«بارها شنیده ایم که کار مثل گندم است و پول مثل کاه. اگر دنبال گندم باشید، کاه هم بدست می آید اما اگر دنبال کاه باشید هیچ چیز به دست نمی آورید.»

به گزارش خبرآنلاین، «موفقیت واقعی در نظام اداری ایران» با تیتر دوم «42 درس کاربردی کسب موفقیت» و قیمت 5200 تومان از سوی انتشارات عباسی روانه بازار نشر شد. در پشت جلد این کتاب عنوان شده است که «انتخاب مسیر درست برای کسب موفقیت واقعی در نظام اداری ایران دغدغه بسیاری از کارشناسان و مدیران در بخشهای مختلف اداری است. انتخاب شاخص ها و الگوهای رفتاری نادرست در بسیاری از موارد باعث شده افراد پس از سالها فعالیت و تلاش، به نتایج مطلوب نرسیده با چالش های زیادی مواجه شوند. این کتاب مجموعه‌ای از تجربیات کسب شده ناشی از فعالیت در بخش های مختلف نظام اداری ایران در کنار بررسی های میدانی این موضوعات است.»


نویسنده که گویا تجربه حضور در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارتخانه‌های نفت و نیرو و امور اقتصادی را داشته معتقد است این کتاب برداشتی تحقیقی از تجربیات و بررسی های میدانی در این فضاهای اداری بوده است.

 

 

«صادق باشید اول با خودتان، بیشتر از یک حقوق می‌ارزید...؟، پله ها را بشمارید، تعطیلی دو سه روزه کار...، امروز آخرین روز کاری شماست، رفیق باز یا مردم دار؛ سرگرمی یا سرمایه، کفش تنگ یا پای برهنه؟، بجای پله بودن ترقی کنید، روز خود را طولانی کنید و....» از جمله سرفصلهای 42 گانه این کتاب را تشکیل می‌دهد. در پایان هر فصل، نکات ارائه شده به صورت تیتروار و طبقه بندی شده زیر عنوان «اگر می خواهید موفق شوید» درج شده و یک صفحه نیز برای یادداشت برداری مخاطب تعبیه شده است.


 

چند جمله از بخش پایانی فصل پنجم و ششم کتاب بدین شرح است:

اگر می خواهید موفق شوید...

* هیچگاه به شرایط عادت نکنید.

* پول را تنها دستمزد خود برای کار ندانید.

* کار و شغل خود را از سطح یک «هدف» به سطح یک «وسیله» تقلیل دهید...

نکته: اگر الزام به کار کردن برای تامین معاش برای شما یک هدف شد به معنای آن است که شما تسلیم شده اید و تصمیم شما برای موفق شدن عوض شده است...بارها شنیده ایم که کار مثل گندم است و پول مثل کاه. اگر دنبال گندم باشید، کاه هم بدست می آید اما اگر دنبال کاه باشید هیچ چیز به دست نمی آورید.

نکته: هیچکس بیشتر از خود شما نمی تواند درباره اولویت های زندگی به شما دروغ بگوید...به هر کسی که دروغ می گویید، با خودتان صادق باشید...

 

 

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    0 0
    راه های موفقیت در نظام اداری ایران مشخص است مثل مسئولین دولتی عمل کنید موفقید!!!!