ایسنا نوشت:

پس از آن که بدهی 10 میلیاردی فدراسیون تیراندازی با کمان از سوی سرپرست این فدراسیون تایید شد،‌ رییس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان با رد این موضوع، این رقم را 2 تا 3 میلیارد تومان عنوان کرد و وعده های توخالی وزارت ورزش را باعث به وجود آمدن این بدهی ها دانست.
کریم صفایی طی تماسی درباره بدهی 10 میلیاردی این فدراسیون توضیح داد و گفت: طرف حساب من آقای شجاعی نیست که بخواهم جواب ایشان را بدهم.
وی با طرح این سوال که چرا با مسائل فدراسیون‌ها برخورد دوگانه دارند، گفت: موضوع این است که این بدهی نوعی سرمایه گذاری برای فدارسیون است و به نوعی تعهدات مالی محسوب می شود نه بدهی که در این صورت با توجه به برنامه هایی که برای فدارسیون داشتیم عدد تعهدات ما به 100 میلیارد هم می‌رسد اما رقم بدهی فدراسیون 2 یا 3 میلیارد تومان است.
صفایی درباره علت به وجود آمدن این بدهی گفت: در زمان آقای سعیدلو رییس سابق تربیت بدنی وقت، متاسفانه ایشان به نزدیک ترین افرادخود در پست های مختلف سازمان بد و بیراه می‌گفت و ما تذکر می‌دادیم که این افراد در این دستگاه مشغول به کار هستند و درست نیست که به آن‌ها بد و بیراه می‌گویید. ما برای این که امر به معروف می‌کردیم بد شدیم و گندم خوردیم و از بهشت رانده شدیم پس از آن اذیت‌ها شروع شد و ایشان تصمیم‌شان این بود که ما را زیر فشار بگذارند. البته برای موضوعاتی که عنوان می کنم شاهد و مستندات هم وجود دارد.
صفایی اضافه کرد: زمانی که در اتاق سعیدلو جلسه داشتیم عنوان می‌شد که رویه و طرح‌های خود را اجرا کنید ما اعتبارات لازم را می‌دهیم اما وقتی کار را شروع می‌کردیم از اعتبار خبری نبود. حتی این موضوع را می‌توانید از روسای فدراسیون‌های دیگر هم بپرسید اما به جای آن که پول و اعتبار به فدراسیون فرستاده شود، تعداد زیادی بازرس در فاصله زمانی کوتاه می‌آمد.
رییس سابق فدراسیون تیروکمان گفت: بعد از آن که آقای عباسی تشریف آوردند من فکر کردم دیگر به این تمدن رسیده‌ایم که بخواهیم با تفکر برنده به برنده کار کنیم اما نمی‌دانستم که در این کشور تفکر برنده به برنده وجود ندارد.
صفایی گفت: خودتان شاهد هستید که من در برابر مشکلات به وجود آمده سکوت کردم تا مشکلات مالی ملی‌پوشان حل شود و نگویند چون تعویض شده است، این حرف‌ها را می‌زند. من در شرایطی سکوت کردم که حدود 5 ماه از حقوق کارکنانم را نمی‌دادند. زمانی که مسابقه‌های قهرمانی آسیا بود عنوان کردم که سایت آزادی آبروی جمهوری اسلامی است اما همه می‌گفتند که سایت آماده نمی‌شود حتی سه روز مانده به مسابقه‌ها به من گفتند بازی‌ها را کنسل کن و من گفتم تیم کره جنوبی تا دوبی آمده است هر چند آن‌ها می‌گفتند که مسابقه‌ها را به هم بزن اما قبول نکردم چون منافع ملی در میان بود.
رییس سابق فدراسیون تیروکمان ادامه داد: حتی بعد از جلسه‌ای که مشخص شد برج میلاد نمی‌خواهد زمینش را برای مسابقه‌ها به ما بدهد، وزیر عنوان کرد که من برای گرفتن زمین با شهرداری رایزنی خواهم کرد و پس از آن عنوان کرد که شهردار پاسخ تلفن من را نداده است. همچنین وزیر دستور داده بود که برای آماده کردن سایت اعتبار موردنیاز به فدارسیون داده شود اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه در اواسط بازی های اسیایی دبیر کل فدراسیون جهانی اعلام کرد که اگر مبلغ 130هزار یورو از سوی فدارسیون ایران به آن‌ها پرداخت نشود بازی ها را در روز دوم متوقف خواهد کرد که من مجبور شدم آپارتمان شخصی ام را پیش یکی از دوستانم گرو بگذارم آن شخص پول یورو لازم را به فدارسیون جهانی پرداخت کرد.

صفایی اضافه کرد: در مسابقات جهانی ایتالیا هم چون تیم را بدون پول اعزام کرده بودیم می خواستند ایران را از رقابت ها کنار بگذارند و من به خاطر این که چنین اتفاقی نیفتد مجبور شدم آپارتمان خود را بفروشم این درحالی بود که وزارت ورزش برای دادن هزینه این مسابقات وعده امروز و فردا را می داد که روسای فدراسیون ها از این موضوع باخبر هستند. این وعده های توخالی باعث شد که این بدهی ها به وجود بیاید و مدارک و مستندات آن هم وجود دارد.

صفایی با بیان این که شب تودیع و معارفه به من گفتند که ما تو را اذیت کردیم تا بروی اما چرا نرفتی ؟ گفت: به آن ها گفتم چرا باید می رفتم؟‌من برای تیروکمان مانده بودم. آن‌ها در لابی‌های خود گفته بودند که اگر صفایی را برداریم به خاطر آن که تیروکمان به نام صفایی است یک بمب خبری در رسانه‌ها ایجاد می شود و دیگر این که تمام کارکنان و قهرمانان می‌گویند که کار نخواهیم کرد اما من در مقابل موضوع اول سکوت کردم و حتی از قهرمانان و کارکنانم خواستم بمانند و التماس کردم که مشکلی به وجود نیاورند حتی اطلاعیه دادم و آن‌ها را از چنین کاری منع کردم.وقتی با برخوردهایشان اذیتم کردند چیزی نگفتم و آن‌ها را به خدا واگذار کردم.

رییس سابق فدراسیون تیروکمان با بیان اینکه بودجه فدراسیون 6 میلیارد تومان بوده که تاکنون تنها 2.5 میلیارد تومان اختصاص داده شده است، گفت: موضوع ساخت کلبه ها که حالا این همه سروصدا ایجاد کرده است برای مسابقه‌های قهرمانی آسیا بود اما پول ندادند تا آن‌ها را از گمرک آزاد کنیم این در شرایطی است که اگر می‌گذاشتند این کلبه‌ها را بیاوریم نه تنها ضرر مالی نداشت بلکه می توانستیم بابت اسکان تیم های خارجی در این کلبه ها به جای اسکان تیم ها در هتل استقلال درآمد ویژه‌ای برای فدراسیون کسب کنیم.
صفایی خاطرنشان کرد: بعد از بازی‌های آسیایی پایشان را روی پدال گذاشتند و اذیت‌هایشان را بیشتر کردند و به من گفتند اگر کاری نداشته باشی و سرت را پایین بیندازی و بروی ما هم بدهی 2 و 3 میلیاردی فدراسیون را پرداخت می‌کنیم اما حتی این کار را هم نکردند.
وی ادامه می‌دهد: من برای بازرسی کل کشور متاسفم که برای 1000 دلار که به یک ورزشکار قول پرداختش را داده بودم نامه می‌زند اما برای بدهکاری 2 و 3 میلیاردی که زندگی‌ام را برای تیر وکمان فروختم نامه‌ای برای آقایان نامه نزدند.هر چند با شناختی که از آقای پورمحمدی دارم می دانم که ایشان با توجه به شخصیت ویژه ای که دارند از نوع دوگانگی برخورد آقایان ناراحت هستند.
رییس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان با اشاره به این که آیا با کسی که جواب این حواشی را نداده و سکوت کرده است باید با او این گونه رفتار شود؟ افزود: فکر می‌کنید چه کسی در برداشتن مدیران نظر می‌دهد؟ بروید و ببینید «ک - عباسی» چه کسی در وزارت ورزش ا ست؟در اصل آقازاده‌ها می‌نشینند و طرح براندازی روسای فدراسیون‌ها را می‌ریزند.
صفایی افزود: اگر آقایان ادامه مسیر بدهند چیزهایی را به مجلس و هم به قوه قضاییه می‌گویم چون دیگر چیزی برای باختن ندارم.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204260

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =