نشست گروه 8 در ساعات پایانی روز شنبه در اراضی زیبای کمپ دیوید ( در ایالت مریلند آمریکا) برگزار شد و اعضای 8 قدرت برتر اقتصادی جهان بر تمهیدات لازم برای افزایش رشد اقتصادی تأکید کردند.

 

8 کشور(ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کانادا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ژاپن، و روسیه) عضو گروه 8 در نشست خود پیرامون راههای کاهش بدهی اروپا و وضعیت یونان به گفتگو نشستند. با این حال میان اعضاء بر سر افزایش رشد اقتصادی و ریاضت اقتصادی همچنان اختلاف نظرهایی وجود داشت. کشورهای اروپایی در نشست آینده خود که ماه آینده برگزار می شود، در مورد یونان تصمیم گیری خواهند کرد.
میهمان تازه وارد این جمع، فرانسوا اولاند رییس جمهور سوسیالیست فرانسه بود که با استقبال گرم اوباما و رد و بدل شدن چند لطیفه و مزاح میان دو رییس جمهور همراه بود. دو رییس جمهور تقریبا بر سر بسیاری از برنامه های اقتصادی با یکدیگر توافق نظر داشتند. اوباما در این نشست ضمن تأکید بر تبعات منفی بحران اروپا بر اقتصاد آمریکا خواهان جدیت بیشتری از سوی همتایان اروپایی خود برای مقابله با بحران بدهی ها شد. رییس جمهور فرانسه در جمع رهبران اقتصادهای برتر جهان بر ضرورت باقی ماندن یونان در منطقه یورو تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد یونان با اجرایی کردن برنامه های اقتصادی بتواند اندکی از بار بحران بکاهد.

سوریه و ایران از دیگر محورهای مذاکره میان اعضای گروه 8 بود. چند روز مانده به مذاکرات بغداد، اوباما ابراز امیدواری کرد که مسئله ایران با گفتگوهای دیپلماتیک حل و فصل شود.  8 کشور(ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کانادا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ژاپن، و روسیه) عضو گروه 8 در نشست خود پیرامون راههای کاهش بدهی اروپا و وضعیت یونان به گفتگو نشستند. با این حال میان اعضاء بر سر افزایش رشد اقتصادی و ریاضت اقتصادی همچنان اختلاف نظرهایی وجود داشت. گفتنی است کشورهای اروپایی در نشست آینده خود که چند روز دیگر برگزار می شود، در مورد یونان تصمیم گیری خواهند کرد.
میهمان تازه وارد این جمع، فرانسوا اولاند رییس جمهور سوسیالیست فرانسه بود که با استقبال گرم اوباما و رد و بدل شدن چند لطیفه و مزاح میان دو رییس جمهور همراه بود. دو رییس جمهور تقریبا بر سر بسیاری از برنامه های اقتصادی با یکدیگر توافق نظر داشتند. اوباما در این نشست ضمن تأکید بر تبعات منفی بحران اروپا بر اقتصاد آمریکا خواهان جدیت بیشتری از سوی همتایان اروپایی خود برای مقابله با بحران بدهی ها شد. سوریه و ایران از دیگر محورهای مذاکره میان اعضای گروه 8 بود. چند روز مانده به مذاکرات بغداد، اوباما ابراز امیدواری کرد که مسئله ایران با گفتگوهای دیپلماتیک حل و فصل شود.

ترجمه: زهرا خدایی

 

31263

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    3 0
    خدا رو شكر ما آرزو به دل نمو نديم چيزي كه فراوان داريم رشد اقتصاديه اونم از نوع چند رقمي