۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰

شب های سفید شهر سن پترزبورگ یکی از مهم ترین دیدنی ها و در این حال جاذبه های گردشگری در پایتخت شمالی روسیه به شمار می روند.

شب های سفید سن پترزبورگ که هر ساله از اوایل خرداد آغاز می شود در حقیقت یک پدیده طبیعی است و به علت طولانی بودن روزها در مناطق نزدیک به قطب شمال کره زمین به وجود می آید.
شهر سن پترزبورگ که از موقعیت جغرافیایی ویژه ای برخوردار است . شمالی ترین شهر پرجمعیت جهان به شمار می رود و هر سال در اوایل تابستان به علت بسیار طولانی شدن زمان تابش آفتاب در تاریکی شب فرو نمی رود و همه مدت شبانه روز یا هوا روشن است و یا گرگ و میش صبحگاهی دارد که به همین علت شب های اوایل فصل تابستان در این شهر شب های سفید نام گرفته است .


شب های سفید در سن پترزبورگ یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر بزرگ و تاریخی روسیه نیز به شمار می رود. سن پترزپورگ که پرجمعیت ترین شهر اروپا پس از لندن پاریس و مسکو است هر ساله حدود هشت میلیون نفر گردشگر و جهانگرد را به خود جذب می کند که بیشتر این گردشگران در فصل تابستان و برای دیدن همین پدیده نادر یعنی شب های سفید به این شهر سفر می کنند.


تراکم بیش از حد میهمانان غیر محلی در این شهر و کمبود و گرانی هتل ها و استراحتگاه های مناسب یکی از مهم ترین مشکلاتی است که گردشگران و علاقه مندان این شهر در فصل تابستان با آن دست به گریبان می شوند.


طولانی شدن بیش از حد روشنایی روز و وجود نداشتن تاریکی شب بر ساکنان بومی این شهر تاثیر منفی ای گذاشته است و سبب بروز پدیده کم خوابی می شود.


با وجود این مشکلات ساکنان بومی شهر سن پترزبورگ از فصل شب های سفید به عنوان بهترین زمان برای پیاده روی طولانی مدت و آشنایی با زیبایی های شهرشان استفاده می کنند.
301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    78 18
    خیلی جالبه کاش ساعتی که این عکسها گرفته شده رو هم درج میکردید . یا مدت زمان این پدیده جالب رو . یعنی سیاهی شب توی اون قصل سال وجود نداره؟
    • علی رضا IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
      45 16
      کدوم آدم مریضی به این حرف رای منفی داده !!!!!
  • محمد CA ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    25 4
    من از نزدیک دیدم..تو کمترین حالت طول تاریکی (گرگ و میش) نه دقیقه است
  • امین DE ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    24 3
    پدیده ی جالبیه،خوشبختانه موفق شدم سال گذشته این شهر رو از نزدیک ببینم،و ساعت 1:30 نیمه شب! روشنی آسمان رو ببینم...تجربه ی کم نظیریه و سن پترزبورگ شهری فوق العاده جذاب و آرامه..به همراه رودهای فراوان و زیبا و به همین خاطر به ونیز شمال اروپا معروفه ...
  • علی IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    34 8
    پل های شهر سن پطرزبورگ هر شب ساعت 1.20 نیمه شب باز میشوند.(عکس دوم) فکر کنم تا 5 صبح که دوباره به حالت اول برمیگردند. بله .به مدت تقریبا 1ماه به طور کلی شب کامل در این شهر وجود ندارد. در تاریک ترین حالت(2-4 صبح) آسمان به صورت گرگ و میش است.سن پطرزبورگ شهر بسیار زیباییست. به تمام معنی. نکته جالب اینکه در کل شهر به این بزرگی حتی یک برج مسکونی ساختمانی پیدا نمیکنید. (غیر از هتل ها و ساختمانهای باقی مانده از دوران کمونیستی درحومه شهر) ساخت و ساز برجهای مسکونی در این شهر ممنوع است. اصرار دارند شهر حالت قدیمی و تاریخی خود را حفظ کند.
  • بدون نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    8 8
    متشکرم زحمت کشیدید
  • راسخ IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    7 4
    خیلی زیبا و رویایی بو کاش روزی بتوانم به این شهر رویایی سفر کنم
  • رکسانا US ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    15 7
    من 6 سال تو مسکو زندگی کردم. در طول این مدت بار ها به سنتپترزبورگ هم رفتم و این پئه رو از نزدیک دیدم ولی خیلی دیوانه کنندست چون اصلا خوابت نمی بره!!!!. سن پترزسبورگ خیلی خیلی عجیبیه. اصلا اونجا احساس می کنی که توی یه سیاره دیگه هستی.
  • فریده IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    6 5
    عالی