آیت​الله اکبر هاشمی رفسنجانی با حکم رهبر معظم انقلاب، برای پنج سال دیگر به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد.

خبرآنلاین، روز گذشته پس از این انتصاب از کاربران خود پرسید که «پیام انتصاب مجدد هاشمی به ریاست مجمع تشخیص مصلحت چیست؟». اکثر کاربران که شمار کامنت​های آنها از 100 نفر فرون​تر است،جمله تاریخی امام خمینی(ره) درباره هاشمی رفسنجانی را یادآوری کرده​اند که «هاشمی زنده است تا نهضت زنده است».
برخی از دیگر کاربران از عبارت ماندگار رهبر معظم انقلاب پس از انتخابات 88 دال بر «جذب حداکثری و  دفع حداقلی» یاد کرده و این انتصاب را نشان​دهنده  اجرای این توصیه از جانب خود ایشان عنوان کرده​اند.
اشاره به عقبه هاشمی رفسنجانی، پیش و پس از انقلاب، یادآوری رابطه صمیمانه و دوستانه وی با مقام معظم رهبری و مشی اعتدال گرایانه این دو نفر نیز در اغلب کامنت​ها دیده می​شود. برخی این انتصاب را حاوی پیام محکمی به افراط گرایان و مخالفان هاشمی که طی دو سال گذشته بیشترین اتهامات را به او زده​اند دانسته​ و آنها را به ولایت​مداری و تبعیت از نظر ایشان دعوت کرده​اند.
برخی کاربران معتقدند که مقام معظم رهبری با این انتصاب «هاشمی رفسنجانی را به خط انقلاب برگردانده و مانع از تکرار سرنوشت آیت​الله منتظری برای وی شده است». اما برخی دیگر به این کاربران خرده گرفته و نوشته​اند که «هاشمی هیچگاه از قطار انقلاب پیاده نشده و از این خط دور نشده بوده است».
«خامنه ای زنده باد، هاشمی پاینده باد» که از شعارهای مردم در دولت سازندگی بود نیز در میان کامنت​ها بسیار تکرار شده و در کنار آن به او برای این انتصاب دوباره تبریک گفته​اند.
توصیه به هاشمی رفسنجانی برای قدردانی از این فرصت دوباره و جبران برخی مواضع گذشته در دفاع از برخی چهره​های مطرود سیاسی نیز از سوی برخی کاربران مطرح شده است. توصیه دیگری هم در میان کامنت​ها دیده می​شود، البته خطاب به محمود احمدی​نژاد تا به عنوان رئیس​جمهور از این رویکرد رهبر انقلاب تبعیت کرده و به جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام باز گردد.
برای مطالعه تمامی این نظرات اینجا را کلیلک کنید.
/1729
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیانوش IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    85 15
    شما با چه استنباطی آیت ا... هاشمی رفسنجانی رو با آقای منتطری یکی می کنید ایشان چندین دوره رییس جمهور این مملکت بوده و سالها در مجلس و قسمتهای مختلف این مملکت خدمت نموده است.
    • م IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
      17 33
      منتظری هم رئیس مجلس خبرگان امام جمعه تهران و بعد قم و قائم مقام رهبری بودند . امیدوارم امثال مهدی هاشمی - آقای هاشمی رفسنجانی را از انقلاب جدا نکنند .
    • بدون نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
      41 10
      حضرت آیت الله منتظری از نظر دانش بسیار بالاتر از آقای هاشمی و دیگران بودند اما از لحاظ مدیریت و رهبری دارای توان بالایی نبودند.
    • بدون نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
      5 4
      معلوم شد که عدهای نه تنها جلوتر از رهبری حرکت میکنند حتی ساده ترین مباحث ایشان رابه نفع خودشان تحلیل میکنند و سعی در جو سازی داند به قول کسی آب را....
  • امید IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    79 6
    اگر انتصاب نمی شد باز هم به سرنوشت منتظری دچار نمی شد. شرایط امروز با شرایط آن روزهای منتظری فرق دارد. منتصب نمی شد شاید به ظاهر خانه نشین می شد اما در باطن نه!
  • ebrahim IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    12 42
    من فکر میکنم اگر تخریبهای دو سال اخیر باز ادامه پیدا کند هاشمی بزودی استعفا دهد.اینجوری با عزت از مجمع کناره گیری کرده است.
  • امیر IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    19 5
    به نظربنده حضرت آقاارآنجایی که سالهای سال باآقای هاشمی دوست وهمرزم هستندکاملاازنیت پاک باطنی ایشان که اعتدال درمسایل سیاسی وروابط داخلی وخارجی وهمچنین ازدغدقه ایشان که بقا وپیروزی نظام اسلامی وانتشارآن به سرتاسرجهان می باشداطلاع واعتمادکامل دارندوهمانندامام راحل به ایشان وسیاستهایشان اطمینان دارندولی به لحاظ جذب حداکثری نمی خواهندمستقیماوصریح بدخواهان ودشمنان ایشان راحذف وطردنمایند.
  • فرزاد IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    12 10
    بعضى از دوستان بدون اينكه منظور اصلى نظرات را متوجه شوند منفى يا مثبت ميدهند . مثل تمام كارهامون !!
  • شکوری US ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    27 4
    ایشان هیچگاه مخالف مصالح نظام و انقلاب صحبتی نکردهاند و با توجه به اینکه ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را دارند هر چیزی را که احساس می کنند به صلاح مملکت و انقلاب و نظام است بازگو میکنند و هیچگاه نظر شخصی خود را دخیل ندانسته اند و این خصلت ایشان ارزنده است.
  • بدون نام IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    27 4
    نه این بد است و نه آن بد بود مشکل از جای دیگریست
  • بدون نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    36 7
    تیترتون مناسب افکار خودتونه! ما فکر می کنیم شایستگی های هاشمی باعث شد رهبر معظم انقلاب چنین تصمیم درستی بگیرند.
  • پاک بین IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    11 5
    شایستگی های هاشمی باعث شد رهبر معظم انقلاب چنین تصمیم درستی بگیرند.تیتر شما ساده انگاری است
  • بدون نام IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    5 10
    حکم رهبر واجب الرعایه ومنطقی است