کمدی تراژدی «واقعیت» به کارگردانی ماتیو گارونه فیلمساز ایتالیایی در بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم کن 2012 به نمایش درآمد.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم با بازی یک زندانی به نقش پدر سه فرزند که می‌کوشد ستاره یک برنامه تلویزیونی واقع‌نما شود، روز جمعه در جشنواره کن روی پرده رفت.
 

«واقعیت» را ماتیو گارونه کارگردانی کرده است. او سال 2008 برای فیلم «گومورا» درباره نفوذ گسترده مافیا در جنوب ایتالیا برنده جایزه بزرگ داوران کن شد.
 

فیلم جدید گارونه درباره یک ماهی‌فروش است که آرزو دارد در برنامه تلویزیونی «Big Brother» شرکت کند. آنیلو آرنا نقش اصلی «واقعیت» را بازی می‌کند. او فعالیت بازیگری خود را یک دهه پیش در گروه نمایش زندان وولترا آغاز کرد، جایی که هنوز در آن زندانی است. «واقعیت» اولین فیلم سینمایی آرنا است.
 

گارونه گفت به آرنا اجازه داده شد در جریان برنامه یک روز آزادی از زندان در فیلم بازی کند، اما به او اجازه ندادند به بازیگران و گروه سازنده فیلم «واقعیت» در کن ملحق شود. گارونه به این موضوع که آرنا به چه دلیل در زندان است، اشاره نکرد.


ماتیو گارونه کارگردان فیلم «واقعیت» که یکی از 22 رقیب جایزه نخل طلای جشنواره کن است
 

«واقعیت» که در مقایسه با فیلم بلندپروازانه «گومورا» پروژه‌ای جمع و جور است، زندگی لوچیانو (آرنا) و اقوام مهربان او در ناپل را مورد توجه قرار می‌دهد، آدم‌هایی که ابتدا با اشتیاق او برای رسیدن به شهرت و ثروت همراهی می‌کنند.
 

گارونه در نشست مطبوعاتی فیلم به خبرنگاران گفت: «خیلی از آدم‌ها می‌کوشند از طریق برنامه‌های تلویزیونی مبتنی بر واقعیت زندگی و سرنوشت خود را عوض کنند.»
 

آنچه ابتدا یک شوخی به نظر می‌رسد، کم کم تبدیل به یک وسواس فکری می‌شود و لوچینانو قانع می‌شود تهیه‌کنندگان «Big Brother» روز و شب او را زیر نظر دارند تا ببینند او شایستگی حضور در برنامه را دارد یا نه.
 

او با این تصور که آنان به دنبال یک آدم عادی خوش‌قلب هستند، شروع به بذل و بخشش به فقرا می‌کند، به آن‌ها غذا می‌دهد و برای این کار از خانواده‌اش مایه می‌گذارد و با این کار همسرش را که زمانی با او همدردی می‌کرد به مرز دیوانگی می‌رساند.
 

گارونه گفت تجربیات سخت آرنا در زندگی به واقعی بودن نقش‌آفرینی او کمک کرد.

او گفت: «این واقعیت که آرنا هنوز زندانی است به او کمک کرد دنیا را به خوبی کشف کند و فکر کنم شما می‌توانید این را از چشمان او ببینید. شخصیت لوچیانو باید در قالب کسی مجسم می‌شد که کاملا رک و راست باشد، یک جور پینوکیو امروزی.»
 

استفاده از بازیگران زندانی در ایتالیا زمانی در صدر اخبار قرار گرفت که فوریه پیش برادران تاویانی برای فیلم «سزار باید بمیرد» با بازی گروهی زندانی برنده جایزه خرس طلای جشنواره برلین شدند.
 

«واقعیت» یکی از 22 فیلمی است که بخت دریافت جایزه نخل طلای شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن را دارند.
 

روز جمعه فیلم «بهشت: عشق» به کارگردانی اولریش سیدل نیز در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن نمایش داده شد. این فیلم تولید مشترک اتریش، آلمان و فرانسه و اولین فیلم سه‌گانه «بهشت» ساخته سیدل درباره سه زن، سه تعطیلات و سه داستان درباره آرزوی رسیدن به خوشبختی در دنیای امروز است.
 

فیلم انیمیشن «ماداگاسکار 3» (Madagascar 3: Europe's Most Wanted) تولید استودیوهای دریم ورکس انیمیشن هم جمعه برای اولین بار در دنیا در بخش خارج مسابقه جشنواره کن روی پرده رفت. این فیلم را اریک دارنل و کنراد ورنون کارگردانی کرده‌اند.
 

تعدادی از صداپیشه‌های «ماداگاسکار 3» از جمله بن استیلر، کریس راک، دیوید شوئیمر و جسیکا چاستین در مراسم فرش قرمز فیلم در فرنچ ریوی‌‌یرا حضور داشتند.


بن استیلر و کریس راک صداپیشه‌های فیلم «ماداگاسکار 3»
 

استیلر بازیگر آمریکایی به شوخی گفت: «صدای من در فیلمی است که در کن حضور دارد. برای اینکه عملا با یک فیلم به اینجا بیایم قدم اول را برداشتم!»
 

جادا پینکت اسمیت، ساشا بارون کوهن و سدریک د اینترتینر دیگر صداپیشه‌های «ماداگاسکار 3» هستند. در قسمت سوم، الکس شیر، مارتی گورخر، ملمن زرافه و گلوریا اسب آبی، حیوانات باغ وحش نیویورک که در قسمت دوم از طبیعت وحشی آفریقا سر درآوردند، همچنان می‌کوشند به نیویورک برگردند. آن‌ها در اروپا بهترین پوشش را پیدا می‌کنند: یک سیرک سیار که آن را از نو می‌سازند و ... «ماداگاسکار 3» هشتم ژوئن در آمریکای شمالی روی پرده می‌رود.

«ماداگاسکار 3» سومین فیلم مجموعه سینمایی «ماداگاسکار» پس از «ماداگاسکار» (2005) و «ماداگاسکار: فرار به آفریقا» (2008) و اولین فیلم سه‌بعدی این مجموعه است. دو فیلم اول «ماداگاسکار» در مجموع در دنیا 1.136 میلیارد دلار فروختند.
 

روز جمعه همچنین نسخه ترمیم‌شده فیلم «روزی روزگاری در آمریکا» (سرجو لئونه، 1984) در نهمین دوره بخش جنبی کلاسیک‌های کن نمایش داده شد.
 

رابرت دنیرو در این فیلم نقش یک گانگستر سابق را بازی می‌کند که پس از سال‌ها به بروکلین بازمی‌گردد. دنیرو به همراه تعدادی از همبازی خود در «روزی روزگاری در آمریکا» شامل جیمز وودز، الیزابت مگاورن و جنیفر کانلی همین طور انیو موریکونه آهنگساز فیلم روی فرش قرمز ظاهر شدند و مورد استقبال قرار گرفتند.


رابرت دنیرو و جیمز وودز بازیگران فیلم کلاسیک «روزی روزگاری در آمریکا»
 

دنیرو در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود از پله‌های کاخ جشنواره بالا ‌رفت و نسخه ترمیم‌شده فیلم «روزی روزگاری در آمریکا» را معرفی کرد. در همین حال موسیقی اصلی موریکونه برای این فیلم پخش ‌شد.
 

او گفت: «خاطرات بی‌نظیر همکاری با سرجو لئونه بزرگ برای ما یادآوری شد»
 

دنیرو در ادامه به شوخی گفت: «یکی از طولانی‌ترین فیلم‌هایی بود که تا به حال کار کرده‌ام. فکر کنم سرجو اصلا نمی‌خواست «روزی روزگاری در آمریکا» را تمام کند.»
 

نسخه ترمیم‌شده این فیلم را بنیاد فیلم مارتین اسکورسیزی در بخش کلاسیک‌های کن عرضه کرد. این نسخه شامل 25 دقیقه تصاویر اضافه‌شده بر مبنای اولین نسخه لئونه است.
 

شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن چهارشنبه 16 مه (27 اردیبهشت) آغاز شد و تا 27 مه (7 خرداد) ادامه دارد.
 

خبرگزاری فرانسه / 19 مه / ترجمه: علی افتخاری

5858
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داود IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    28 1
    دنیرو هنوزم خوش تیپه ماشالا !