لاریجانی با بیان اینکه نباید پارلمان را قالبی کنیم که یک عده همه پارلمان را از نظر سیاسی، یکدست کنند، تاکید کرد: باید از همه آراء و عقاید در پارلمان حضور داشته باشند و نمایندگان احساس نکنند که کار قالبی می​کنند.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگار عراقی که به مذاکرات بغداد اشاره داشت، گفت: عراق کشوری مهم در منطقه است که آرام آرام نقشش را در منطقه خواهد یافت. از این رو اینکه ایران، بغداد را به عنوان محل مذاکرات پیشنهاد دهد، کار درستی بود.
او که می​گفت غرب نیازمند فرصت تنفسی برای ادامه مذاکرات است، ادامه داد: اما این فرصت نامحدود نیست. انها می​توانند در مذاکرات بغداد نشانه​های درستی را نشان دهند و از ایران جلب اعتماد کنند که رفتارشان در حال تغییر است.
لاریجانی در پاسخ به خبرنگار شرق که به کشمکش انتخاب رئیس مجلس نهم اشاره داشت و از رودرویی طرفداران دو نامزد اصولگرا در مجلس یک دست، سخن می​گفت؛ اظهار داشت: من روی تعبیر کشمکش صحه نمی​گذارم. اما این بیشتر یک موضوع بیرونی است و در درون مجلس اینگونه نیست.
وی با بیان اینکه پارلمان، جای احزاب را نمی​گیرد، افزود: این مسائل بیشتر از بیرون پارلمان پیگیری می​شود. این رقابت در همه ادوار در مجلس بوده است. مجلس نهم هم مجلسی یک دست نیست و اصولگراها هم نحله​های مختلفی دارند. نباید پارلمان را قالبی کنیم که یک عده همه پارلمان را از نظر سیاسی، یکدست کنند. باید از همه آراء و عقاید در پارلمان حضور داشته باشند و نمایندگان احساس نکنند که کار قالبی می​کنند.
وی با تاکید بر اینکه پارلمان نه حزب است و نه دبستان که یک عده روپوش پوشیده وارد آن شوند، خاطرنشان کرد: پارلمان قالبی نیست و نظرات مختلف در درون آن هست که برای کشور مفید است.
لایجانی اعمال فشار و غوغا به پا کردن برای ریاست مجلس را ناپسند خواند و گفت: این سر و صداها خوب نبود. البته برای رسانه​ها بد نبود که قدری منبر بروند! اما مساله اصلی کشور این نیست. مساله اصلی این است که پارلمان در جایگاه اصلی و اساسی خودش باشد. انشالله به زودی نتیجه این موضوع گیرتان می​آید، نگران نباشید.
رئیس مجلس در پاسخ به خبرنگار خانه ملت که جویای مهمترین نیاز ملت که باید در مجلس نهم پیگیری شود، گفت: مجلس نهم باید به آسیب شناسی مساله اقتصادی، حل مشکل تولید، کشاورزان و صنعت گران بپردازد. مجلس باید به مساله گرانی و رفع بیکاری بپردازد و با سروصدا و حاشیه​های بسیار، از مسائل اصلی دور نشود.علاوه بر این باید برآورد صحیحی از وضعیت بین الملل و منطقه هم داشته باشد.
وی در پاسخ به خبرنگار ایسنا که بودجه قوه مقننه و میزان تغییرات آن را جویا می​شد، گفت: بودجه مجلس همچون دیگر دستگاه​ها حدود 15 تا 20 درصد در خصوص دستمزد و مزایا افزایش یافته است. بودجه عمرانی مجلس هم بخش دیگری است که مقداری اضافه شده است. چون ساختمان قدیم مجلس و خانه​های اطراف آن که برخی آقایان در آن ساکن هستند، متعلق به مجلس است و باز سازی آن نیازمند بودجه عمرانی است.
لاریجانی با بیان اینکه از برخی حرف​های عجیب و غریب درباره مبلغ بودجه مجلس تعجب کرده است، ادامه داد: مجلس 100 میلیارد بودجه جاری دارد که شامل حقوق کارکنان و ومزایای آنها است که 15 درصد افزایش یافته است.
وی در پاسخ به سوال دیگری که واکنش وی را نسبت به اظهارنظرهایی دال بر صلاح نبودن ریاست همزمان دو برادر در راس دو قوه را مطرح می​کنند، با خنده گفت: این را از همان​ها که می​گویند، بپرسید! من هیچگاه دنبال ریاست در فعالیت​هایم نبوده​ام. برای ریاست هم نه ادعایی دارم و نه ولعی! اگر نمایندگان بخواهند این اتفاق می​افتد و اگر هم نخواهند ثلمه​ای به عالم اسلام نمی​خورد!
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =