سازمان توسعه و همکاری اروپا در گزارش جدید خود بحران اروپا را تهدیدی برای کل جهان دانست.

سازمان توسعه و همکاری اروپا در گزارش جدید خود بحران اروپا را تهدیدی برای کل جهان دانست. این سازمان در گزارش خود آورده است: اقتصاد جهانی از سرعت تبادلات اقتصادی و همچنین افزایش اعتماد منتفع خواهد شد اما تشدید بحران بدهی اروپا طی ماههای اخیر همچنان اروپا را تهدید می کند. این سازمان که روز سه شنبه جدیدترین گزارش خود را با موضوع پیش بینی شش ماهۀ آیندۀ اقتصاد جهان منتشر کرد برای امسال رشد 3،4% و برای سال 2013 رشد 4،2% را پیش بینی کرد. این در حالی است که بسیاری از اپراتورهای بازارهای جهان نگران خروج احتمالی یونان از یورو و بحرانی شدن وضعیت اقتصادی اروپا و سیستم های بانکی این منطقه هستند.
از طرفی وضعیت بانکهای اسپانیایی، میزان مقاومت آنها و همچنین تزریق نقدیینگی به آنها که قرار است طی هفته های آینده صورت گیرد در مرکز نگرانی ها قرار دارد. در گزارش سازمان توسعه و همکاری اروپا آمده است: تهدید بحران یورو همچنان جدی است و مهمترین نگرانی برای اقتصاد جهانی است.
در مقدمۀ گزارش سازمان، پی یر کارلو پادوآن رییس این نهاد آورده است: توقف رشد اقتصادی، نابسامانی و رکود در بودجه را به همراه داشته که خطرات این مسئله در بسیاری از کشورها جدی است. این سازمان معتقد است که عدم توازن ساختاری میان کشورهای اروپایی یکی از دلایل عمدۀ بحران اقتصادی اروپاست و از این رو رشد اندک برخی از کشورها برای جبران تبعات منفی بحران و رکود کافی نبوده است. در برخی از کشورهایی که از کسر بودجه رنج می برند، رقابت اقتصادی ضعیف است که باید اصلاح شود. از سویی اصلاح ساختارهای اقتصادی و افزایش حقوق ها در کشورهایی که دارای مازاد تجاری هستند می تواند به احیای رشد اقتصادی و بازگشت توازن کمک کند. در صورتی که اروپا بتواند بر مشکلات خود فائق آید، سازمان همکاری و توسعه اروپا نسبت به آیندۀ ایالات متحدۀ آمریکا خوشبین است و طبق این گزارش امسال 2،4% و سال 2013 نیز 2،6% رشد اقتصادی را تجربه خواهد کرد.

 

فیگارو/ 22 می 2012
ترجمه: زهرا خدایی


26339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =