فارس نوشت:

سیداحمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات و با بیان اینکه این مرحله تکمیل عمل صالحی است که ملت در 12 اسفند خلق کردند، گفت: بخصوص در تهران که 25 نفر باید انتخاب شوند، کسانی که رای دادند، خدا از آنها قبول کند و کسانی که رای ندادند، با تأسی از انگیزه 12 اسفند در انتخابات شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه باید به آینده بنگریم و افق آن را ترسیم کنیم، خطاب به نامزدهای انتخابات مجلس اظهار داشت: مردم انتظار دارند که پس از انتخابات رقابت‌ها به رفاقت‌ها تبدیل شود.  کدورت‌هایی که در دوره رقابت‌ها بوجود آمده گاه طبیعی و گاه غیرطبیعی است که انتظار این است که جای این کدورت‌ها را مهر و محبت و صمیمیت بگیرد و باید کاندیدای منتخب در خط مقدم حفظ وحدت باشد. کسانی که به خانه ملت وارد می‌شوند، دو وظیفه قانون‌گذاری شفاف، کارآمد و راهگشا و نظارت بر حسن اجرای قانون دارند.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·         انتظار این است که زمانی که لایحه و یا طرحی در مجلس مطرح می‌شود، نمایندگان به آن گوش دهند و آن را مطالعه کنند. این قابل قبول نیست که آقایان حواسشان جای دیگری باشد و به وظیفه خود عمل نکند.
·         نظارت به معنای مچ‌گیری نیست یعنی قانونی که تصویب می‌شود، بررسی شود که اجرا می‌شود یا خیر.  باید در این راستا نمایندگان هم قاطعیت داشته باشند و هم انصاف. قاطعیت کاری خواهد کرد که دیگر شاهد تخلفات 3 هزار میلیاردی نباشیم.
·         وظیفه نماینده کار اجرایی و یا تغییر فرماندار و استاندار نیست. قانون‌گذاری وظیفه مجلس است و اجرا وظیفه دولت، هیچکدام از این دو نباید در محدوده دیگری دخالت کنند.
·         بداخلاقی‌های موجود در جامعه داد همه مردم را درآورده، مقام معظم رهبری نیز از همین تریبون نماز جمعه از بداخلاقی‌ها نالیدند. در فضای سیاسی بداخلاقی‌های از جمله تهمت‌ زدن و خراب کردن یکدیگر در برخی رسانه‌ها و سایت‌ها وجود دارد که اگر احتیاج به قانون است و نمایندگان باید جلوی آن را بگیرند.
·         به همه مقدسات قسم که طرح مسئله گراني واقعیتی ملموس و دردناک است و نباید به آن انگ سیاسی بزنند. ما نمی‌خواهیم مچ‌گیری کنیم ولی این وضعیت در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست. گرانی‌ها و عدم ثبات قیمت برای اقتصاد کشور مضر است.مراجع تقلید، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مردم دادشان از وضعیت نابسامان گرانی‌ها در آمده است.
·          اختلاف سلیقه مسئولان در طول 33 سال انقلاب بین مسئولین مطرح بوده و طبیعی است و اگر این اختلاف دیدگاه‌ها هدایت شود، سرانجامش خیر و برکت است. در این اختلافات باید عادلانه قضاوت کرد. مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب هستند که با تدبیر ایشان می‌شود مشکلات را حل کرد. چرا مسئولین اختلافات را رسانه‌ای می‌کنند و توپخانه رسانه‌ای علیه یکدیگر راه می‌اندازند. مطمئن باشید که این نحوه برخورد رسانه‌ای سبب شادی دشمنان مان خواهد شد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    54 2
    آقای خاتمی مگه اصلا سمت شما هم گرانی میشه؟
  • بدون نام PL ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    4 0
    ببین چه خبره که حاجی هم صداش در اومده حاجی تقبل الله
  • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    3 0
    «بد اخلاقی ها»! آخ بد اخلاقی ها راستی از کجا شروع شد؟ چه کسانی آغاز کننده اش بودند.؟ یادم می آد ...