بازیگر آمریکایی با یک فیلم گانگستری روی فرش قرمز شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حاضر شد.

به گزارش خبرآنلاین، براد پیت روز سه‌شنبه «آن‌ها را با ملایمت بکش» را به کن آورد که هم تهیه و هم در آن بازی کرده است.
 

این فیلم آمریکایی یکی از 22 فیلم بخش مسابقه اصلی این دوره جشنواره کن است. اندرو دامینیک فیلمساز استرالیایی «آن‌ها را با ملایمت بکش» را با اقتباس از رمان جنایی «تجارت کوگان» نوشته وی. هیگنز کارگردانی کرده است.
 

پیت در این فیلم نقش جکی کوگان را بازی می‌کند که به نوعی یک کارچاق‌کن است. وقتی دو دزد خرده‌پا (اسکات مکنیری و بن مندلسان) از گروهی گانگستر دزدی می‌کنند، جکی برای تنبیه آن‌ها فراخوانده می‌شود.


براد پیت در صحنه‌ای از فیلم «آن‌ها را با ملایمت بکش»
 

اتفاقات کتاب «تجارت کوگان» در دهه 1970 روی می‌دهد، اما داستان فیلم سال 2008 در دوران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بحران اقتصادی روی می‌دهد. جکی در صحنه‌ای می‌گوید: «آمریکا یک کشور نیست، یک بیزنس است.»
 

پیت درباره آغاز این پروژه گفت: «ما در اوج بحران اقتصادی بودیم. وقتی فیلمنامه را می‌خواندم این حس را داشتم که با یک فیلم گانگستری روبرو هستم. دقیقا اواخر کار بود که متوجه شدم فیلم در مجموع چه مسیری را در پیش گرفته است. این فیلم کوچک درباره دنیای بزرگ حرفی برای گفتن دارد.»
 

دامینیک که در فیلم «ترور جسی جیمز به دست رابرت فورد ترسو» هم با پیت همکاری کرد، درباره «آن‌ها را با ملایمت بکش»، گفت: «احساس می‌کنم فیلم‌های جنایی درباره کاپیتالیسم هستند. این تنها ژانری است که به خوبی با شخصیت‌هایی که تنها تمایل به پول به آن‌ها انگیزه می‌دهد، تناسب دارد.»
 

جیمز گاندولفینی، ریچارد جنکینز و ری لیوتا دیگر بازیگران فیلم «آن‌ها را با ملایمت بکش» هستند.


براد پیت و ری لیوتا روی فرش قرمز فیلم «آن‌ها را با ملایمت بکش»

پیت بدون همراهی آنجلینا جولی در مراسم اولین نمایش «آن‌ها را با ملایمت بکش» در کن شرکت کرد و به خبرنگاران گفت جولی خود را برای بازی در یک فیلم جدید آماده می‌کند. پیت برای فیلم‌های «دوازده میمون»، «مورد عجیب بنجامین باتن» و «مانیبال» نامزد اسکار بوده است.
 

روز سه‌شنبه کن لوچ فیلمساز بریتانیایی هم با کمدی تلخ و شیرین «سهم فرشتگان» وارد رقابت برای دریافت جایزه اصلی جشنواره 2012 شد. این فیلمساز 75 ساله که در 2006 برای «باد بر مرغزار می‌وزد» جایزه نخل طلا را دریافت کرد، برای یازدهمین بار فیلمی در بخش مسابقه اصلی دارد که یک رکورد است.
 

داستان «سهم فرشتگان» در گلاسکو روی می‌دهد و درباره رابی یک جوان بیکار از خانواده‌ای به‌هم‌ریخته است که وقتی دوستش بچه‌دار می‌شود، تصمیم می‌گیرد شیوه زندگی خود را عوض کند. نقش رابی را پل برانیگان نابازیگر 25 ساله گلاسکویی بازی می‌کند.

فیلم جدید لوچ با وجود پرداختن به مضامینی چون فقر، ناامیدی و خشونت، لحظه‌های بسیار مفرح هم دارد.


«سهم فرشتگان» یکی از 22 فیلمی است که برای دریافت جایزه نخل طلا رقابت می‌کنند
 

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «اگر می‌خواهید حقایق را درباره آدم‌ها بگویید، باید با لبخند این کار را انجام بدهید. دوران بسیار تلخی است، به طور مشخص برای بسیاری از آدم‌ها در سرتاسر اروپا و بخصوص برای جوانان. دلیلش هم بیکاری فراوان است و اینکه هیچ چشم‌اندازی از یک زندگی امن نیست.»
 

هرچند لوچ و پل لاورتی، فیلمنامه‌نویس‌ او زندگی بچه‌های فقیر و بیکار گلاسکویی را به تصویر می‌کشند، اما به گفته لوچ می‌خواستند این کلیشه را که فقر برابر است با بدبختی، بشکنند.
 

لوچ گفت: «کمی با آن‌ها وقت بگذرانید، کلی می‌خندید، برای اینکه بامزه هستند و شوخ‌طبع و غافلگیرکننده. واقعا حیف این نسل.»


کن لوچ برای یازدهمین بار با فیلمی در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن حضور دارد 
 

لاورتی، برانیگان بازیگر اصلی فیلم را در یک مرکز کار رایگان پیدا کرد. برانیگان در نشست مطبوعاتی گفت: «شرایط خیلی بدی بود. هیچ پولی نداشتم. کریسمس بود. پول قرض گرفته بودم و باید پس می‌دادم. این فیلم زندگی من را نجات داد.»
 

لوچ که فیلم‌هایش بیشتر با مسائل اجتماعی سر و کار دارد، اولین بار سال 1970 با فیلم «قوش» در کن حضور داشت. او سال 1990 برای «دستور کار پنهان» و سال 1993 برای «بارش سنگ‌ها» جایزه هیئت داوران این جشنواره را برد.

«زمین و آزادی»، «ترانه کارلا»، «نام من جو است»، «نان و گل‌های رز»، «شانزده سالگی شیرین»، «این یک دنیای آزاد است»، «در جستجوی اریک» و «جاده ایرلندی» از دیگر ساخته‌های لوچ است.

شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن 16 تا 27 مه (27 اردیبهشت تا 7 خرداد) برگزار می‌شود.
 

خبرگزاری فرانسه / 22 مه / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =