عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است رئیس آینده مجلس نهم باید اشراف کافی به مسائل بین‌المللی داشته باشد.

مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین در خصوص ویژگی‌های رئیس مجلس نهم، گفت: طبیعاً در این عرصه تجربه کافی در حوزه سیاست، توانمندی مدیریتی، اعتدال و میانه‌روی و همینطور اشراف به مسائل بین‌المللی از جمله ویژگی‌هایی است که به کارآمدی مدیریتی مجلس نهم می‌انجامد.
وی در توضیح چرایی اشراف به مسائل بین‌الملل از سوی رئیس مجلس به مسائل بین‌المللی و ضرورت آن، افزود: پارلمان نقش قابل توجهی در مدیریت کشور دارد و حتی رئیس مجلس یکی از اعضای شورای عالی امنیت ملی است که جزو حلقه‌های اصلی تصمیم‌گیری در کشور است بنابراین اشراف به مسائل بین‌المللی با توجه به اینکه موضوعات حاشیه‌ای در مساله ایران ابعاد بین‌المللی پیدا کرده آگاهی از آنها ضرورت دارد.
وی با اشاره به دیدار سال قبل نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب، اضافه کرد: ایشان از جمله مواردی که در خصوص مجلس بیان کردند تقدیر از موضع مجلس در مسایل بین‌المللی بود که آن را با اقتدار و به موقع دانستند.
سنایی در خصوص برخی اظهارات درباره عملکرد رئیس مجلس در حوادث سال 88 هم تصریح کرد: برخی فتنه و حواشی آن را تبدیل به یک دکان سیاسی کرده‌اند و مدام بر این طبل می‌کوبند و چهره‌هایی مثل آقای لاریجانی را منکوب می‌کنند در حالی که ایشان در آن دوران موضع‌گیری‌های اصولی داشته و ضمن تبعیت کامل از رهبری انقلاب در صدد کاهش تشنج و مدیریت شرایط سیاسی کشور بودند.
وی با انتقاد از برخی سیاسیون گفت: مقام معظم رهبری در عین آن که در دوران فتنه بر بصیرت دهی تاکید داشتند ولی در همان زمان هم جذب حداکثری و دفع حداقلی را مورد تاکید قرار می‌دادند اما یک عده فقط یک بخش از سخنان رهبر انقلاب را می‌بینند چراکه در ذیل آن می‌خواهند امور سیاسی خود را پیش ببرند.
وی با اشاره به نمونه‌ای در این زمینه، گفت: برخی سیاسیون در آن دوران درباره آقای هاشمی رفسنجانی حاضر بودند وی را تا مرحله دادگاه هم پیش ببرند در حالی که رفتار رهبر انقلاب در این زمینه متفاوت و انتصاب مجدد ایشان در مجمع تشخیص حکایت از نگاه جامع رهبر انقلاب دارد.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =