۰ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸

آمار واردات کشور در سال 90 نشان از ورود 18 میلیون دلار انواع کالا از یونان دارد.

در این میان بالاترین ارزش کالاهای وارد شده از یونان مربوط به زیتون است. ارزش واردات زیتون در دو ردیف مختلف در مجموع بیش از 3.8 میلیون دلار بوده است.
همچنین در سال گذشته ایران 2.5 میلیون دلار مربا، ژله و مارمالاد از یونان وارد کرده است. ارزش واردات هلو و شلیل هم به حدود 1.6 میلیون دلار رسیده است.
سال گذشته 288 هزاردلار هم مرکبات از یونان وارد ایران شده است. در سال 90 بیش از 70 هزاردلار هم آب پرتقال از این کشور وارد ایران شده است.
گفتنی است در سال 90 مجموع صادرات غیرنفتی ایران به یونان 12.8 میلیون دلار بوده است که نشان از کسری تجاری ایران-یونان دارد.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 213363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام 64 IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    36 0
    مربا =نفت وای بر اینده گان ما ....
  • بدون نام GB ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    28 0
    بازهم بهتر از واردات ميليوني دسته بيل از اسياي جنوب شرق
  • بدون نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    20 5
    برای همین واردات غیر ضروری دلار به این قیمت رسیده و مسافران ایرانی یا دانشجوهای خارج از کشور باید بدون ارز مسافرتی با بدبختی توی کشور غریب سر کنن.البته اونایی که باید سود ببرن از این وارداتها خوب حتما محتاج تر هستند ؟!!!!!
    • بدون نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      9 2
      دوست عزیز، هیچ‌کس مجبورت نکرده مسافرت خارجی بری، یا توی خارج دانشگاه بری. اگر کسی که اینقدر داشته که با پول خودش دانشجوی خارج از کشور شده بدبخته پس ما که تو ایران دانشجوی دانشگاه آزادیم چی هستیم!!! شما دانشجوی خارج از کشور محتاج و بدبختی، ما داخل کشوری ها داریم حق شما رو می‌خوریم، من به شخصه از طرف همه‌ی دانشجوهای داخل کشور ازتون معذرت می‌خام که ارز بهتون کم می‌رسه.
    • بدون نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      5 2
      دوست عزیز، هیچ‌کس مجبورت نکرده مسافرت خارجی بری، یا توی خارج دانشگاه بری. اگر کسی که اینقدر داشته که با پول خودش دانشجوی خارج از کشور شده بدبخته پس ما که تو ایران دانشجوی دانشگاه آزادیم چی هستیم!!! شما دانشجوی خارج از کشور محتاج و بدبختی، ما داخل کشوری‌ها داریم حق شما رو می‌خوریم، من به شخصه از طرف همهٔ دانشجوهای داخل کشور ازتون معذرت می‌خام که ارز بهتون کم می‌رسه.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    16 14
    اول) از یونان وارد کردن بهتر از چین وارد کردن است دوم) وقتی در کشور ما تولید کننده از هر راهی سعی می کند از کیفیت کم کند و قیمت بالا هم ارائه کند چرا باید جنس داخلی خرید؟ با همان قیمت و یا کمی بالاتر جنس خارجی می خریم که کیفیت بالاتری داشته باشد. نتیجه= وقتی قیمت جنس داخلی با کیفیتش سازکار نیست: جنس خارجی می خریم که با کیفیت تر است. متمم= جنس بی کیفیت سلامتی را هم به خطر می اندازد که خودش هزینه ساز است. لفطا نترس و چاپ کن چون عین حقیقت است. بگذار حرفمان را بزنیم.
    • v IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      7 17
      اول) اگر جنس مشابه خارجی با کیفیت بالا بخرید، اجناس داخلی روی دست تولید کننده باقی می ماند! دوم) وقتی تولید کننده متضرر شود اقدام به تعطیل تولید و اخراج کارگر می کند و سرمایه خود را در فعالیت های سوداگری و دلالی به کار می گیرد! سوم) کارگران بیکار شده قادر به یافتن شغل دیگر نخواهند شد و احتمالا پس اندازی هم ندارند که صرف هزینه های روزمره کنند! چهارم) وقتی قدرت خرید کالا و خدمات این افراد که در همین حوالی امثال من و شما زندگی می کنند کاهش یابد، خدمات و کالاهای تولیدی من و شما نیز روی دستمان می ماند و این دو مینو ادامه خواهد یافت!
    • بدون نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      15 3
      تولیدکننده داخلی باید جنس با کیفیت و با قیمت مناسب ارائه کند. وقتی مشابه خارجی هست و با کفیت بهتری هم هست و قیمتش مثل جنس داخلی باشد چرا باید جنس داخلی بخریم؟ همه داریم برای پول درآوردن تلاش می کنیم و کسی حاضر نیست پولش را صرف جنس بی کیفیت کند. تولیدکننده داخلی باید رقابت کند.
    • v IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      1 1
      دوست عزیز من هم با شما موافقم که باید کالای تولیدی با کیفیت باشد! مقصود من این است که اصلا وقتی که کالای با کیفیت برای تولید هست چرا باید کالای بی کیفیت تولید شود! اینکه کالا روی دست تولید کننده بماند یعنی تولید بیش از تقاضا و اتلاف منابع! من می خواهم بگویم کل این سیستم ایراد دارد و هر انتخابی عواقب سوء خود را در پی داشت! حرف من این است که انسان نیازمند سیستم اقتصادی کارآمدتری است! سیستمی که همه فارغ از ملیت و جایگاه اقتصادی به یکسان از مزایا و معایب آن منفعت و ضرر نصیبشان شود!
    • بدون نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      8 2
      حرفهای شما در مورد کالاهایی مثل لوزم خانگی درسته،نه در مورد دسته بیل و مرباوسوزن ناخنگیر و...
    • بدون نام IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      6 0
      واجبه که میوه واردبشه؟میوه های باغدارهای خودمون بمونه فاسد بشه!
    • بدون نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
      7 0
      چند وقت پیش از یکی از برنده ای معروف مواد غذایی،مربا خریدم که متاسفانه سوسک در آن موجود بود و به زیر دندان دخترم رفت.پس از پیگیری های فراوان با شرکت تولید کننده،یکی از آن ها که چندین بار با او بحث کرده بودم،این گونه جواب داد:"برو هر غلطی دلت می خواد بکن"
  • بدون نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    11 6
    تولید کنندگان داخلی برادر و خواهر های ما هستند باید از انان حمایت کنیم
  • مری IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    16 0
    پس ما تو این مملکت چه چیزی تولید میکنیم؟
    • بدون نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      0 4
      کارخانجات صنایع تولیدی عظیم داخلی و تکنولوژي‌های پیشرفته و روز جهان، رقیب ایران، یونان نیست. ما باید با ابرقدرت‌های جهان رقابت کنیم. اگز از کارخانجات داخلی بیشتر حمایت بشود، دیگر خواهیم توانست تمام محصولات مصرفی کشور را خودمان تولید کنیم و دیگر هیچ نیازی نداریم کالاهای چینی یا اروپایی یا هر چیز دیگری وارد کنیم.
    • بدون نام IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      3 2
      از یونان چی وارد کردیم؟/مربا:۲٫۵ میلیون دلار، مربای ایران مگه چشه؟ ما باید مربا صادر کنیم... واردات ۲٫۵ میلیون دلار مربا از یونان!!! این همه مربا در استان‌های مختلف ایران آماده، فقط باید فروشنده‌های بومی مربا را در راهیابی به بازار جهانی حمایت کرد.
  • بدون نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    12 0
    ما خودمان تولیدات با کیفیتی در زمینه مرکبات و زیتون داریم من خوم کشاورز و باغ دار در شمال هستم متاسفانه بعضی دوستان بی انصافی می کنند در این اوضاع که قیمت نهاده های کشاورزی سر به فلک می کشه از من باغ دار پرتقال تامسون را کیلویی 380 تومان واسطه ها خریداری کردند حالا شما بگویید این قیمت خیلی گزاف می باشد. واردات مرکبات در منطقه شمال باعث انتقال آلودگی از میو ه های وارداتی به درختان شده و متضرر شدن کشاورز در بر داشته با حمایت نکردن از کشاورزی باعث وابستگی بیشتر به بیگانگان شده و دودش به چشم همه ی مردم می ره .
  • نوید IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    5 0
    مربا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به معنای واقعی شاخ درآوردم من خودم شمال زندگی میکنم. شهر بابل. اینجا از گلهای درخت نارنج و حتی از پوست پرتقال و نارنج هم مربا درست میکنن به چه خوشمزگی. اونوقت با پول نفت بی زبون رو که میشه صرف تولید کرد میریم مربای صنعتی که معلوم نیست با چی درست شده وارد میکنیم؟
  • مقیمی IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    2 2
    چند وقت پیش در میدان تره بار سیب ایتالیائی را به قیمت گزاف خریدم ولی چشمتان روز بد نبینه آدم باید دندانهای کروکودیل داشته باشه تا بتونه به این سیب گاز بزنه ! در تولید بعضی اقلام مخصوصاً محصولات باغی کشور ما محصولات خوبی داره منتهی تب واردات میوه های خارجی تا جائی رسوخ کرده که انگار داریم بازیکن فوتبال از ایتالیا وارد می کنیم در حالیکه سیب ایرانی اگر ظاهرش کمی از نوع خارجی پائیتر باشه ولی از لحاظ طعم بسیار بهتره. متاسفانه چندیست چشم و هم چشمی به ظرفهای میوه منازل هم سرایت کرده و کیفیت فدای ظاهر شده . حداقل می تونیم از برخی تولیدات خوبمان بجای مشابه خارجی استفاده کنیم.
  • بدون نام IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    0 4
    به نظر من باید یک سازمان غیر دولتی تاسیس بشه تا جلوی عرضه محصولات داخلی کم مصرف رو بگیره و با فرهنگ سازی مردم تشویق به خرید ایرانیهاش بشن مثلاهمین خودرو 120 درصد گمرکی داره این یعنی بهشت سازندگان داخلی حالا اگر این سازمان بیاد جلوی این گاری ساز ها رو بگیره تا کیفیتشون بره بالا هم کالای خود تحویل میگیریم و هم شغل ایجاد شده سخت گیری باید اونقدر زیاد باشه که تولید کننده ببینه سرمایه ش در خطره و از این طرف بازار هم منتظرشه و رقیب نداره نتیجه چی میشه ؟
  • ابراهیم IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
    0 0
    ما را رها کنید از این رنج بی حساب.....
  • بدون نام US ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
    0 0
    دوست و هموطن عزیز ایرانی: چرا در صحبت های خویش مطالبی می گوئیم که در عمل به هیچ یک از آنها توجه نمی کنیم؟ باور کنید تفاوت ما با بسیاری از کشورهای پیشرفته در اعتقادمان به گفته هایمان است. دست هموطن تولید کننده خود را بگیر، مطمئن باش که امنیت و آسایش بیشتری فراهم می شود و در ضمن جلو سودجویان وابسته نیز گرفته می شود.