۰ نفر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۸

ایسنا نوشت:

مدیر مؤسسه ریحانة‌النبی(س) از برگزاری طرح تثبیت حجاب با عنوان طرح «خوش حجابی» در شهرهای مختلف کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ابراهیم‌پور با اشاره به برنامه‌های مؤسسه ریحانة‌النبی(س) اظهار کرد: فعالیت‌های این مؤسسه در راستای توسعه و ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب در سطح کشور در حال انجام است.

مدیر مؤسسه ریحانة‌النبی(س) گفت: با اجرای فعالیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پیگیر در سطح کشور، در سطح دانش‌آموزی با رشد 50 درصدی نوجوانان کشور در این زمینه مواجه بوده‌ایم و استقبال آنان به حجاب برتر به مراتب نسبت به گذشته ارتقا یافته است، حتی خانواده‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آنان نیز از این مسئله بسیار خرسند بوده‌اند که این رضایت در بازخوردهای گزارشی و برخوردهای آنان با این مسائل به خصوص در ارتباطات با مدارس دریافت شده است.

وی گفت: خوشبختانه طرح‌های بسیار خوبی از سوی این مؤسسه در سطح کشور در حال اجراست که از آن جمله می‌توان به اجرای طرح «حافظان حجاب» در سطح کشور اشاره کرد که این طرح در راستای ایجاد حرکتی هماهنگ در بین دختران جوان و محجبه در سطح کشور به منظور در معرض قرار دادن این ویژگی بزرگ است که یکی از آنها در قالب طرح راهپیمایی نمادین حافظان حجاب در هفت شهر کشور در ماه جاری اجرا شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم‌پور عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که این مرکز، پیگیری آن را به عهده داشته است اجرای طرح ویژه «چادرگذاری» در سطح کشور است که در این برنامه آیین چادرگذاری افرادی که حجاب برتر را برای خود برگزیده‌اند در یک برنامه مفصل و معظم شرکت می‌کنند تا نشان دهند که چنین انتخابی، چه نقشی در سعادت و زندگی دنیوی و اخروی آنان خواهد داشت. استقبال بسیار خوبی از این طرح توسط مردم و خانواده‌ها به عمل آمده است.

وی در ادامه گفت: یکی از فعالیت‌های مهمی که توسط این مؤسسه در حال پیگیری و اجراست، برگزاری طرح «خوش حجابی» در سراسر کشور با هدف تثبیت حجاب دختران محجبه است. در این طرح، دختران 7 تا 14 سال از سوی فعالان طرح حجاب و عفاف به صورت ناشناس شناسایی می‌شوند و تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند و برای این افراد پرونده شناسایی تشکیل می‌شود و تحت پوشش برنامه‎‎های آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای قرار می‌گیرند تا بتوانند در فضایی فرهنگی و معنوی با تعالیم و فرهنگ اصیل اسلامی و الهی مانوس شوند. دختران 14 تا 20 ساله نیز تحت پوشش طرح دیگری قرار می‌گیرند که نظیر این طرح، فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی و اطلاع‌رسانی در ابعاد مختلف، ویژه آنها انجام می‌شود.

مدیر مؤسسه ریحانة‌النبی(س) با بیان این مطلب که این طرح اخیر از یک سال و نیم قبل آغاز شده است، اظهارکرد: این طرح هم‌اکنون در شهر مشهد آغاز شده است ولی در قم، هنوز مقدمات آن فراهم نشده است. هم‌اکنون در قم 65 هزار دختر 7 تا 14 وجود دارد که در گستره حداقلی و اولیه این طرح 1000 دختر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

گفتنی است مرکز حجاب ریحانه النبی (س) از سال 1384 توسط جمعی از محققان و مبلغان حوزه های علمیه قم و شهرستان ها، فعالیت خود را در زمینه گسترش فرهنگ حجاب آغاز کرده است.
4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نوید IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    213 8
    دایی جان! شما بیا به ما جوونا کار بده. به خدا گناه داریم.همینطور علاف داریم میگردیم. چرا کسی به فکر عمر تلف شده ی ما نیست؟ من داره 28 سالم میشه. به خدا از زندگیم چیزی نفهمیدم.
    • بدون نام IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
      8 101
      چه ربطی به خبر داشت کلا این سایت فقطنظرات مخالف و جهت دار تیتر میزنه خودش نمونه اینکه یک نظر مخالف من تا حالا تایید نشده خوب معلومه خوودشون برای خودشون اونچه که نمیتونن تو خبر بنویسند تو نظر درج میکنند اینجت ایرانه هر نظر مخالفی حذف میشه حالا مخالف خوب باشییا بد فرقی نداره ای وری و اون وری هم نداره
    • بدون نام IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
      109 7
      منفی یعنی چی؟؟؟یعنی ما گناه نداریم؟؟؟بهتر است که بیکار و علاف باشیم ؟؟؟
    • هم درد نوید IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
      100 4
      آی ... گفتی کـــــــــــــــــــــــــــــار....
    • مرصاد IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
      چه ربطی داره الان چیزی که شما گفتی ؟؟؟ می خوای آدم بهت نشون بدم میلیونی حقوق میگیره و ماشین فلان زیر پاش هست ولی بسیار بد حجاب هست ؟؟ حجاب به اشتغال و بی کاری ربطی نداره . یک رفتار اجتماعی و هنجار اخلاقی هست . می خوای چند نفر رو نام ببرم که در عین با حجابی تمام هنوز بیکار هستن ولی بیکاری بهونه نشده که بخوان اعتقاد شون رو کنار بزارن .
    • هم درد نوید(ها) IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
      48 4
      مرصاد عزیز ! کسی نگفت کار به حجاب ربط داره یا نداره . بحث چیزی دیگه هست ،کسی که شب نون نداشته باشه بخوره ، کسی بهترین لحظات عمرش (جوونی ) داره هدر میشه ، ... اون موقع کی میتونه به حجاب فکر کنه ،شاید مجبور شه به راههای دقیقا ضد اخلاقی فکر کنه تا بتونه نون شب داشته باشه ،جسارتا تا حالا شده که شب نون نداشته باشی ؟
  • بدون نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    160 8
    اصن چرا طرح طبقه بندی حجاب نمی ذارن؟! بی حجاب، نیم حجاب، تمام حجاب.
  • بدون نام IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    92 6
    جان؟!!!!
  • بدون نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    147 4
    پدیده بد حجابی فقط در ایران مطرح میشه همه جای دنیا مردم یا باحجاب تلقی میشوند یا بی حجاب و چیزی به نم بدحجابی ندارند.
  • صابر US ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    122 4
    اقا تو رو خدا یه طرح تثبیت قیمت هم در کنار تثبیت حجاب اجرا کنین تا علاوه بر مشکلات معنوی مشکلات مادی هم حل بشن انشاالله
  • بدون نام IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    43 2
    :))
  • hdv[ IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    69 3
    تورم 1000درصد بی کاری 100 درصد مشکل تموم شدهه گیر دادین به بی حجابی یعنی مشکل ما همینه تو رو خدا زیره پاتونم یه نیگاهی بکنید
  • ali DE ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    62 1
    ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم...
  • ناشناس DE ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    57 10
    جاي اين كارا برين طرحهاي زيباي حجاب تركيه رو كپي كنین، اون موقع ببينين چقدر مردم طرفدار حجاب زيبا هستن
  • بدون نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    45 2
    واقعا خسته نباشند تو قم که همه خودشان چادری اند دیگه این طرح به چه دردی میخوره راستی مواظب باشم من به طور ناشناس تو این طرح شناسایی نشم.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    17 4
    حداقل این طرح بهتر از طرح های خشن گشت امنیت اخلاقیه
  • بدون نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    10 6
    ای بابا این معضل حجاب و بی حجابی نمیدونم تا 100 سال دیگه حل میشه لطفا بی حجابا رو بر اساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی جریمه کنین مردیم از بس از این حرفا شندیم
  • علی IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    2 0
    فکر نان کن که خربزه آب است