مهر نوشت:

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت:مذاکره کنندگان ایرانی در بغداد به غربی ها نشان دادند که هر چند که ما تمایل به ادامه مناقشات نداریم و بدنبال مصالحه هستیم اما این طور هم نیست که یک پرچم سفید در دست گرفته و خواسته باشیم همه چیز را واگذار کنیم .
صادق زیبا کلام درباره مذاکرات ایران و 1+5 در بغداد با اشاره به اینکه آنچه در بغداد در روزهای چهارشنبه و 5 شنبه اتفاق افتاد، نشان داد که ایران و غرب خطوط قرمزی دارند، گفت: آنها ضمن تشریح خطوط قرمز شان در عین حال هم نشان دادند که نمی خواهند رویارویی بین ایران و آژانس بر سرفعالیت های هسته ای ایران ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: ما در مذاکرات بغداد نشان دادیم که خواسته هایی داریم و حاضر نیستیم که بسادگی از خواسته های خود بگذریم. در عین حال هم حاضر به مذاکره و گفتگو هستیم و علاقه ای به جنگ با آژانس ، غربی ها و 1+5 نیز نداریم.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ایران در مذاکرات بغداد اعلام کرد که ما ضمن اینکه می خواهیم برنامه های هسته ای خود را داشته باشیم، اما می خواهیم این برنامه ها به گونه ای ادامه یابد که غربی ها نیز اعتماد داشته باشند.
زیباکلام با تأکید بر اینکه به هر تقدیر گزارش آژانس را مثبت ارزیابی می کنم، اظهار داشت: مذاکرات بغداد نیز روند مثبتی داشت و به ویژه اینکه جلیلی و باقری به غربی ها نشان داند که هر چند که ما تمایل به ادامه مناقشات نداریم و بدنبال مصالحه هستیم اما این طور هم نیست که یک پرچم سفید در دست گرفته و خواسته باشیم همه چیز را واگذار کنیم .

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صابر IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    4 12
    خوب جناب آقاي زيبا كلام ! اين كه ايران پرچم سفيد در دست نميكيره ، خوبه يا بد ؟ !
  • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    18 4
    آقای دکتر زیبا کلام باید تا آخر ماند و دید در مسکو چه اتفاقی می افتد.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    5 23
    کارشناس مسائل سیاسی؟؟
    • حسین IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
      22 2
      تو که زیباکلام رو نمیشناسی اصلا چرا این مطلب رو میخونی؟
  • امیر IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    22 14
    این بهترین سیاستی بود که جلیلی و باقری در پیش گرفتند. در هر صورت قبول کردن شرایط غرب نیز پایان ماجرا نمی توانست باشد و در آن صورت باید هر روز منتظر شرایط جدیدی می شدیم! ولی با این روند می توانیم تا آخرین لحظه منتظر باشیم تا غرب نیز با توجه به شرایط اقتصادی ضعیفش کمی و البته کمی پا پس بکشد!