سخنگوی دستگاه قضا در مورد حضور معاون اول رئیس جمهور در پرونده بیمه و حضور قائم مقام بانک مرکزی در پرونده فساد مالی، لغو مجوز دو بانک خصوصی و دستگیری مدیر حراست بانک ملی توضیح داد.

حجت الاسلام غلامحسن محسنی اژه ای در ادامه سخنان خود در مورد اینکه چرا هنوز برای آقای پورمحمدی قائم مقام بانک مرکزی کیفرخواست صادر نشده و چرا با وجود اینکه این شخص مسئول هم اکنون متهم پرونده است در جلسه هیئت دولت حاضر می شود، گفت: برای ایشان کیفرخواست صادر نشده است هر چند مدتی بازداشت بودند اما اینکه چرا در جلسه هیئت دولت حاضر می شوند را باید از مسئولش سئوال کرد.
وی در مورد دلایل لغو مجوز بانک تات و بانک آریا گفت: این دو بانک لغو مجوز شدند اما من در مقامی نیستم که بتوانم تخلفات را بازگو کنم و باید از بانک مرکزی سئوال کنید.

محسنی اژه ای در مورد پرونده موقوفه خواری امامزاده زید تهران و شکایت سازمان اوقاف از علی انصاری از موسسان بانک تات، گفت: حضور ذهن ندارم و بعدا پاسخ می دهم.
وی در مورد این سئوال که مدیرکل اسبق حراست بانک مرکزی در پرونده فساد دستگیر شده است، گفت: بله این مدیر بازداشت شده و مسئول حراست جدید هم کنار رفته اما در مورد این پرونده فساد نیست.


رحیمی جزو متهمان پرونده بیمه نیست
دادستان کل کشور در مورد اینکه آیا رد پای معاون اول رئیس جمهور با توجه به خوانده شدن متن کیفرخواست در دادگاه اختلاس بیمه در میان است گفت: فعلا همین متهمان فراخوانده شده اند و کیفرخواستشان صادر شده اما برخی متهمان هنوز آزاد هستند و برای برخی هم هنوز کیفرخواست صادر نشده است و آقای رحیمی هم جزو متهمان این پرونده نیستند.


مرگ هدی صابر طبیعی بود
محسنی اژه ای در مورد پرونده مرگ هاله سحابی و هدی صابر گفت: آخرین نظرات پزشکی قانونی در مورد هدی صابر اعلام شد که مرگ طبیعی بوده است اما در مورد پرونده دیگر اطلاعی ندارم.
دادستان کل کشور در مورد زمان دادگاه خبرگزاری رویترز نیز افزود: در این پرونده شکاتی شکایت کردند و مسئول نمایندگی رویترز احضار شد اما هنوز پرونده تکمیل نشده است.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    5 0
    همه چیز آرومه .........