رئیس مجلس درباره استراتژی «مذهب در برابر مذهب» از سوی دشمن هشدار داد و بر مدینه «ولایی» تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاين، رئيس مجلس در ابتداي نطق امروز خود؛ سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا را تسليت گفت و به ذکر آيات و رواياتي در خصوص جايگاه والاي دخت پيامبر پرداخت و گفت: چطور پس از رحلت پيامبر اين همه مشقت براي دختر پيامبر به وجود آمد تا به مسجد بيايد و شکوه کند؟ اين به دليل آشکار شدن خط نفاق و دو رويي و استراتژي مذهب در برابر مذهب بود. در آن زمان تظاهر به دين و پاسداري از قرآن مي​کردند اما کلام پيامبر که کتاب و عترتش را نزد مردم امانت گذاشته بود، فراموش کرده بودند.
به گفته وي، سياست مذهب عليه مذهب بارها از سوي دشمنان اسلام دنبال شده است و براي همين امام خميني(ره) در اين باره بارها هشدار داده بودند که ايجاد اختلاف بين اهل دين از اين سياست​ها است.
لاريجاني از ضعف و غفلت در مورد حق فاطمه زهرا (س) به عنوان يکي از دلايل بي توجهي به جايگاه ايشان ياد کرد و گفت: در آن زمان برخي را با ارعاب منزوي کرده، برخي را ترور کردند و برخي را هم تطميع کردند. نخبگاني که واسطه رهبري و مردم بودند دچار اين عارضه شدند. در حااليکه حضرت فاطمه به مبلغان ديني مي گفت که چرا بعد از اقرارتان به دين، همکاريتان را نهفته کرده و عقب نشيني کرديد؟ حاصل اين عوامل انزواي رهبري و ايجاد بدعت​هاي جديد بود.
وي پند آموزي از مدرسه فاطمي را الزامي خواند و با تاکيد بر اينکه ولايت مداري کليد تکامل است، ادامه داد: مدينه فاضله اسلامي در گرو تحقق مدينه ولايي است. چه آنکه خداوند، پيروي از اهل بيت را سبب وحدت و در امان ماندن از تفرقه قرار داده است.
رئيس مجلس با بيان اينکه همين روحيه در ملت ايران استواري و سر افرازي را ايجاد کرد و سپر محکمي از شهادت را براي حفظ کشور و اسلام در ميان آنها افريد، ياد آور شد: امروز سالگرد شکست حمله ايران به طبس است که مي خواست عوامل مزدور خود را از لانه جاسوسي نجات دهد. اما اراده الهي بر شکست آنها بود که با طوفاني آنها را مغلوب کرد.
به گفته وي، امروز هم مردم ايران با تمسک به فرهنگ فاطمي در مقابل آمريکا ايستاده است و در مقابل نعره هاي پوچ آنها و حرکات ايذائي​شان مقابله​اي حيدري را ترتيب مي​دهد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 209366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =