امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که «نظام دینی باید زمینه‌های زندگی آبرومندانه را تایید و به آن کمک کند» گفت: این اصلا معقول نیست که هیچ ثباتی در بازار قیمت‌ها نباشد. این با دین ما سازگار نیست.

سيداحمد خاتمي طي سخناني در جمع عزاداران فاطمي در امامزاده پنج تن لويزان با اشاره به اين‌كه برخي از مشكلات اقتصادي موجود ناشي از تحريم هاست كه مردم انقلابي آن را تحمل مي‌‌‌كنند، اما آن بخشي كه ناشي از سوء مديريت است نبايد پاي دين گذاشته شود. ما هرگز اين وضع معشيتي كه مردم دارند را جزو دين نمي‌دانيم بلكه آن را مغاير با دين مي‌دانيم و معتقديم مسوولان بايد فكري كنند.
گزيده سخنان وي را در ادامه به نقل از ايسنا بخوانيد:
·         عدالت بخش اساسي دين و روح حكومت ديني است كه بايد روي آن حساس باشيم. جزو اولين فريادهايي كه در رابطه با فساد سه هزار ميلياردي در كشور زده شد نماز جمعه تهران بود. با همان سوزي كه از بدحجابي انتقاد كرديم با همان سوز نيز از همين فساد مالي انتقاد كرديم. گفتيم چيز كوچكي نيست بگرديد دنبال اصلي‌ها. آن‌ها كه مفسدين را در بدنه نظام اداري جا دادند و سوءاستفاده كردند.
·         يك نوع از زندگي زندگي فقيرانه است و نوع ديگر آن زندگي تجملاتي و اشرافي است كه اسلام آن دو را براي پيروان خود نمي‌پسندد. چون يكي كفر مي‌آورد و يكي وابستگي و اسارت به دنبال دارد. اما زندگي سوم زندگي آبرومندانه است كه اسلام به دنبال اين زندگي است.
·          گاهي به ما مي‌گويند چرا اين حرف‌ها را مي‌زنيد؟ اما ما مي‌گوييم اين حرف دين است. آن‌ها را مي‌گوييم كه اگر برخي نتوانستند كار كنند آن را به پاي دين نگذارند. ما دعوت به معيشت آبرومندانه را جزو دين مي‌دانيم و اين اصلا معقول نيست كه هيچ ثباتي در بازار قيمت‌ها نباشد. اين با دين ما سازگار نيست.
·         مسوولان مواظب دست‌هاي ناراضي‌پرور باشيد. نمي‌دانيم چه كسي، اما يك مرتبه نزديك انتخابات كالاها گران مي‌شود معنايش اين است كه مردم را ناراضي كنند تا كمتر بيايند؛ لذا بايد دست‌هاي ناراضي‌پرور را شناسايي كرده و با آن‌ها مقابله كنند.
·         زبان،‌چشم، دست، و تمام اعضاء و جوارح يك انسان ديندار با فرد بي‌دين فرق مي‌كند. زبان انسان ديندار حساب و كتاب دارد و چشم او آلوده به گناه نمي‌شود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 209530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    3 0
    خبرآنلاین نظراتی را كه حاوی توهین است، منتشر نمی كند....
  • محمد غفور IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    2 0
    اگر گوش شنوا بود ودلسوز وضع خیلی بهتر بود . دیگه از نصیحت گذشته بهتره مجازات را جدی بگیرند .
  • فرهاد IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    6 0
    چه عجب !!! درد مردم از تریبون نماز جمعه گفته شد.
  • مهدی IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    8 0
    همیشه کار کار همین دست هاست،مسئولین هم که هیچی
  • بدون نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    1 0
    عدالت بخش اساسي دين و روح حكومت ديني است كه بايد روي آن حساس باشيم. عدالت فقط سه هزار میلیارد نیست! امنیت فردی شایسته سالاری مساوات عدالت قضائی عدالت طبقاتی هم جزو عدالت ها هستند در ضمن حذف یارانه های افراد فاقد درآمد هم نوعی بی عدالتی است!!!