کاربران خبرآنلاین، واکنش های متفاوتی درباره شروع دوباره طرح امنیت اخلاقی و مبارزه با بدپوششی و بدحجابی دارند. اما یکی از انها که با نام رصدگر، نظر ارسال کرده است، نظرات موافقان و مخالفان را تحلیل کرده.

تحلیل او را بدون ویرایش بخوانید؛

سلام من یک رصد گر هستم،افکار تو جامعه رو رصد میکنم.ویژگی ما اینه که باید از بالا نگاه کنم،دید وسیع و هوشیاری داشته باشیم،همه ی حرف ها و نظریات رو بشنویم و منصفانه و عقلانی بحث کنیم.فکر نکنی که این یک شغل دولتی و یا هر چیزه سازمانیه،این یک صفت فردیه که همه باید داشته باشن.
این نظر رو نمیگم تا با کسی مخالفت کنم این نظر رو میذارم تا بهتر ببینیم و بی تفاوت رد نشیم.
خوب بیایید کمی به یاد کنکور یه نظر متفاوت داشته باشیم.
نکته اول:شریعتی عزیز:بد ترین عمل آن است که حقیقتی را با حقیقتی دیگر محو کنیم.
نکته دوم:امام علی:(نقل به مضمون)از هر دری که فقر وارد شود ایمان از ان جا خارج میشود.
نکته سوم: هر اتفاقی که با تجربه ای نا خوشایند و بد همراه شود آن اتفاق هم نا خوشایند خواهد شد.

خوب یک بار دیگه نظرات بالا را خوب بخوانید،اکثر بچه ها از نکته اول استفاده کرده اند یعنی پدیده بد حجابی یا هر چی اسمشو میذارین با مشکلات اجتماعی اصلی دیگر مقایسه کردن و مخصوصا در اکثر این دسته از نظرات از نکته دوم یعنی فقر سخن گفته اند تا این موضوع-بد پوششی- را منکوب کنند و اهمیت زدایی انجام شود هم چنین چون یک واقعیت اجتماع را بیان کردند اعتماد شما جلب میشود فلذا راحت تر به حرفشان در مورد حجاب اعتماد خواهید کرد و پذیرش شما بیشتر خواهد شد.

نکته بعدی دقت کرده اید که هر کس که با نظر شرعی وارد شد: تعداد منفی بیشتری دریافت کرد؟اگر این امتیازات واقعی و نظر افراد مختلف باشند به من می گوید که حس عناد و لج بازی با احکام دینی و مسایل دینی ایجاد شده است و همه ی شما زمانی که این نظرات را می خوانید همذات پنداری خواهید کرد چه را که افراد زیادی را دیده اید که ظاهرا متشرعند اما اعمالی از آن ها سر زده که یا دیده اید و یا شنیده اید-چه شنیده ها راست بوده باشند و یا دروغ نتیجه یکی خواهد شد-که مغایر با ظاهرشان بوده است و اثری که بر شما میگذارد احساس شک به دیگران خواهد بود و با تکرار چنین مسائلی این قضیه ی ریا کاری را به همه نسبت خواهید داد و دلیل شما کثرت مثال هایی است که سراغ دارید.در این بحث دنبال توضیح پیشتری درباره ریا نیستم چرا که بحث موضوع دیگری است.
البته نباید از لحن بدی که بعضی از این نظر ها دارند بگذرم و بگویم که اگر تو واقعا دغدغه داری این سخن پیشوای دین توست که می گوید مردم را با اعمالتان هدایت کنید تو باعث میشی که دیگران به مکتب تو شک کنند فلذا اگر نظر هم ندهی بهتر است چون که این نوع دفاع عین خیانت است و به شما دوستانی که بحث میکنید سفارش میگنم که فریب این تکنیک را نخورید چون کسی که توهین می کند به اصول دین خویش هم اشنا نیست پس نباید برای نتیجه گیری به رفتار او استناد کنید و او و دینش را محکوم کنید.
در این چهار کامنت سعی کردم که الگویی برای بهتر دیدن و بررسی کردن را ارائه بدهم تا دقت خود را در تمام مسائل افزایش دهیم.

برای خواندن نظرات بیشتر، رای و پاسخ به نظرات به این خبر مراجعه کنید.

نکته: نظراتی که در خبر اصلی و یا این خبر منتشر شده اند، هیچ کدام نظر و عقیده خبرآنلاین نیست؛ خبرآنلاین تنها نظرات کاربران خود را منتشر می کند.

4745

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    هر وقت تونستید به این سوال جواب بدهید که چرا در میان حدود 40 کشور اسلامی و 180 کشور دنیا، فقط این ایران است که حجاب در آن اجباری است، آنوقت شاید این موضوع یک بار برای همیشه در ایران حل شود.
    • معین IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
      سلام معلومه چون تنها کشوری هستیم که می خواهیم به سوی جامعه مهدوی برویم و جامعه و دولتمون اسلامیه ثانیا ما عقلمون رو تو این زمینه از بقیه بیشتر کار انداختیم حداقلش اینه که به خانواده مون مطمئنیم
    • بدون نام IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      50 5
      معین عزیز، لطف کن جمع نبند. یک نگاهی به منفی هایت بنداز. فکر میکنی اگر یک همه پرسی صورت بگیرد، نتیجه اش چیست؟
  • ali IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    حجاب مثل کشورهای عربی بهترین پیشنهاد است. هر کس به اختیار خودش حجاب را انتخاب کند.
  • بدون نام IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    105 3
    جامعه مهدوی اول به سراغ تصحیح باطن امور برود مشکل دروغ/ تهمت/ غیبت/ تهدید/دزدی از بیت المال/و.....را حل کند آنوقت خواهد دید ظاهر جامعه بسوی مهدوی خودبخود نه با زور و بخشنامه چگونه متحول خواهد شد. هر چند کو گوش شنوا؟
  • بدون نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    55 3
    یه پیشنهاد بیایید خانم ها و آقایون رو مثل خودرو زوج و فرد کنید خیالتون راحت بشه
  • اسكان IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    28 3
    اين پوشش حقيقت با حقيقت ديگر رو قبول دارم كه درست نيست، اما اين جوابا دو قسمت هستن: اينكه بگيم به جاي حجاب گروني رو درست كنين شايد بي ربط باشه؛ اما اوني كه ميگه بريد مواد مخدر رو جمع كنين راست ميگه. چرا كه مبارزه با مواد مخدر و بد حجابي در حال حاضر هر دو از وظايف پليسه كه اولويت موادمخدر براي مردم بالاتره و بهتره تا وقتي از عهده اين وظيفه بر نيومده، به وظايف كم اهميت تر از ديد مردم نپردازه. ضمنن يه شعري ايرج ميرزا در مورد شراب داره كه امروز بايد براي مواد مخدري مثل شيشه و كراك استفاده كرد. كسي كه درگير فقر و مواد مخدر بشه؛ بد حجابي كه سهله، هر جنايتي رو مرتكب ميشه. پليس ايران واقعا كارهاي مهم تري هم داره كه بهشون بپردازه
  • ... IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    47 2
    حالا مثلا خیلی نظرات مارو نشون میدید ؟ هرچی که من نوشتم سانسور شد با اینکه هیچ توهینی به کسی نشده بود ...
  • بدون نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    53 4
    یه سوال؟ با این همه مبارزه و بگیر و ببند و سخت گیری چرا سال به سال بدتر میشه ؟