کامران دانشجو گفت: مشارکت دانشجویان دختر و پسر برای پیشرفت علمی کشور لازم است، اما اختلاط به سبک مناسبات غربی امری مردود است.

به گزارش خبرآنلاین؛ وزیر علوم در مراسم تقدیر از اعضای هیات علمی نمونه دانشگاه جامع امام حسین(ع) با تاکید بر اینکه بومی سازی دانشگاهها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، بومی‌سازی را حرکت دانشگاه ها در مرزهای دانش و جاری کردن آموزهای دینی و احکام الهی درمحیط دانشگاهها تعریف کرد.

او با این پرسش که "باید مشخص کنیم که مشکل اساسی دانشگاه های ایران چیست. زیرا بدون روشن شدن دقیق مشکل امکان ارائه راه حل درست نیز فراهم نخواهد کرد"، گفت: "اساسی‌ترین مشکل دانشگاه های ما این است که در زمان اوج غرب ستایی دوره پهلوی دانشگاه عینا و با کپی از همان ویژگی های دانشگاه غربی در ایران راه اندازی شد بدون اینکه محتوی و مناسبات آن با جامعه ایرانی، فرهنگ و ارزشهای آن تناسب داشته باشد.

وزیر علوم با بیان اینکه در زمان پهلوی انتظار بومی سازی دانشگاهها را نداشتیم، می گوید: پس از انقلاب اسلامی علیرغم برخی اقدامات با گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی هنوز تلاش جدی در راه بومی سازی انجام نشده است که وظیفه خود می دانیم در این مسیر حرکت کنیم.

 دانشجو معتقد است بومی سازی دانشگاهها باید در دو محور محتوی دروس علوم انسانی و مناسبات انجام شود: "انتظار می‌رود دانشگاهها انسانهایی تربیت کنند که هدفشان از آموختن و بکارگیری علم تعالی بشریت باشد. از آنجا که علوم انسانی مقصد و مسیر حرکت سایر علوم را مشخص می‌کند جایگاه ویژه‌ای دارد و تحول در این علوم یک اصل اساسی است که در رابطه با این تحول تدوین و تدریس نظریات اسلامی در کنار آموزش و نقد نظریات مادی و غربی، غرب زدگی زدایی از دانشگاهها یک محور اساسی است."

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 60
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    216 5
    آقای دانشجو تو رو خدا دست از این دختر و پسر ها بر دار به فکر کیفیت دانشگاه ه ها باشید. ( می دونم چاپ نمی کنید)
  • بدون نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    178 3
    خوب دوستان آخرین مشکلتون هم به زودی قراره حل بشه. به افتخارش.
  • بدون نام US ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    144 4
    منظور جناب وزیر از اختلاط غربی دقیقا چیست؟ و چه تفاوتی با این اختلاط دانشگاههای فعلی خودمون داره؟ چرا یه بار به صورت روشن نمیگن منظورشونو؟
    • m IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      6 2
      فقط امیدوارم منظورش « اختلاف فرهنگی از نوع برزیلی » نباشه!!!!
  • بدون نام IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    173 2
    دیگه اختلاس مختلاس تموم شد و همین مشکل اختلاطم حل شه دیگه حل ِ کلا ً آهان تخم مرغم ارزون شه دیگه ما رفتیم واسه جام جهانی
  • saeed IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    149 4
    مشکل اساسی دانشگاه های ایران صرف وقت زیاد روی دروس بی ربط مثل درس‌های عمومیه. و اهمیت ندادن به پیشرفت دانش و لزوم انجام تحقیقات! به علاوه هر انباری رو دانشگاه کردن. شما هر جای دنیا بگی دانشگاه اینترنت نداره بهت می‌خندن!
    • بدون نام IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
      107 4
      بیش از 20 واحد درس کاملا تکراری عمومی به اجبار در دانشگاه پاس می کنیم و کسی هم نیست بگوید که چرا باید درس تکراری خواند و بعد هم به سر نقطه اول بازگشت.
    • امید IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
      87 3
      تا حالا نظری به این درستی نخونده بودم. درسهای عمومی زیاد و نداشتن اینترنت خیلی صدمه سازه. دروس عمومی واسه همه رشته ها اجباره. بیچاره دانشجو( کامران نه ها. داداششم نه. افراد محصلو میگم الل خصوص دانشگاهیان ازاد) صرفا جهت اطلاع
    • حامد171 IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
      23 60
      همين دروس عمومي نباشه خيلي ها مشروط ميشن
    • حامد171 IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
      71 1
      از بس بيكاري زياده كه ما دانشجوها هيچ انگيزه اي نداريم بخدا به فكر اينا باشين نه اونا
  • سوال IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    117 2
    مگه اختلاط شرقی هم داریم؟
    • بدون نام US ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      42 2
      منظورشون تفاوت فرهنگیه
    • بدون نام US ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      75 2
      این وزیر علوم در تمام مدت وزارتش یک کلمه راجع به علم حرف نزده ولی تا دلت بخواد....
  • نوید NL ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    72 2
    اختلاط غربی و شرقی یه چیزی تو مایه های کمربندی غربی و شرقیه دیگه نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    103 3
    اساساً خود دانشگاه یک پدیده غربی است که از غرب وارد کشور ما شده است.
  • بدون نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    68 3
    سبک غربی مگه چه جوریه که ما مثل اونا نیستیم
  • بدون نام IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    64 3
    اختلاط غربی چگونه است و غیر غربی گونه است؟ اساس دانشگاه و عملکرد ان را با این حرفه ها به زیر سئوال برده اید.
  • بدون نام IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    69 2
    به سبک شرقی چطور؟مثلا چینی یا ژاپنی یا کره جنوبی؟
    • بدون نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      22 3
      عالیه موافقم
  • بدون نام US ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    69 2
    این دانشجو وزیر علومه یا وزیر جداسازی؟
  • امیر IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    60 1
    وضعیت دانشگاهها مثل زمان امام خمینی(ره) هست. ببخشید شما از حضرت امام مسلمونترید؟ ایشون هیچ ایرادی که نگرفتند بلکه اول انقلاب از اینکه بین اونها پرده بکشند حتی جلوگیری کردند( نقل از نوه امام) . حالا که ایشون نیستند باز شما و امثال شما شروع کردید؟
  • یلدا IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    54 1
    په نه په!!!! شرقی!!!پای چین بالاخره تودانشگاهامون هم بازشد !!!مبارک......
  • khossro GB ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    54 1
    آقای وزیر، اصلا بیا شهریه ها و امکانات را ببین که حتی خوابگاه ندارند و بچه های شهرستانی را ببین که مجبورند با این اجاره خانه بالا خانه اجاره کنند بعد بیا نظری در مورد اختلاط دختر و پسرها بده.
  • ایزل US ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    58 1
    اقای دانشجو شما در کدام دانشگاه به سبک غیرغربی درس خواندی.نکنه شما با بقیه فرق داری و به فرهنگ منحط غرب الوده نشدی.اصلآ شما بگو انتخاب واحد یعنی چی
  • بدون نام IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    57 1
    خدا رو شکر مشکل اساسی دانشگاههای ایران و عقب افتادگی ها و مهاجرت نخبگان رو این دوست عزیزمون کشف کرد، من شخصا خیلی ممنونم از یه نگرانی بزرگ نجاتم دادین. چه فدر ذهنم رو این موضوع درگیر کرده بود!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    8 189
    وزیر علوم کاملا" درست میگوید و مخالفانش هم یک مشت بچه قرتی هستند.
    • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      67 1
      از ادبیات شما خیلی چیزها مشخص هست
    • بدون نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      61 1
      بچه قرتی خودتی
    • خودتی IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      59 2
      کسی که رفته دانشگاه بچه قرتی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟برو فکر منحرفت رو درست کن.
    • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      47 2
      می بینم که بدجور از بچه قرتی ها سوختی!!
    • بدون نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      17 1
      من هم 50 سالمه از بهترین دانشگاههای ایران تا دکتری پیش رفتم از همین بچه قرتی ها هم هستم مخالف وزیر هم هستم همه جا هم گفتم به خود احمدی نژاد هم گفتم که ایشان صلاحیت تکیه زدن به صندلی وزارت علوم را ندارد. اما طبق معمول او معرفی کرد مجلس هم رای داد.
    • بدون نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      4 1
      لابد شما هم با این بچه قرتی ها تفاوت فرهنگی داری
  • بدون نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    5 185
    با این وضعیتی که من میبینم, با جوونهای این دوره زمونه که من دارم میبینم که فقط با پول باباهاشون تو خیابونها دارن ولگردی میکنن و دنبال ناموس مردم هستن, به هیچ وجه نباید اختلاط دانشجوهای دختر و پسر انجام بشه, پسرهای این دوره واقعا آدمهای فاسدی شدن و من نمیدونم چرا پلیس ارشاد برخورد اساسی با اینا نمیکنه, حالا اگه بیایم دانشجوهای پسر و دختر رو مخلوط کنیم که دیگه مملکت به گند کشیده میشه, یه سری هم به نمایشگاه کتاب بزنید تا ببینید چه فسادی اونجا هست
    • محمد IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      51 1
      می شه نظرات خودتونو به بقیه تعمیم ندید!! شما مگه خدا هستی که داری در مورد همه قضاوت می کنی!بگو من اینطوری فکر می کنم نه اینکه حکم صادر کنی و ...! اصلا جنابعالی دانشگاه رفتی!؟ همین الانش هم دانشگاه ها مختلطه! قرار نیست در آینده مختلط بشه! میشه فاسد و فساد رو تعریف کنی؟
    • شیرازی IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      16 1
      آقا محمد از نظر بعضیا حتی سلام و احوال پرسی هم فساد هست اما نوبت خودشون که میشه با توجیح همه چی حله.بعضیا فکر میکنن همه مثل خودشون به همه چیز به دید جنسی نگاه میکنن.
    • بدون نام IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      10 1
      مگه دوستی بده؟ شما با دوستاتون چه کار می کنید؟
    • بدون نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      1 11
      کاملا موافقم!!!البته دلیلش جذابیت بیش از حد پسراست.اغلبا قد بلند و بی ریش و سبیل و کلا اروپایی شدن یعنی سقف آرزوهای دخترای ایرانی.اخلاق و رفتار و انسانیت اصلا اهمیت نداره.فقط ظاهر که ماشا الله نسل جدید اروپایی شدن و متاسفانه در دانشگاه درسخونا و ساده ها فحش میخورن و تحقیر میشن.
  • بدون نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    8 217
    مخلوط کردن دانشجوی پسر و دختر بزرگترین اشتباهه, با این کار فساد به شدت افزایش پیدا میکنه, فسادی که همین الانش تو دانشگاهها موج میزنه و پسرها عامل اصلی اون هستن, دانشگاه فقط شده محل دوستیها و کارای غیر اخلاقی, به هیچ وجه نباید اختلاط صورت بگیره
    • سمانه IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      51 2
      کاش میشد یه چند تا بیشتر منفی داد
    • بدون نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      39 2
      مخلوط کردن؟!!!
    • بدون نام DE ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      48 3
      لطفا همه رو یکی نبینید و تهمت نزنید ! من و خیلی از امسال من داریم درس می خونیم و جز اون دسته ی قلیلی که می فرمایید نیستیم ... اگر فسادی هم می بینید از خود جامعه است که می تونه به هر محیطی کشیده شه ... برید جامعه رو درست کنید دانشگاه تنها جایی که من یکی توش احساس امنیت و آرامش دارم اینکه قرار نیست پسری که داره پشت سرم راه می ره نیت بدی نسبت به من داشته باشه یا بخوان آزار اذیتی داشته باشن ... اما بیرون از دانشگاه .... دیگه خودتون بهتر می دونید ! با اعمال این سیاست ها فقط جوون ها رو عقده ای می کنید ! امیدوارم نظرم چاپ بشه !
    • شیرازی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      70 2
      مخلوط کردن؟؟؟؟؟عزیزم اون مختلط کردن هست مخلوط کردن مربوط به خوراک و چیزای دیگه هست.دانشگاه شده محل کارای غیر اخلاقی؟؟؟؟یعنی چی ؟؟؟ما که دانشگاهیم هیچ کار غیر اخلاقی ندیدیم.نکنه مثلا جزوه گرفتن و همون سلام کردن رو کار غیر اخلاقی میبینی.معلوم شد که خیلی فکرت منحرفه.
    • فارس IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      6 1
      فکر کنم شما دانشجو ها (منظورم محصل ها هست نه آقای دانشجو) رو آدم حساب نمیکنید که این حرفا رو میزنید چون الانم واژه ی مخلوط کردن رو بکار بردیت.
    • بدون نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      2 8
      چرا به این بنده خدا منفی میدین!!!البته سلام کردن و دوستی د ر حد کمک و جزوه منظور دوستمون نیست.منظور ایشون طرز لباس پوشیدن پسرا-حرف زدنشون در کلاس-موبایل بازی و استیلشونه.کسی که میخواد مهندس بشه یا کار علمی کنه با شلوار جین پاره و شل یا گرمکن و هیکل هورمونی-زنجیر و یقه باز-بدن اپیلاسیون شده -موی ژل زده که نمیاد درس بخونه و بره سر کار!!!یا دخترا با بعضی اعمال که به پسرای ساده مثلا طرف میگه استاد چکار کرد جواب نمیده ولی به بقیه جواب میده این طرز رفتار خطرناک و غلطه!!!
    • بدون نام IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      8 0
      دانشگاه فقط شده محل دوستیها و کارای غیر اخلاقی!!!? یکی از مهمترین مشکلات ما همین نگاه مطلق نگر و سیاه یا سفیده. اگه عادت کنیم به قضایا منصفانه نگاه کنیم خیلی از مشکلات حل میشه
  • بدون نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    4 160
    آفرین واقعا این کار مردوده
  • مجید IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    10 0
    متاسفانه فقط به دنبال یارکشی هستیم
  • کامیار IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    39 0
    بدون نام اگه ناراحت فساد تو دانشگاهی بشین تو خونه منچ بازی کن. تا دیروز سینما و فوتبال مرکز فساد بود امروز شد دانشگاه . فردا نوبت کجاست؟
  • بدون نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    42 1
    به امید روزی که تمام مسایل را از دیدگاه جنسی نبینیم.
  • بدون نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    4 84
    درود بر وزیر علوم امید است جدا کردن دانشجویان دختر و پسر را با قدرت پیگیری کند
    • بدون نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      11 1
      به دلت بمونه
  • بدون نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    43 1
    راستی چرا از یارانه این ماه خبری نیست
  • حمید IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    54 2
    اقای دانشجو : تا حالا به دانشگاهای کشور سر زدی و اصلا رفتی بین دانشجوها که ببینی مشکلاشون چیه؟! یه نگاه به بودجه های علمی که به دانشگاههای دولتی میدید بندازید تا ببینید مشکل ما اینی که شما میگی نیست . وقتی حتی اجازه نداریم حرف بزنیم ، اجازه نداریم تحقیق کنیم شما میاید از رابطه بین پسر و دختر تو دانشگاها میگید ؟! اقای دانشجو به جای اینجور فکرا بیاید یکم به فکر دانشگاهها باشید ... خبر آنلاین سانسور نکن ! چون این حرف خیلی از دانشجو هاست و این نظر رو منتشر کن !!!
  • ضد مختلط طلب IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    7 5
    من نمیدونم چرا ملت الکی شلوغش میکنن عزیزان شما دانشجویید یا آقای دانشجو ؟!!! ایشون یه عمر دانشجو هستند وبهتر از من وشما از احوال دانشگاه خبر دارند!
  • علی IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    3 1
    علت اصلی پرورش فارغ التخصیل نا کارآمد چند دلیل اصلی داره که عبارتند از محتوای نا مرتبط با رشته های تحصیلی و به روز رسانی نشدن دروس، نبود سیستم آموزشی کار محور و سر آخر دانشجویان فراری از فراگیری علوم روز است که این آخری نتیجه اون دوتای اوله و به عقیده من اصلاً اختلاط های غیر ضروری بین دختر و پسر در صورت برطرف شدن مشکلات فوق وجود نخواهد داشت و خود به خود به حداقل خواهد رسید و هر کسی برای اعتلای دانش خود در دانشگاهها به فعالیت خواهد پرداخت و نه چیز دیگر.
  • بدون نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    1 1
    چرا مردود است؟؟؟‌
  • بدون نام US ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    2 17
    منم طرفدار پروپاقرص جدا سازي هستم!
  • بدون نام IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    4 1
    چرا خود شما در انگلیس درس خوندی؟مگر دانشگاه شما مختلط نبود؟بله دختر پسرای امروزی دنبال درس نیستن و سوء نیت بهم دارن.مشکلات دیگه اعم از بیکاری-سطح پایین علمی-شناخت پروژه های صنعتی مربوط به هر رشته ساماندهی بشه تا توجه همه دانشجویان بدرس باشه و فکرشون جای بد نره!!!!در ضمن سطح توقع دخترا و پسرا از هم بیاد پایین و فرهنگ سازی بشه و خیلی مسائل دیگه تا دوستی غربی تبدیل به ارزش گذاشتن به نهاد خانواده و تشکیلش بشه!!!!نقطه آغاز اصلاح خود انسان است.(خبر آنلاین میدونم منتشر نمیکنی)
  • بدون نام IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    6 10
    اگه هدف دوستان واقعا تحصیل باشه دیگه نباید انقدر ناراحت بشن و وحشت کنن
    • بدون نام IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
      2 0
      اشتباهی مثبت دادم. متاسفم...