نمایندگان مجلس کاری برای علی کفاشیان نکردند، اما نایب رئیس مجلس گفت خود دولت می‌تواند مشکل فدراسیون را حل کند.

 به گزارش خبرآنلاین؛ نمایندگان مجلس به یک فوریت طرح معافیت مدیران ورزشی بازنشسته کشور از قانون دوشغله‌ها رای ندادند تا سرنوشت فوتبال کشور، دست دولت بیفتد. اگر مجلس امروز یک فوریت این طرح را تصویب می‌کرد، فوتبال ایران تا حدود زیادی خطر تعلیق را پشت سر می‌گذاشت، اما حالا دوباره ماجرای وزارت ورزش و اختلاف مسئولان این وزارتخانه با کفاشیان به میان کشیده می‌شود و معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار فوتبال ایران خواهد بود.
امروز زمانی که تصویب یک فوریت طرح معافیت مدیران ورزشی بازنشسته کشور از قانون دوشغله‌ها در مجلس مطرح شد، احمد توکلی به عنوان یکی از طراحان این طرح سخنرانی کرد. توکلی گفت: «یک فوریت این طرح به این دلیل است که احتمال تعلیق فوتبال را خنثی می‌کند. احتمال تعلیق فوتبال هرچقدر هم که کم باشد، باید به آن اعتنا کرد. من با وزیر ورزش صحبت کردم و گفت نظرش در مورد این موضوع مثبت است که بتوانیم از بازنشستگان در فدراسیون‌ها استفاده کنیم. با آقای پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم صحبت کردم که از تصویب این طرح استقبال کرد.»
اما پس از توکلی، یوسف‌نژاد به عنوان مخالف شروع به صحبت کرد: «این تصمیم مجلس مهم است و ممکن است پیامدهای منفی داشته باشد. دقت کنید که چه تصمیمی می‌گیرید. این طرح اصلا هم فوریت ندارد. یک آقایی تذکر سازمان بازرسی و وزارت ورزش را دیده اما آمده کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال شده. حالا هم رای آورده و می‌خواهند به خاطر حل کردن مشکل این آقا، قوانین اصلی و مادر را عوض کنند. این کار مناسبی نیست. آقای توکلی می‌گوید وزیر ورزش با این موضوع موافقت کرده در حالی که الان آقای رسولی‌نژاد نماینده دولت در مجلس حضور دارد و مخالف این موضوع است. تصویب این طرح پیامدهای منفی زیادی است. ممکن است مشکل یک نفر را حل کند ولی پیامدهای منفی‌اش بیشتر است. کاش آقای توکلی توضیح می‌دادند که این طرح چه فوریتی دارد.»
بعد نوبت به علیرضا دهقان رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس رسید تا به عنوان موافق صحبت کند. دهقان گفت: «آقای یوسف‌نژاد این چه توضیحی است که می‌دهید؟ قرار نیست یک نماینده در مسائل اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و هنری و ورزشی حضور داشته باشد و صحبت کند. ما اینجا اصلا بحث شخص را نداریم. الان دولت و وزیر ورزش بیایند بگویند فوتبال ما تعلیق نمی‌شود، ما مشکلی نداریم. ولی بحث در مورد تعلیق فوتبال است. الان بحث تعلیق است و ممکن است فوتبال ایران را تعلیق کنند، در غیر این صورت ما کاری به اشخاص نداریم و به نام‌ها توجه نمی‌کنیم.»
پس از این صحبت‌ها از 194 نماینده‌ای که در مجلس حضور داشتند رای‌گیری شد و در نهایت یک فوریت طرح معافیت مدیران ورزشی بازنشسته کشور از قانون دوشغله‌ها رای نیاورد. البته باهنر نایب رئیس مجلس یک امیدواری به اهالی فوتبال داد و گفت: «حالا که یک فوریت تصویب نشده، این طرح به صورت عادی اعلام وصول می‌شود. اما به نظر می‌رسد دولت هم می‌تواند با یک سری تمهیدات، این مسئله را حل کند. اگر این ماجرا ضروری باشد، خود دولت می‌تواند قضیه را حل کند.
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاهین IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    25 5
    احمد توکلی بدلیل مشکل مدرک تحصیلی اش مجبور شد امروز سکوت کند
  • بدون نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    28 2
    لابد یوسف نژاد می خواهد خودش بیاید فدراسیون. باشگاه زیر زبانش مزه کرده.