کامران دانشجو، وزیر علوم دیروز گفت: مشارکت دانشجویان دختر و پسر برای پیشرفت علمی کشور لازم است، اما اختلاط به سبک مناسبات غربی امری مردود است.

این اظهار نظر با واکنش های کاربران خبرآنلاین مواجه شد. یکی از آنها نوشته است: "مشکل اساسی دانشگاه های ایران صرف وقت زیاد روی دروس بی ربط مثل درس‌های عمومیه. و اهمیت ندادن به پیشرفت دانش و لزوم انجام تحقیقات! به علاوه هر انباری رو دانشگاه کردن. شما هر جای دنیا بگی دانشگاه اینترنت نداره بهت می‌خندن!"

و همچنین: "درسهای عمومی زیاد و نداشتن اینترنت خیلی صدمه سازه. دروس عمومی واسه همه رشته ها اجباره. بیچاره دانشجوها"

مخاطبانی هم با واژه "اختلاط غربی مشکل داشتند: "اختلاط غربی چگونه است و غیر غربی چگونه است؟"

ویا: "به سبک شرقی چطور؟مثلا چینی یا ژاپنی یا کره جنوبی؟"

و همچنین: "مگه اختلاط شرقی هم داریم؟"

برای خواندن نظرات بیشتر، رای و پاسخ به نظرات، به این خبر مراجعه کنید.

نکته: نظراتی که در خبر اصلی و این خبر منتشر شده اند، هیچ کدام نظر و عقیده خبرآنلاین نیست؛ خبرآنلاین تنها نظرات کاربران خود را منتشر می کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    66 2
    از ايشون سوال بفرماييد مشاركت بدون اختلاط چجوري امكان داره؟! و اصولا اختلاط غربي بدتر است؟يا اختلاط شرقي؟يا اختلاط ديپلماتيك؟!
  • بدون نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    46 3
    کاملا درسته. درسهای عمومی بی مورد زیاد است و دانشجویان سایر رشته ها اگر به تاریخ و یا علوم انسانی علاقه داشتند حتما آنها را می خواندند. مسیر وزارت علوم بسیار بسیار بد طراحی شده
  • امین IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    19 1
    کلاس های مختلط ایراد داره اما برا آقای دانشجو چاپ مقاله دیگران به اسم خودش ایراد نداره!!!
  • بدون نام NL ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    12 0
    بنده دوره لیسانس را در دانشگاه آزاد خواندم، خدا میدونه چقدر مصیبت کشیدیم این یک مسئله حدودا 26 واحد دروس عمومی داریم و این یعنی 1 و نیم ترم و 1/5 ترم یعنی بیش از 1 میلیون تومان هزینه مازاد برای دانشجو هزینه زندگی رفت و آمد و ... هیچ جای دنیا چنین دروسی اجباری نیست بلکه اختیاری است، مثلا همین کشور ترکیه در مورد آتاتورک یک درس هست که اختیاری است و با توجه به اختیاری بودن درس، دانشجو ترغیب به اخذ درس شده و به نوعی تشویق میگردد. چقدر در دانشگاه های ما کتاب فراهم است؟ اینترنت هم نیست که هیچ جاهایی هم که هست برای پرسنل خصوصی شده، آیا دانشجو احتیاجی به اینترنت نداره؟ بنده در یکی از دانشگاه های ترکیه در حال تحصیل ارشد هستم اگر علاقه مند باشید گزارش تصویری تهیه کنم و خودتان قضاوت کنید.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    17 1
    لیاقتمان بیشتر از ین نیست که اینجور به ما دانشجویان توهین کنند؟؟؟ راستی ایشان در انگلستان گویا درس خوانده اند آنجا از این اختلاط چقدر ضرر کرده اند؟؟
  • بدون نام IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    1 0
    حالا نمی شود اختلاط داشته باشیم و سطح علمی دانشگاهمان هم همانطور بالا برود؟؟یا اینکه نه...اختلاط نداشته باشیم و سطح علمی دانشگاه هایمان به شدت بیاید پایین؟ ایشان که در انگلستان درس خوانده اند و تجربه شان از من بی تجربه بیشتر است ، نمی توانند یک کار کنند که همه چیز متعادل باشد؟؟یا اینکه اختلاط به نظر ایشان انقدر مهم است که بهتر است همه کارهایشان را تعطیل کنند تا به آن بپردازند؟
  • بدون نام IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    3 0
    میدانید چند درصد از فارغ اتحصیلان ما در نوشتن غلط املایی ودستوری دارند؟
  • بدون نام US ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    11 0
    علمی تر از این وزیر ندیده ام. یک کلمه حرف راجع به علم و پژوهش از دهان ایشان نشنیده ایم. همه سخنان ایشان راجع به همین مقوله هاست. راستی تخصص ایشون چیه؟
  • esi IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    1 0
    کلاس سوم ابتدایی بودم معلمم منو برد پای تخته گفت بنویس8-5 خوب من هم که بلد نبودم عدد منفی هم داریم نوشتم 3 خلاصه یه جمله ای به من گفت که گرچه مناسب من ده ساله نبود ولی برای همیشه تو ذهنم موند..."هر چه بگندد نکمش میزنند وای به روزی که بگندد نمک" درسته کامی جون شما خانوادتا بچه زرنگ هستید