۰ نفر
۱۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷

فلورا سام نویسنده و بازیگر با حضور در یک برنامه تلویزیونی از ممیزی‌های رایج در این رسانه انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، «سین مثل سریال» عنوان برنامه ترکیبی است که هر شب از شبکه اول سیما پخش می‌شود. در این برنامه بهترین سریال‌های دهه 80 و بهترین بازیگر مرد و زن این دهه به انتخاب مردم معرفی می‌شود.

شب گذشته (9 فروردین) فلورا سام یکی از میهمانان اين برنامه بود. او با بيان اين مطلب كه  نویسندگی در تلویزیون به نسبت سینما سختی های زیادی دارد، گفت: «نوسیندگان در تلویزیون مدام دچار خود سانسوری می‌شوند.»
سام ادامه داد: «من در ایام نوروز فیلم سینمایی "به رنگ ارغوان"را از تلویزیون دیدم و با خودم فکر کردم اگر یک دهم حرف‌هایی را که در این فیلم زده شده، من به عنوان نویسنده در متن‌هايم بزنم، كار من از تلویزیون اجازه پخش پيدا نمي‌كند.»
او افزود: « با اين حال فیلمی مثل "به رنگ ارغوان" از تلویزیون پخش مي‌شود و اتفاقی هم نمی‌افتد.»
سام در بخش دیگری از سخنانش به شیوه غلط شخصیت پردازی‌ها در مجموعه های تلویزیونی اشاره کرد و افزود:«در سریال "همسایه ها"من نقش یک معلم را ایفا می‌کردم و شخصیت این معلم طوری بود که حرف در دهانش نمی‌ماند. این شخصیت در زمان پخش سریال با انتقاد معلمان مواجه شد.»
به گفته اين نويسنده، در مجموعه‌های تلویزیونی، پلیس اجازه ندارد اشتباه کند، حتي يك اشتباه انساني، و شاید به همين دلیل است که مردم شخصیت‌های پلیس را در تلویزیون دوست ندارند چون برایشان ملموس نیستند.
او از نحوه رای گیری در مورد بهترین مجموعه دهه 80 تلویزیون در برنامه «سین مثل سریال» انتقاد كرد و گفت:«به نظر من این نحوه رای گیری به هیچ وجه مناسب نیست؛ چرا که مجموعه‌های تلویزیونی باید با بودجه‌های بالا،زمان و توجه زیاد ساخته شود، اما تلویزیون هميشه توان برآورده کردن این موارد را ندارد. پس بهتر است در این رای گیری سریال‌های الف ویژه، سریال‌های مناسبتی و ساير آثار از هم تفکیک شود.»


وی با اشاره به این که تلویزیون به عنوان یک رسانه تاثیر گذار می‌تواند برای مردم فرهنگ‌سازی کند به ذکر خاطره ای از حمید لبخنده (کارگردان)پرداخت و گفت:«هر وقت صحبت از فرهنگ سازی می‌شود یاد خاطره‌ای می‌افتم که آقاي لبخنده برایم تعریف می‌کرد. ايشان علاقه زیادی به موسیقی کلاسیک دارد و مي‌گفت که دلیل این علاقه بر می‌گردد به دوران مدرسه رفتنش. آن موقع ناظمي داشته‌اند كه  از بلند‌گوهای مدرسه برای بچه‌ها موسیقی کلاسیک پخش می‌کرده، این موسیقی هم در ذهن بچه‌ها باقی مانده‌ و این خود یک نوع فرهنگ سازی است.»
5757

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
    خانم ها عادت دارند در هر موردی نظر بدهند و انتقاد کنند،حالا چه درست چه نادرست! مگر در همین مرد هزار چهره اینهمه از پلیس ها طنز پردازی نشد؟ که اینهمه ایشان با اطمینان می گویند پلیس نمی تواند در سریال یک اشتباه کوچک انجام دهد؟ البته سریال های دیگری هم دراین زمینه هستند.
    • بدون نام IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
      16 4
      تعدادش نادره عزیزم.یعنی واقعا فهمش سخته؟؟؟؟؟؟؟ ربطی به خانوم وآقا بودن فرد منتقد هم نداره.
    • بدون نام IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
      17 4
      دوست عزیز , شما هم فراموش کردی که بعد از همون سریال مهران مدیری چقدر مورد نقد قرار گرفت .کاشکی ما تو نظراتمون و نقدهامون اعتدال و انصاف رو در نظر می داشتیم .
    • Bahar IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
      14 4
      تو خوبی آقااااااااا چرا نظر دادن شما در هر موردی اشکالی نداره؟ و وقتی خانومی درباره کار و حرفه خودش نظر میده به نظر شما هر موضوعی میاد؟ فعلا که هزهراان ساله کار دنیا و این کشور دست شما مردهاست، می بینیم چی ساختین
  • سپاسگذار IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
    43 12
    "شبکه ورزش". عجب اسم با مسمایی!!!
  • aria IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
    12 5
    فیلمنامه های خیلی لوس و بینمکی می نویسه
  • مهدی IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
    12 3
    این انتقاد تا حدی وارد است، ولی خانم فلورا سام بدون هیچ سانسور و محدودیتی هم نویسنده توانایی نیست، این را با نویسندگی چند سریال درجه دو نشان داده است.
    • بدون نام IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۱
      2 0
      من هم با اينونظر موافقم. ايشان نويسنده معمولي هستند و سريال هايشان كه اكثراً هم در آن بازى ميكنند، بسيار معمولى هستند.
  • بدون نام IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
    8 0
    اگر اشتباه نکنم، به رنگ ارغوان برای اولین بار از صدا و سیما پخش شد.
  • يك مخاطب IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۱
    1 0
    1- نگفت شخصیت معلم "همسایه ها" با انتقاد اين قشر مواجه شد بر عكس با مثال پخش فيلمي چون "به رنگ ارغوان" و ضميمه كردن اتفاق خاصي هم ‌[در جامعه] نيفتاد، روي صحبتشان با مديران بود و عالم سانسوري كه ساخته اند. متاسفانه شما هم مثل مجري... اين برنامه ماهيت موضوع را قلب نموديد. ساخته مجري براي فردي كه با فضاي كشورمان آشنايي ندارد، شرح حالي است اجمالي. آخر برنامه اي كه مي گويد مي خواهد نشان دهد مشكل سريالها كجاست، حداقل ميتوانند بعد ده شب پخش و هر شب اين همه راهكار براي اصلاح آغاز بي برنامه در ادامه ايرادات را برطرف كنند(ماهي را هر وقت از آب بگيري تازه است[به شرطي كه بخواهي بگيري‌]. و ايشان اگر تنها سكه و هديه را ميگرفت و ميرفت و براي آناني كه خود را به ناشنوايي زده اند، سخن نمي گفت خبرساز نميشد.
  • اضافات يك مخاطب IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۱
    2 0
    2- و با وجود آنكه مجري (شير فلكه بدست سعي در طولاني تر كردن برنامه دارد چه ابتدا و انتهاي جملاتش رد هم نمي رود) مدام هدف هدف و كارشناس كارشناس ميكند، تنها هدف اين برنامه از آنجايي كه شبكه اول امسال سريالي ندارد، پر كردن كنداكتور پخش است. شايد نياز به گفتن نباشد هرچند در يكي از قسمتها برادر گراممان در حمايت از بازي "مهدي فتحي" و به زعم بنده افاضه فضل از هنرشناسي، چنان دوستي خاله خرسه اي به خرج دادند كه به عنوان دوستدار بازي آن بازيگر فقيد آزرده شدم؛ بي شك با اين مجري و برنامه هيچ پدركشتگي نداشته و ندارم،اما چه كنم كه با پول اين مردم پول اين مردم گفتنشان جگرم را كباب كردند. خواهش دارم اگر صداقت دارند از حداقل دريافتي مهماناشان و بودجه جنگهاي سال تحويل تلويزيون بگويند.
  • علیرضا IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
    2 0
    این اولین باری است که محمد سلوکی را اینقدر ضعیف می بینم. شاید ایشان یا مدیران شبکه توقع داشته اند تمام میهمانها یکسره از شان تعریف و تمجید کند. از وقتی تعریف و تمجیدها یک ذره کمتر شد و حرفه ای های تلویزیون کمی درد دل کردند، همه اش بساط توجیه بر پا شد و اینکه "اتفاقا ما خودمان هم دنبال طرح این مسائل هستیم." این جمله را هم آقا و هم خانم مجری می گفتند ، بعد بلافاصله بارها و بارها سعی در نادرست جلوه دادن سخنان میهمانان می کردند. حرف آقای ارجمند هم خوب بود ولی بد ارائه شد. من هم از ادامه اتفاقات آن شب، مثل انتقال رای یکی به دیگری و پشت سر هم توضیح دادنهای مجری آزرده شدم. کاش راه بهتری برای جبران اشتباهشان پیدا می کردند.