ایسنا نوشت:

باراك اوباما تحريم‌هاي جديدي را با ادعاي آنچه «نقض حقوق بشر از طریق فن‌آوری اطلاعات» خوانده شده‌ است، عليه ايران و سوريه اعمال كرد.
خبرگزاری نووستی گزارش داد، آمریکا عده‌ای از افراد و موسساتی را که ادعا مي‌شود با استفاده از فن‌آوری‌های مخابراتی به مقامات ایران و سوریه در امر مداخله در زندگی خصوصی مردم کمک می‌کنند، در فهرست تحريم‌ها قرار داده است. به موجب اين فرمان صادره باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا دارایی و سپرده‌های بانکی این افراد و موسسات در آمریکا توقیف شده و خود آنها از ورود به این کشور ممنوع می‌شوند.
بنا بر اين گزارش، کارکنان بعضی از موسسات و سازمان‌ها و نیز افراد خصوصی که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم به مقامات سوریه در شکستن شبکه‌های اینترنتی و بدین ترتیب، در تعقیب شهروندان این کشورها کمک کرده‌اند، مشمول این تحریم ها هستند.
اين تحريم‌ها همچنين کسانی که هرگونه تجهيزات نظارتی، خدمات سرويس و فناوری برای رديابی افراد، مراقبت و شنود از طريق کامپيوتر و اينترنت در اختيار ايران و سوريه قرار دهند، هدف قرار خواهد داد.
عصبانیت عربستان از سفر مالکی به تهران
روزنامه سعودی المدینه با اشاره به مذاکرات موفقیت‌آمیز تهران در استانبول، سفر مؤثر نخست وزیر عراق به ایران و مذاکرات آتی 1+5 در بغداد، از گسترش نقش و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران و عراق، و انفعال کشورهای عربی به شدت انتقاد کرد.
روزنامه المدینه امروز در مقاله‌ای نوشت: ایرانی‌ها در استانبول توانستند موافقت کشورهای 1+5 (پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان) را برای برگزاری دور دوم مذاکرات در بغداد کسب کنند. ايران درصدد است اين پيام را به قدرت‌هاي بزرگ برساند كه در خصوص مساله عراق، طرف منطقه اي مسلط به شمار مي‌رود.
المدینه ادامه داد: اين مساله در گفت و گوهاي دیروز نوري مالكي، نخست وزير عراق و احمدي نژاد، رييس جمهور ايران جلوه‌گر شد .. طرفین در اين گفت‌وگوها درباره افزايش حجم مبادلات تجاري ميان دو كشور به 12 ميليارد دلار و همچنين تحكيم تفاهم راهبردي در خصوص دغدغه هاي مشترك دو طرف به ويژه درباره سوريه و بحرين توافق کردند.
المدینه مدعی شد: استراتژی ایران آشکار است؛ شیوه تعامل کشورها با ایرانی ها، آنان را برای درخواست مطالبات بیشتر تشجیع می کند؛ این درحالی است که به نظر نمی آید کشورهای عربی در ارتباط با تحولات برای تحت فشار گذاشتن ایران جهت بازنگری در محاسبات خود، و یا توجه به منافع عالی اعراب، مواضع مشخصی داشته باشند.
به گزارش العالم، این روزنامه سعودی تأکید کرد: در روابط بین المللی چیزی تحت عنوان هدیه یا کمک افراد نیکوکار وجود ندارد، بلکه در این زمینه منافع و طرفهای جویای آن و عناصر قدرت نرم و سخت حرف می زنند . بنابراین اعراب باید طبق همین اصل تعامل کرده و از توانایی های خود برای حمایت از منافع عالی عربی اقدام کنند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 209390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلامی IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    اوباما دیوار هم دور ایران بکشی مطمئن باش ما ایرانی هستیم بازهم از ایران می ترسی ما نسل کوروش کبیر هستیم
    • امیر IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
      ایرانی نسل هخامنشی است . خون کوروش در ما جریان دارد در برابر این نسل هیچکس ععدی نیست شاید در کوتاه مدت فکر کنند موفقیتی کسب کردند ولی جوجه رو اخر پاییز می شمارند مستر باراک اوباما
  • بدون نام US ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    متاسفانه مسئولان خبر آنلاين فقط نظرات جهت دار و در راستاي اهداف خودتون رو ميزنيد و اين باعث ميشه از متن جامعه فاصله بگيريد و تحليل هاتون اشتباه بشه مغرضانه هم نميگم چون چند بار امتحانتون كردم
  • محمد IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    12 4
    من نظر دادم چون حقیقت رو گفتم و حقیقت به مزاجتون خوش نیومد چون تلخ بود نذاشتید؟ادعای ازادی بیان هم دارید!!واقعا که ......
  • بدون نام IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    12 3
    طبق قانون ایران فضولی در زندگی خصوصی مردم جرم هست. نیازی به تحریم از جانب آمریکا نبود.