۰ نفر
۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۵

سرانجام دو نشست تشکل‌های اصولگرای مجلس نهم برگزار شد و 157 نفر در فراکسیون رهروان ولایت حضور یافته و تعداد شرکت‌کنندگان در جلسه فراکسیون «پایداری» و «جمعیت رهپویان» به حدود 81یا 83 نفر رسید.

این در حالی است که «پایداری » و «رهپویان» اصرار داشتند فراکسیون خود را «فراکسیون  اصولگرایان»‌ نامگذاری کنند.
در نشست فراکسیون پایداری و رهپویان که با تمهید فراوان رسانه‌ای در روزهای اخیر همراه بود، گلایه‌هایی از سوی برخی سخنرانان در مورد انشقاق اصولگرایان مطرح شد. حال آن که تعداد اعضای دو فراکسیون نشان می‌دهد اگر قرار بود اتحادی صورت گیرد، باید از طریق پیوستن مجموعه کوچک‌تر به بزرگ‌تر اتفاق می‌افتاد.
این در حالی است که  برخی شرکت‌کنندگان در فراکسیون پایداری و رهپویان صرفاً به خاطر رودربایستی‌ حضور یافته بودند در حالی که صراحتاً اعلام کرده‌اند در انتخاب رئیس مجلس، به فردی غیر از نامزدهای این فراکسیون رأی خواهند داد و یا رأی سفید به صندوق خواهند انداخت.
شرایط حاکم بر ترکیب مجلس شورای اسلامی نشان دهنده وزن فراکسیون پایداری و به خصوص فراکسیون رهپویان است که در صورت تشکیل جلسه‌ای منحصراً از میان طرفداران رهپویان، جمعیت آنها به زحمت به عدد انگشتان دو دست برسد.
نکته دیگر آن که ، آنچه از ترکیب مجلس به دست می‌آید، این است که اکثریت بسیار قوی مجلس نهم را نمایندگان معتدل ، خردگرا و معتقد به آرمان‌های اصولگرایی و پیروی از ولایت فقیه تشکیل می‌دهد که البته بخشی از نمایندگان عضو فراکسیون پایداری و رهپویان نیز به بعضی از این ویژگی ها معتقدند.
1724

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید احمدی IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    21 5
    يعني کلا 80 نفر تو جلسه طرفداران آقای حداد اومدند و بدون رای گیری وصلواتی آقای حداد رییس شد ، واقعآ این فراکسیون صلواتی است ؟در حالیکه 160 نفر درآنطرف شرکت کردند و 148 رای به آقای لاریجانی دادند .آقای حداد اینطوری میخواهد ایران را ژاپن کند؟
    • بدون نام US ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
      7 2
      این اقای حداد 8 سال بیش می گفت ایران رو 4 ساله می کنیم ژاپن اسلا می ما که هنوز انو ندیدیم ولی کاش ایشون وحدت مجلس رو قربانی افکارش نکنه
  • حسين IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    1 1
    شما بايد نوع تحليلهاتون بيطرفانه باشه. ولي جالبه كه حتي نوع كار كردن خبرها از طرف شما جانبدارانه است. ((در نشست فراکسیون پایداری و رهپویان که با تمهید فراوان رسانه‌ای در روزهای اخیر همراه بود...)) ((نکته دیگر آن که ، آنچه از ترکیب مجلس به دست می‌آید، این است که اکثریت بسیار قوی مجلس نهم را نمایندگان معتدل ، خردگرا و معتقد به آرمان‌های اصولگرایی و پیروی از ولایت فقیه تشکیل می‌دهد که البته بخشی از نمایندگان عضو فراکسیون پایداری و رهپویان نیز به بعضی از این ویژگی ها معتقدند....))