ابراهیم انصاریان می‌گوید سیر نزولی فوتبال ایران به خاطر دخالت‌های سیاسی است.

به گزارش خبرآنلاین؛ نامزد نمایندگی در مجلس نهم از برخی تصمیماتی که مجلس هشتم در خصوص ورزش گرفته شده است انتقاد می‌کند: «دولت اجازه داشت یک درصد از سود منابع خود را در ورزش هزینه کند اما این قانون در مجلس هشتم برداشته شد و به دولت تکلیف کردند که در ورزش حرفه‌ای اجازه هزینه کردن ندارد. این اتفاق باعث به هم ریختگی باشگاه‌های بزرگی مثل ذوب‌آهن، پرسپولیس و استقلال شد. این در حالی است که مجلس به عنوان قانونگذار می‌تواند با تصویب قوانینی، باعث رشد و توسعه ورزش کشور شود.»
ابراهیم انصاریان از حضور افراد غیر متخصص در ورزش هم انتقاد می‌کند و می‌گوید: «یکی از معضل‌های ورزش کشور، خصوصا باشگاه‌های ورزشی، حضور افراد غیر متخصص در ورزش است. در حالی که بیش از 2 هزار دکتر و کارشناس ارشد تربیت بدنی و چندین هزار لیسانس تربیت بدنی داریم، تعداد اندکی از آن‌ها در وزارت ورزش و باشگاه‌های کشور حضور دارند. ما باید ورزش را به دست تحصیل‌کرده‌ها و پیشکسوتان ورزش بدهیم.»
نامزد مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان برای نهمین انتخابات مجلس، ضعف بیمه‌های ورزشی را یکی دیگر از مسائل و مشکلات ورزش ایران می‌داند: «سال‌هاست که ورزشکاران از بیمه خود رنج می‌برند و هر وقت یک آسیب دیدگی کوچک پیدا می‌کنند، دیگر هیچ نهاد یا سازمانی از ورزشکاران حمایت نمی‌کند. باید این مشکل حل شود تا ورزشکاران کشور با خیال راحت‌تری تمرینات و مسابقات خود را دنبال کنند.»
انصاریان همچنین به ضف ورزش بانوان کشور اشاره می‌کند و می‌گوید: «تا به حال ورزش بانوان به صورت شعاری حمایت شده است. دختران و مادران آینده کشور می‌توانند با ورزش کردن، نسل آینده ایران را سالم تحویل جامعه بدهند. در بعد قهرمانی هم تا حالا حمایت چشمگیری از ورزشکاران خانم انجام نشده است. گرچه در این زمینه گام‌های موثری برداشته شده که می‌تواند الگوی همه کشورهای اسلامی باشد، ولی این گام‌ها کافی نبوده و باید با تصویب قوانینی در این خصوص، از ورزش بانوان حمایت بیشتری شود.»
نامزد نمایندگی در مجلس نهم در مورد سیر نزولی فوتبال ایران هم می‌گوید: «متاسفانه با دخالت سیاسیون در فوتبال، این رشته پرطرفدار هر روز سیر نزولی دارد. باید فوتبال را به دست پیشکسوتان و تحصیل‌کرده‌های این رشته بدهیم چراکه آن‌ها به خوبی می‌توانند فوتبال را هدایت کنند.»
انصاریان همچنین می‌گوید اگر وارد مجلس شود، راه‌اندازی یک کمیسیون مخصوص ورزش را در برنامه‌هایش می‌گذارد: «تا کنون ورزش کشور زیر نظر کمیسیون فرهنگی بوده که سعی می‌کنیم کمیسیون تربیت بدنی و ورزش را مستقل کنیم. با توجه به راه اندازی وزارت ورزش و نیاز به نظارت بیشتر روی ورزش، تمامی حرکات و نتایج ورزش از این پس با دقت بسیار پیگیری خواهد شد. از این پس ورزش در صورت موفقیت، حمایت و در صورت عدم موفقیت، از طریق سوال از وزیر، نظارت می‌شود.»
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    23 0
    ببخشيد ولي شما يك عكس با شورت ورزشي داريد كه مي خواهيد یک کمیسیون مخصوص ورزش را در مجلس پيگيري كنيد؟ خداييش ديگه،‌اين از اون حرف ها بود
  • بدون نام IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    15 0
    یعنی میخواهید با دخالت سیاسی در ورزش جلوی دخالت سیاسی در آن را بگیرید؟ موفق باشید.
  • بدون نام IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    4 0
    ما که عادت کردیم به حرفهای پیش از انتخابات و عملکرد بعد از انتخاب شدن!!!