«طب معصومین(ع) به انضمام طب سنتی» اثر شاخصی است که شامل روایات و احادیثی در مورد علوم پزشکی و بهداشت بوده و نکات فراوانی را در این زمینه به خوانندگان آموزش می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، «طب معصومین علیهم السلام، به انضمام طب سنتی» شامل مجموعه‌ کامل دستور‌العمل‌های حکیمانه‌ معصومین علیهم‌ السلام و طب سنتی با مقدمه آیت‌الله پیریایی بروجردی از سوی انتشارات بوستان قرآن منتشر شد.

 

«طب معصومین(ع) به انضمام طب سنتی» اثر شاخصی است که شامل روایات و احادیثی در مورد علوم پزشکی و بهداشت بوده و نکات فراوانی را در این زمینه به خوانندگان آموزش می‌دهد.
 

برخی موضوعات این کتاب به این شرح است: «دستور مخصوص هر مزاج، آداب حمام رفتن، آداب و فواید شانه‌زدن، تمیزی محاسن، خضاب در چه مواقعی مکروه است،اهمیت نظافت ناخن‌ها، روز مناسب ناخن گرفتن، فواید روغن مالیدن، اهمیت و فواید سرمه کشیدن، زمان و مکان حجامت، فواید حجامت، اهمیت و چگونگی مسواک زدن، اهمیت بهداشت لباس، اهمیت خواب، بد خوابی و رفع خیالات، راهکار‌های تقویت قوای جنسی، زمان و مکان آمیزش، نقش تغذیه در زیبایی و هوش فرزند، آداب غذا خوردن، اهمیت خوردن سه وعده غذا، آداب نوشیدن آب، میوه‌ها، انواع حبوبات و سبزی ها، فضیلت عیادت از بیماران و...»

 

در بخشی از کتاب با عنوان «شادابی تن با لباس نرم» می خوانیم: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: سه چیز است که تن به واسطه‌ آن‌ها شادب می‌شود و رشد می‌کند: بوی خوش، لباس نرم و نوشیدن عسل.
 

کتاب به همت سید عباس اسلامی حسینی با قیمت 9هزار تومان منتشر شده است.

 

 ساکنان تهران برای تهیه این کتاب (در صورت موجود بودن در بازار نشر) می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =