خبر دستور رئیس جمهور برای واردات 4 میلیارد دلار مواد غذایی جهت مهار گرانی، بازتابهای زیادی به دنبال داشته است.

علی پاکزاد: رشد قیمت مواد غذایی در دو ماهه ابتدای سال جاری حواشی زیادی پیدا کرده، در خبری تحت عنوان « دستور فوری رئیس جمهور برای کاهش قیمت مواد غذایی »، که روز سه شنبه در خبر آنلاین منتشر شد، ضمن بررسی حواشی این موضوع در هیات دولت، عنوان شد رئیس جمهور برای مهار گرانی ایجاد شده دستور واردات 4 میلیارد دلار مواد غذایی را صادر کرده است؛ در واکنش به این خبر، خوانندگان سایت خبر آنلاین موضوعات مختلفی را بیان کرده اند.
بحث پرداخت یارانه به تولید کنندگان مواد غذایی از جمله مرغداری ها، بی اثر بودن مهار دستوری بازارها و زیر سئوال رفتن حمایت از تولید ملی از جمله مواردی است که پیام های خوانندگان مطرح شده است، مشروح پیام های خوانندگان خبرآنلاین را می توانید در ادامه بخوانید:
بدون نام : وارد شد!!! ارزان شد !!! درست شد !!!
بدون نام : هرچه قدر که نرخ ارز با سیستم پلیسی کنترل شد با تشرزدن و دستوراکید دادن هم قیمت کالاها کنترل و تنزل خواهد کرد.
بدون نام : چهار میلیارد دلار رو صرف مجهز و تاسیس کردن مرغ داری ها و می شد بهتر بود، ای دولت وارداتی.
بدون نام : آقای احمدی نژاد که همیشه میگوید اقتصاد ما هیچ مشکلی ندارد ومنکر گرانی هستند و بعقیده ایشان یارانه 45500تومن مان آنقدر برکت دارد که تمام هزینه های زندگی مردم را پوشش می دهد. پس چرا الان بودجه برای کاهش قیمت گوشت ومرغ اختصاص می دهد. یقینا" این 4میلیارد دلارهم بدل به رانت وارد کننده ها می شود. آقای احمدی نژاد به هشدارهای کارشناسان اقتصادی توجهی نکرد و طرح هدفمندی یارانه ها را در بدترین شرایط اجرا کرد واینکار اشتباه را به حساب شجاعت خودش گذاشت.
علی : یادمان است دستور فوری رییس جمهور برای سامان دادن بازار ارز نتیجه معکوسی داشت.
بدون نام : از همون تیتر خبر آخرش معلومه، دستور فوری به درد خودش می خورد باید فوری عمل کنن، بالاخره دستور فوری یا اقدام فوری؟ در ضمن سال حمایت از تولید ملی مبارکباد.
بدون نام : اقتصاد که دستوری تنظیم نمی شود، آن موقع که به حرف هیچ اقتصاد دانی گوش نکرد، حالا نتیجه آش را ببیند بیچاره مردم چه آتشی به جان خود انداختند.
آسیب پذیر(مستضعف سابق) : اگر دستوری گرانی حل می شود چرا حالا؟؟!!
بدون نام : آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟؟!!!!!!
بدون نام : خیلی از روستائیان که از طریق نگهداری احشام امرار معاش میکنند با این تصمیم به خاک سیاه می نشینند.بزرگان کشور مانع از تخریب های روزمره دولت شوند.والله قسم اعتبار و عزت کشور به قیمت گزافی به دست آمده , اجازه ندهید اینگونه چوب حراج بخورد.
بدون نام : شما هم که مثل دولت تصمیم گرفتی!!!! باید مصرف کننده زجر بکشه و از گرسنگی بمیرد، که تولید کننده سود کنه؟؟ رابطه متقابل است: حمایت از تولید و مصرف کننده؛ آقایان از قیمت نهاده های کشاورزی و دامپروری خبر ندارند. دو روز قبل در تلوزیون بعد از خبر 22 و 30 شبکه دو می گفت: قیمت اقلامی مثل کنجاله سویا 9 درصد زیاد شده. سویا قبل از عید نه پارسال 450 تومان بوده و الان 1600 تومان است. گیر هم نمیاد.
بدون نام : اداره یک کشور با تصمیمات روزمره و خلق الساعه امکان پذیر نیست.
نادر : ای دولت مردان. شمارا به جان مادرتان دست از دستور بردارید .با دستور بازار بر عکس عمل میکند مثل ارز و موز.
بدون نام : همانطور که مجلس محترم تصویب کرده اگر شما یارانه بخش مرغداری و گاوداری را بدهید ،قیمت ها پایین می آید ، نیازی نیست مترو تهران- شمال بزنید ، پول اش را خرج این کارها بکنید.
بدون نام : اگر به دستور دادن بود که الآن منم دستور می دادم  گوشت و مرغ مجانی برایم بیارند، پدر من. از اقتصاد فقط به "د" ش رسیدی فکر کردی دستوریه. نه پدر من، یه سری حرف دیگه قبلش هست که معنا دارن تو زبان فارسی. مگر که فراموشت شده باشد. موفق باشی
بدون نام : ارزونی تو راه !!!!!!یعنی قرار همه اجناس گرون شه دلار باید قیمتش واقعی شه شد2200تومان؛ خدا بفریادمان برسد چون قرار دوباره ارزون بشود؛ همین امروز فکس شرکتی که از آن جنس خریداری می کنم به دستم رسید، 26درصد گران ترشده. به اول سال قبل نه ها !، به برج 12 چون قبل از12 هم گران کرده بود!!
سعید : ببخشید آقای رئیس جمهور مگر شما گران کرده بودید که حالا دستور دادید که ارزان کردید.اگر شما گران کردید که وای بر گران فروشان .اگر هم دست شما نیست پس دستور کاهش قیمت چی هست دیگه؟؟؟؟؟
 /22231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پریمی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
    13 1
    حکایت ما مردم ایران نقل این گفته است « اگر اول به آخرش فکر نکنیم باید آخرش به اولش فکر کنیم »
  • فرزاد IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
    7 1
    اگر میخواهید وضیعت گرانی ..مسکن-اجاره مسکن- مواد غذایی-خدمات اجتماعی و... بدترنشه و وضعیت تولید-بیکاری فاجعه نشه به افراد شجاعی مانند مطهری و باهنر که گام در راه شهدا انقلاب دارند و از هیچ تهدیدی ابایی ندارد ومخلصانه مانند نمایندگان دوره اول انقلاب کار میکنند رای بدهید تا عزیزان از اکثریت برخوردار شوند تا جلوی اشتباهات دولت را بگیرند خواهش میکنم در انتخاب نماینده دقت کنید تا مردم به رفاه برسند به اطراف خود نگاه کنید الان کی میتونه از صفر شروع کنه.اوضاع کار و زندگی کارگرها را ببینید-ازدواج خیلی سخت شده دروغگویی به هنر تبدیل شده . اگر فکر میکنید حرفهای من دروغ و اقایان که میگن همچی عالیه درست چاب نکنید.......
  • بدون نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    2 0
    خبر آنلاين اگر صداقت داري قيمت 20 -30 قلم جنس مورد مصرف در غذاي مردم در ابتداي ريئس جمهور شدن ايشان و حالا را بنويس.