

 

ناشر در توضیح این کتاب آورده است: «رابطه خوب میان زن و مرد، رابطه ای فراتر از کلمات است؛ رابطه ای همراه با احساس ارتباط و درک متقابل. شما می دانید وقتی رابطه ای به تلخی کشیده می شود، زن و مرد چه حسی دارند. زن تمایل دارد در مورد مشکلات صحبت کند، اما مرد ترجیح می دهد مشکل را نادیده بگیرد و از حرف زدن در مورد آن فرار کند.»


این ناشر همچنین کتاب «عشق ورزی عاقلانه» نوشته «دکتر هارولد اچ. بلوم فیلد» باترجمه شمس الدین حسینی و الهام آرام نیا با قیمت 3900 تومان منتشر شد. عشق با تمرین رشد می یابد و قوی تر می شود. ارتباط پایدار به طور تصادفی رخ نمی دهد، شما باید آن را خلق کنید.
 

ناشر درباره این کتاب نیز توضیح داده است: «این کتاب برای مردان و زنان مجرد یا متأهل نوشته شده است؛ کسانی که می خواهند بدانند چطور ارتباط عاشقانه ای عمیق و رو به رشد خلق کنند. این کتاب می تواند به شما کمک کند ارتباط بلند مدت خود را دوباره احیا کنید و همچنین صمیمیت موجود بین خود و همسرتان را افزایش دهید. شما می توانید این کتاب را به تنهایی یا به همراه همسرتان بخوانید. وقتی با یکدیگر کتاب را می خوانید، فرصتی برای رشد صمیمیت بیشتر بین شما فراهم می شود. پس کتاب را ببندید و درباره موضوع خوانده شده با هم صحبت کنید.»

 


ساکنان تهران برای تهیه این دو کتاب کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.
6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 219696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    21 6
    چه خوب! واقعا من این مشکل رو با نامزدم دارم هروقت میخوام باهاش در مورد یه مساله ای صحبت کنم زود همه چی رو به هم میزنه و میخواد فرار کنه بارها شده به همین خاطر باهم بحثمون و شده و گاهی هم دعوا کردیم. اصلا شنونده نیست.
    • کاوه DE ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
      9 10
      از زدن حرف های غیر ضروری اجتناب کنید به حرفاتون گوش میده در ضمن منطقی صحبت کنید نه احساسی
    • بدون نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
      0 7
      اونوقت آدم حرف های احساسی رو به کی بگه ؟ اتفاقا بعضی مردا خوب بلدند حرفهای احساسی رو بشنوند ولی متاسفانه اکثرا اینو بلد نیستن ....
  • تماشاچی IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    22 19
    من دیشب تازه به این نتیجه رسیدم که بعد از 3سال زندگی دیگه حتی منم حرفی واسه گفتن با شوهرم ندارم....مگر حرفای روزمره و موقعیت های پیش رو...اگر من حرف نزنم تمام طول روز رو در سکوت میگذرونیم ....چرا مردها اینطوری ان؟
    • مرد IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
      16 12
      مردها اینجوری نیستن یکی به ما بگه چرا زنها اونجورین ؟؟؟ آخه حرف زدن هم حدی داره به خدا مردها مثل شما بیکار نیستن که... یادمه یک بار توی اخبار علمی فرهنگی گفت زنها دو برابر مردها صحبت میکنند !!!
    • کیانا IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
      5 11
      این موضوع که «خانم‌ها بیشتر از آقایان حرف می‌زنند» به صورت یک «باور» بین مردم در‌آمده است اما با تحقیقی که در تابستان 2007 در دانشگاه آریزونا انجام گرفت نشان می‌دهد این باور درست نیست و دست‌کم جامعه آماری که این تحقیق روی آن انجام شده نشان می‌دهد که زن‌ها فقط 3٪ بیشتر از مرد‌ها حرف می‌زنند. به طور میانگین یک زن 16215 کلمه در روز و یک مرد 15669 کلمه در روز حرف می‌زند. این تفکرات سنتی و غلط رو بریزید دور و یه فکری واسه بهبود این رابطه بکنید آقای مرد !
    • بدون نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
      5 7
      چطور با دوستاشون 24 ساعت می تونن حرف بزنن این اقا یون
  • فروغ السلطنه GB ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    12 5
    زن ها و دختر خانم ها مودی ان. زود به زود روحیه شون عوض میشه. اصلن معلوم نیست چی میخوان. حرف حسابشون چیه؟ چه باهاشون حرف بزنی چه نزنی مشکلشون نمیشه فهمید چیه؟ با تو مشکل پیدا کردن یا اصلن با خودشون مشکل دارن و با خودشون درگیرن. به گفته (و تائید) خیلی از خانمها، زن ها موجودات پیچیده این (خودشونم انگاری به این فرضیه علاقه دارن).
  • بدون نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    4 6
    خوب زنها چه كنن اين ساختارشونه واز صحبت واظهار عشق وعلاقه لذت ميبرن ولي مردها گريزانن وشايد اين فقط مربوط ميشه به فرهنگ شرق واقعا زنها رنج ميبرند از اين اخلاق ايا مردها نبايد خودشون را عوض كنن من فكر ميكنم مردها براي خودشون كلاس ميذارن كه بعله ما حرف زدن را دوست نداريم ولي چرا انقدر چشمچراني ميكنند نميشه چشمشون را هم مثل زبانشون كنند
  • بدون نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    1 11
    جناب کاوه خان من با 32 سال سن دیگه ازم گذشته که بخوام تو گوش نامزدم حرفهای احساسی بخونم یا حرف زیادی بزنم مطمئن باش در مورد مسائل مهم مخصوصاً اقتصادی و اجتماعی و ... صحبت میکنم که برای راهبرد زندگیمون به درد میخوره نه حرف مفت. نمیدونم شاید برا شما از این حرفای مفت زیاد زده باشن فکر میکنی همه اینجورین. کلا مردها البته اکثرشون شنونده خوبی نیستن.
  • محسن IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    11 0
    پایین بودن سرانه مطالعه درایران و بی توجهی به کتابخوانی موجب شده که حرف های یک زوج بدون مطالعه به سرعت ته بکشد.درحالی که اگر مطالعه ی کتاب ، اینترنت و مطبوعات در دستور کار باشد همیشه حرف برای گفتن و شنیدن وجود دارد .
    • میثم US ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
      5 0
      من هم با شما دوست عزیز موافق هستم متاسفانه زوجین ایرانی خودشون رو در روزمرگی های زندگی، اعمال و رفتار و گفتارهای تکراری و کلیشه ایی گرفتار کردند و بنوعی دچار رخوت شدن که شاید خواسته یا ناخواسته تمایل و انگیزه ایی برای تغییر شرایط زندگیشون ندارن،آقایونی که میگن ما وقتی برای صحبت های احساسی همسرانمون نداریم و حوصله امون سر میره پس همسر شما بعنوان یک انسان که پر از احساسات و عواطف و محبت ظریف زنانه است این نیاز به توجه، دیده شدن و انرژی گرفتن از وجود همسرش بعنوان یک حامی، شریک زندگی و مورد توجه و محبت بودن رو چطوری و از چه راهی باید کسب کنه؟ متاسفانه مردان و زنان ایرانی شناختشون از یکدیگر حتی با گذشت سالها زندگی بسیار کم و اندک است و این بنوعی نیز متاثر از فرهنگ و سنت حاکم به جامعه نیز میباشد.